• 0

Verzameltopic - Google Adwords - Ervaring

Hallo Allemaal,

 

Ik heb de search gebruikt en kwam er wel iets over tegen, maar niet echt veel. Ik zie een paar positieve reacties, maar ik heb wat overgebleven vragen voor de mensen die er ervaring mee hebben.

 

- genereerde het werkelijk veel extra verkeer? hoeveel?

- hoeveel extra klanten leverde dat op? ROI?

- enig idee wat het je nu in totaal per klant gekost heeft?

 

Ik probeer dus uit te vinden of dat Google Adwords zin heeft voor mijn bedrijf. Ik kan de kosten niet te hoog laten oplopen, maar wil met dat beperkte budget toch wel wat omzet genereren.

 

Ook tips m.b.t. zoekwoorden zijn welkom (zie mijn website voor wat ik doe). Ik denk zelf aan zoektermen als:

mkb linux

mkb server

mkb intranet

mkb kosten besparen

mkb open source

 

Thanx!

Pim

 

P.S. wel irritant dat je alleen met creditcard kunt betalen, die heb ik nog niet :)

www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik had een vraagje over Google Analystics eigenlijk. Ik heb namelijk de laatste paar dagen last van een "weigeringspercentage" van 100%. Nu is het echter zo dat ik, mijn familie en een aantal vrienden die ik heb gevraagd, gewoon op de site kunnen komen. Google had ik gevraagd antwoord te geven, maar ik krijg antwoorden waar ik niets aan heb dus na het weekend kunnen ze mijn vraag weer behandelen.

 

Ik snap je vraag niet (en gok de medewerkers van google net zo min):

 

Analytics meet je aantal bezoekers. Ik heb daar nog nooit een 'weigeringspercentage' gezien.

 

Als je site niet toegankelijk is krijgt de bezoeker een foutmelding als '500 server error', '503 service unavailble', '401 access denied', '404 page not found' of iets dergelijks.

 

Adwords weigert soms wel advertenties / keywords. Dit kan verschillende redenen hebben. Bepaalde woorden mogen bijv. standaard alleen met een 'ontheffing' ('recept' is een voorbeeld). Andere redenen kun je vinden op de helppagina van adwords.

Link naar reactie
  • 0

Ik had een vraagje over Google Analystics eigenlijk. Ik heb namelijk de laatste paar dagen last van een "weigeringspercentage" van 100%. Nu is het echter zo dat ik, mijn familie en een aantal vrienden die ik heb gevraagd, gewoon op de site kunnen komen. Google had ik gevraagd antwoord te geven, maar ik krijg antwoorden waar ik niets aan heb dus na het weekend kunnen ze mijn vraag weer behandelen.

 

Ik snap je vraag niet (en gok de medewerkers van google net zo min):

 

Analytics meet je aantal bezoekers. Ik heb daar nog nooit een 'weigeringspercentage' gezien.

 

Als je site niet toegankelijk is krijgt de bezoeker een foutmelding als '500 server error', '503 service unavailble', '401 access denied', '404 page not found' of iets dergelijks.

 

Adwords weigert soms wel advertenties / keywords. Dit kan verschillende redenen hebben. Bepaalde woorden mogen bijv. standaard alleen met een 'ontheffing' ('recept' is een voorbeeld). Andere redenen kun je vinden op de helppagina van adwords.

Analystics heeft ook andere functies dan meten, zo dus ook de weigeringspercentage... ik heb even een screenshot gemaakt van wat ik bedoel, misschien wordt het dan helderder...

 

weigeringspercentagebo1.png

 

Hetgeen wat ik rood omcirkeld heb is dus die weigeringspercentage die enorm hoog is en ik wil graag weten hoe dat kan?

Link naar reactie
  • 0

Ah, fijne vertaling is dat ;D Dat is de 'bounce rate' en is geen technisch probleem maar een 'probleem' met de inhoud van je site. Een bezoeker die op je site komt maar gelijk weer weg is noem je een 'bounce'. Lees het maar als 'weigering' om verder te gaan op je site.

 

Uit de engelse help pagina van analytics:

Bounce Rate: Bounce rate is the percentage of single-page visits (i.e. visits in which the person left your site from the entrance page). Bounce rate is a measure of visit quality and a high bounce rate generally indicates that site entrance (landing) pages aren't relevant to your visitors. You can minimize Bounce Rates by tailoring landing pages to each keyword and ad that you run. Landing pages should provide the information and services that were promised in the ad copy.
Link naar reactie
  • 0

Ah, fijne vertaling is dat ;D Dat is de 'bounce rate' en is geen technisch probleem maar een 'probleem' met de inhoud van je site. Een bezoeker die op je site komt maar gelijk weer weg is noem je een 'bounce'. Lees het maar als 'weigering' om verder te gaan op je site.

 

Uit de engelse help pagina van analytics:

Bounce Rate: Bounce rate is the percentage of single-page visits (i.e. visits in which the person left your site from the entrance page). Bounce rate is a measure of visit quality and a high bounce rate generally indicates that site entrance (landing) pages aren't relevant to your visitors. You can minimize Bounce Rates by tailoring landing pages to each keyword and ad that you run. Landing pages should provide the information and services that were promised in the ad copy.

 

Heb ik dan een technisch probleem inhoudelijk ofzo???

Link naar reactie
  • 0

Heb ik dan een technisch probleem inhoudelijk ofzo???

 

Nee, je hebt technisch helemaal geen probleem. Bezoekers vinden je site gewoon niet interessant en gaan dus na de eerste pagina die ze (dus wel gewoon) zien gelijk weer weg.

 

Inhoudelijk heb je denk ik wel een probleem. Ik zie nl. alleen een lap tekst die weinig uitnodigt (waarom zou ik m'n personeel gezonder maken?) en geen enkele aktie die ik wil ondernemen (waarom zou ik me inschrijven op een nieuwsbrief en wat staat daar in?) Alleen ergens bovenaan staan nog wat kleine blauwe dingetjes met dingen als 'healthlife bloxkes' (kun je dat eten?)

 

Zet eens een grote groene knop onder die tekst met 'Lees meer!' (of nog iets commercielere kreet maar dat is niet mijn vak) Zorg dan voor voor 100 bezoekers (met 11 zeggen je statistieken niets) en kijk hoe hoog je 'bounce rate' is.

 

Zorg ook dat je advertentietekst naadloos aansluit bij je pagina. Dat is nl. een belangrijke reden voor een hoge 'bounce rate'. Ik heb door wat aanpassingen m'n bounce rate van 70% naar 20% terug weten te brengen. Wel minder kliks maar dat is niet erg, je wilt tenslotte geinteresseerde bezoekers.

 

Maar goed dit is eigenlijk allemaal informatie die in de helppagina's van adwords staat ;)

Link naar reactie
  • 0

Ik heb wel een vraagje over de percentages in Adwords, ik wil graag weten of de mijne gemiddeld zijn, of te laag bijvoorbeeld.

 

Ik ben nu 5 dagen bezig met Adwords voor mijn webwinkel. Ik ben begonnen met een Max CPC van 0.25 cent, maar dan stond ik steeds helemaal bovenaan. Dat hoeft van mij niet, dus ik ben steeds de max cpc van bepaalde zoekwoorden naar beneden gaan schroeven. Nu zit ik op een gem. cpc van 0.14 cent. De CTR is best goed, voor sommige zoekwoorden is die 7%, voor mijn slechtste woorden 2%.

Ik heb in analytics ook conversiedoelen ingesteld, en die staat nu op 1.3%. ( ik neem aan dat dat betekent dat 1.3% van de mensen die op mijn site komen, ook werkelijk wat kopen, ongeacht of ze via adwords, direct verkeer of verwijzende sites komen).

 

Zijn dit een beetje fatsoenlijke CTR's, conversiepercentages, etc? Of moet ik er nog flink aan sleutelen?

Ik ben vandaag 3.35 euro kwijt, maar heb het vandaag nog wel weer verder gespecificeerd, dus dat is nog niet optimaal. Is dat een normaal budget, veel te weinig, veel te hoog? Ik vind het best veel, als het voor elke dag zou gelden. Uiteindelijk verkoop ik producten, en de marge daarop is niet zo ontzettend hoog. Verder zijn het geen producten met een superhoge prijs, dus je moet best wat omzetten.

Niet dat ik weet hoe mijn omzet zal zijn, de komende tijd. Ik ben immers pas 5 dagen gestart met mijn webwinkel, en heb geen idee hoe representatief de verkopen van de afgelopen dagen zijn voor de rest van het jaar.

 

Enneh... hebben jullie dat nou ook? Dat je elk uur je Adwords campagne wilt bekijken! Hahaha, of hebben alleen beginners dat?

Link naar reactie
  • 0

Nee hoor ik kijk voor mijn klanten voortdurend, zeker als het met conversie tracking is ;D niks leukers dan dat ;-)

 

1.3% conversie is niet fantastisch, zie bv. http://www.marketingfacts.nl/berichten/conversie_e_commerce_sites_neemt_toe_tot_49/

 

De CTR is op zich prima, maar niet zo belangrijk. Het makkelijkste kun je het programma voor bijhouden van succesvolle zoekopdrachten instellen, hiermee meet Adwords zelf de conversies, ipv analytics. (met analytics gaat opzich ook prima, maar kan wat kleine verschillen opleveren door verschillende meetmethoden)

 

Gemiddeld zit ik tussen de 2% en de 10% conversie voor shops, voor dienstverleners hangt het er een beetje vanaf hoe concreet de dienst is.

 

Link naar reactie
  • 0

 

Enneh... hebben jullie dat nou ook? Dat je elk uur je Adwords campagne wilt bekijken! Hahaha, of hebben alleen beginners dat?

 

Nee hoor, na 5 jaar en duizenden uren AdWords ervaring hebben wij dat nog steeds bij elke nieuwe klant / campagne met een beetje hoog volume. Ik ben momenteel met een campagne bezig die zo'n € 500,00 per dag doet en al meer dan een maand kijk ik een paar keer per dag. ;D.

 

De grote valkuil is hier dat je te snel veranderingen gaat aanbrengen. Geduld is een schone zaak. Doe niet te veel veranderingen ineens omdat je dan het effect van de individuele verandering niet meer terug ziet.

 

Dus: rustig aan! Investeer in verzamelen van data zodat je goede analyses kunt maken. Je CTR klinkt best goed vind ik.

 

Conversiepercentage is m.i. niets over te zeggen. Wij hebben hier campagnes met boven de 20% en ruim onder de 1%. Het gaat om het rendement op de conversie

 

Succes!

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

Data verzamelen is inderdaad heeeeel belangrijk. De neiging om direct allerlei wijzigingen aan te brengen is vaak wel groot, maar over langere termijn kun je betere beslissingen maken.

Ik gebruik daarvoor de kosten per conversie, en probeer daar met de klant een waarde aan te koppelen. Die ligt, afhankelijk van de soort producten nogal uiteen, maar door terug te rekenen naar wat een verkoop of lead waard is, kun je je campagne goed bijwerken. (neemt niet weg dat je altijd blijft proberen of het nog beter, nog scherper en nog effectiever kan), maar het geeft je wat richting.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Tja, dat is wel een valkuil waar je makkelijk intrapt, te snel veranderingen willen aanbrengen. Dat wil ik erg graag! Hoe lang is de gemiddelde periode die je zou moeten vasthouden om te zien of een verandering structureel effect heeft, of dat het toevalstreffers zijn? een week, een maand? een paar dagen? ???

 

Of, zoals ik vandaag had: Een van mijn keywords had ik ingesteld op 0.04 cpc. Erg laag, maar als ik op google zoek op dat woord, zie ik maar 3 of 4 gesponsorde koppelingen, en dus is het een weinig vastgelegd woord, leek me. 0.04 was het minimum cpc, terwijl ik op dat woord de meeste vertoningen van allemaal had. leek me een winner, dat woord.

Kijk ik vanavond op Adwords, blijkt dat het woord de hele dag inactief is geweest, omdat het minimum ineens op 0.08 ligt. huh?

Kan ik dat ergens instellen, dat ik minimaal het minimum wil bieden? Want als ik dus effe niet oplet, wordt een hele dag mijn op dat woord toegespitste campagne niet vertoond!

 

Leuk dat er zo goed meegedacht wordt hier. Ik vind dat Adwords ook erg leuk, alle promotiedingetjes vind ik leuk. Gelukkig maar, want ik denk dat het erg belangrijk is voor een webshop.

 

Robert, gemiddeld tussen de 2% en 10%? pff, da's best aardig. Als het me na een tijdje niet lukt om dat zelf voor elkaar te boksen, kom ik dan toch eens met jou of OkiDoki's bedrijfje kletsen... dat levert de investering dan ook wel weer op. Maar eerst zelf doen, als dat lukt is de eer groter! (Zelluf doen, mama ; waar ken ik dat van?) ;)

Link naar reactie
  • 0

Tja, dat is wel een valkuil waar je makkelijk intrapt, te snel veranderingen willen aanbrengen. Dat wil ik erg graag! Hoe lang is de gemiddelde periode die je zou moeten vasthouden om te zien of een verandering structureel effect heeft, of dat het toevalstreffers zijn? een week, een maand? een paar dagen? ???

 

Ik wacht vaak een week. Dan kan je goed zien wat het effect is!

Link naar reactie
  • 0

Het converteert toch naar winst? Waarom heb je dan een maximum budget? Zit je al op maximale leveringscapaciteit?

 

Hoezo converteert het naar winst? We hebben een reis-site: onze CTR staat op 14% of 8% (ik snap het verschil niet tussen "totaal voor zoekpaginas" en "totaal van alle bronnen), maar omzet heb ik er nog niet uitgehaald. Bezoekers via de adwords zitten wel goed door onze pagina's te bladeren (ik heb nog niemand gehad die meteen weg was) en ik hoop maar dat ze terugkomen om daadwerkelijk iets te boeken :)

Op dit moment zie ik het meer als een tool om onze naamsbekendheid te verhogen (onze website is nu 4 weken online).

 

 

Waarom heb je dan een maximum budget? Zit je al op maximale leveringscapaciteit?

Ik had mijn maximum budget op 6,- staan en was er om 12 uur al doorheen. Nu heb ik het verhoogd naar 12,- , maar ja, als ik het x 30 dagen ga berekenen ??? Dus ik zal toch wel met een maximum moeten werken.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb net mijn maximum budget van EUR 6 naar EUR 12 verhoogd en 1 uur later heb ik dat bereikt. Dus mijn campagne is voor vandaag stilgezet :(.

 

Wat is nu wijsheid? Het maximum budget nog meer verhogen? Mijn CTR op 1 belangrijk zoekwoord is 15,5% (met een gemiddeld CPC van EUR 0,27).

 

Het voelt een beetje krom: van de 1 kant wil je de kosten natuurlijk in de gaten houden maar van de andere kant veel bezoekers trekken.

 

Wat nu? Toch maar mijn portemonnee verder opentrekken?

Link naar reactie
  • 0

Uiteindelijk gaat het er natuurlijk om wat je er aan kunt verdienen. Belangrijk is dat je dat voor jezelf goed op een rijtje hebt.

 

Je kunt ook je selectie keywords 'vernauwen'. Ik weet niet hoeveel keywords je nu hebt maar als het veel is kun je deze terug brengen naar een aantal zinsdeel zoekwoorden waarvan jij denkt dat dat de meest gerichte bezoekers oplevert.

 

Je kunt ook gewoon lager gaan bieden. Zeker met zo'n CTR. Je kunt beter 50 bezoekers hebben van plek 5 voor 5 cent per bezoeker dan 10 van plek 1 voor 27 cent per bezoeker (uitgaande van dezelfde woorden natuurlijk)

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

Laat je niet gek maken door die Adwords...

 

Toen ik begon met mijn website heb ik ook Adwords geprobeerd om maar zo veel mogelijk traffic en hopelijk orders te genereren. Met als gevolg, kosten per maand waar je u tegen zegt, afgezet tegen mijn gemiddelde orderbedrag...

Na drie maanden ben ik er mee gestopt vanwege de torenhoge kosten en de zenuwen dat de woorden steeds duurder werden, mijn concurrent wel op ieder zoekwoord getoond werd (en ik niet), ik maar bleef sleutelen aan de settings.

 

Als alternatief heb ik er toen voor gekozen mijn website te optimaliseren voor zoekmachines en in mijn geval viel er VEEL te verbeteren en dat heeft zeker gewerkt.

Ik moet wel toegeven dat ik in een niche zit waarin het makkelijk scoren is met een geoptimaliseerde website, mijn concurrenten bakken er (nog) niets van.

 

Mijn nieuwe producten staan binnen twee dagen in de top 10 van Google, en vaak op 1...

 

Dus, samenvatting: Laat je niet gek maken door Adwords, blijf nuchter en zoek naar alternatieven. Die zijn er!

Blijf vooral kritisch naar je eigen website kijken!

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Ik kreeg onlangs een tip die ik hier nog niet tegen kwam. Door gebruik te maken van de opdracht {Keyword} in je advertentie wordt de advertentietekst variabel bijvoorbeeld: {Keyword:Salarissen Uitbesteden}? Als de zoekopdracht niet te lang is wordt die tekst verwerkt in je advertentie. Past het niet dan wordt de tekst 'salarissen uitbesteden' weergeven.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dag Adwords-gebruikers,

 

Wat moet ik me concreet voorstellen bij het adverteren op

het inhoudsnetwerk ? WAT zie ik dan staan en WAAR, en

op WELKE sites. Heeft iemand misschien een voorbeeldlink

voor me ?

Dit gebied blijft enigszins onduidelijk voor me.

 

Er wordt tevens vermeld dat je op het inhoudsnetwerk per 1000

vertoningen betaald....hoe zit dat precies ?

 

In hoeverre is de toetreding tot het inhoudsnetwerk essentieel om

sneller je beoogde doelgroep te vinden ? Jullie ervaringen ?

 

Bedankt en groetjes.

Link naar reactie
  • 0

Dat zijn een redelijk aantal vragen op rij.

 

Concreet het inhoudsnetwerk

Bevat enorme hoeveelheid websites in Nederland waarvan de beheerder heeft besloten om Google (een deel van) de advertentieruimte te laten vullen. Herkenbaar aan kleine blokjes tekst met daarbij meestal de tekst 'Ads by Google'. De site eigenaar krijgt een deel van het geld dat de adverteerder aan Google betaald.

 

Om je een idee te geven: er zijn in NL 7,7 miljoen unieke weergaves van AdWords advertenties op inhoudspagina's per maand en totaal maar liefst 2 biljoen weergaves. Het bereik hiermee is 84% van de NL bevolking (bron: Comscore analysys april 2006).

 

Waar en op welke sites

Dat is moeilijk te zeggen. Google kijkt naar de inhoud van elke (nieuwe) pagina die er komt en kijkt welke adverteerders adverteren met woorden die met die pagina overeen komen. Grote voorbeelden zijn Marktplaats en Zibb.nl. Als je in 'rapporten' een 'plaatsingsprestatie' rapport maakt dan kun je voor een deel zien waar je advertenties vertoond zijn geweest en waar je klikken en eventueel conversies vandaan komen.

 

Betalingen

Dit heb je zelf helemaal in de hand. Standaard staat in een campagne het zoeknetwerk 'aan'. Dat betekend dat je advertenties automatisch in het inhoudsnetwerk vertoond worden. Dit op basis van CPC. Je kunt echter ook een sitegerichte campagne maken. In zo'n campagne kun je ook aangeven op welke sites je wilt adverteren. Je kunt bieden op basis van CPM en op basis van CPC. Nieuw is dat als je genoeg conversies hebt op je site je tegenwoordig ook CPA campagnes kunt draaien. Hierbij betaal je alleen maar als er ook daadwerkelijk een conversie heeft plaatsgevonden. De siteeigenaar kijkt naar wat jij biedt per conversie, plaatst de advertentie op zijn site, en als het hem genoeg oplevert dan laat hij/zij hem staan.

 

Essentieel

Dit is niet relevant. Het is gewoon een kwestie van uitproberen. Zie hoeveel je uitgeeft en hoeveel conversies je hiermee realiseerd. Gebruik de rapporten om sitegerichte campagnes te maken en slechte sites er uit te filteren. Wil je het goed doen dan maak je aparte campagnes voor zoeken en voor inhoud.

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

Waar je zeker ook voor betaald, en dat is bij elke vorm van reclame zo, is de naamsbekendheid die je ermee genereert.

Ik heb de kosten weten terug te brengen tot zo'n 3 a 4 euro per dag, en verkoop niet elke dag iets. Maar tot nu toe hebben al 2 bedrijven me weten te vinden via Adwords, die hebben toegzegd dat ik voortaan altijd aan hun kan leveren. Als mijn Adwords kosten gelijk blijven, maar ik vind elke maand 2 nieuwe vaste klanten, ga je het er op een gegeven moment echt wel uithalen. In het begin is het vooral een investering, maar (afhankelijk van je klantenbinding en service) moet je het niet alleen maar droog zien als: Op 300 klikken heb ik maar een enkele klant, dat kost me teveel.

 

Wat ik ook veel zie, is dat veel mensen mijn adwords aanklikken, rondkijken, en later terugkomen (meestal door direct verkeer naar de site) en dan pas iets kopen! Zo lijkt het net alsof je verkopen niet door Adwords gerealiseerd worden, maar dat is dus wel zo! Het is alleen dat mensen door Adwords je naam hebben leren kennen, en eerst eens gaan kijken of andere sites hetzelfde niet beter of goedkoper aanbieden. Als je goede prijs-kwaliteit bied, komen een gedeelte van die mensen vanzelf terug om alsnog een conversie te doen.

 

Ik heb ook 3 weken zitten stressen dat mijn campagne te duur is met 4 euro per dag, terwijl ik in mijn eerste maand (deze maand, september 2007) nog maar 400 euro omzet heb gedraaid. Dat is helemaal niet zoveel winst, en eigenlijk betaal ik voor die kleine omzet veel te veel aan Adwords. Maar als je eens gaat doorrekenen, dat je na een tevreden klant, waarschijnlijk ook een terugkerende klant te pakken hebt, die niet meer via Adwords binnen hoeft te komen... Dan kun je het ineens in een ander licht zien.

 

Een advertentie in de een blaadje kost je al gauw 2000 euro. En daarvan gaan ook niet alle lezers meteen bij je bestellen. Of zijn niet eens geinteresseerd. het voordeel van Adwords is dat het bijna altijd echt geinteresseerden zijn, echte potentiele kopers.

 

Overigens is het handig om zeker uitsluitingswoorden te gebruiken. Zo kwam ik er via Analytics dat veel mensen bij zochten op "Luiertaart maken" en "gratis kraamcadeau". Dat zijn niet mijn doelgroep, die willen alleen een plaatje van een luiertaart zien, en die dan zelf namaken. En ik verkoop spullen, geef niks gratis weg. Ik heb dus "gratis" en "maken" in de uitsluitingswoorden gezet, mijn advertenties worden niet getoond als daarop gezocht word. Dat scheelt al klikkers waarvoor ik wel betaal maar die niks opleveren.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb de kosten weten terug te brengen tot zo'n 3 a 4 euro per dag, en verkoop niet elke dag iets. =

 

Helaas kom ik met 3 a 4 euro per dag niet ver :( ik zit nu op 0,18 anders wordt ik niet op de 1e pagina getoond.

Tot nu toe heb ik nog maar 1 boeking gehad (en die kwam niet via een adwords klant). Dus ik moet nog kijken dat al die bezoekers die ik wel met adwords genereer ook wat omzetten ;D

 

 

Waar je zeker ook voor betaald, en dat is bij elke vorm van reclame zo, is de naamsbekendheid die je ermee genereert.

....In het begin is het vooral een investering, maar (afhankelijk van je klantenbinding en service) moet je het niet alleen maar droog zien als: Op 300 klikken heb ik maar een enkele klant, dat kost me teveel.

 

Wat ik ook veel zie, is dat veel mensen mijn adwords aanklikken, rondkijken, en later terugkomen (meestal door direct verkeer naar de site) en dan pas iets kopen! Zo lijkt het net alsof je verkopen niet door Adwords gerealiseerd worden, maar dat is dus wel zo!

 

Zo zie ik het nu ook en ik hoop inderdaad ook dat mensen terugkomen.

 

Een advertentie in de een blaadje kost je al gauw 2000 euro. En daarvan gaan ook niet alle lezers meteen bij je bestellen. Of zijn niet eens geinteresseerd. het voordeel van Adwords is dat het bijna altijd echt geinteresseerden zijn, echte potentiele kopers.

 

yep, daarom heb ik het plaatsen van een advertentie ook maar even uitgesteld.

 

 

Wat ik wel moeijlik vind is hoe ik kan bepalen op welk tijdstip je waardevolle bezoekers krijgt en wanneer je alleen maar de 'kijkers' krijgt... :-\ Wij hebben o.a. 8000 vakantiehuizen (vanaf volgende week ca 18.000)op de site staan, dus mensen bekijken veel pagina's. Ik ben er nog niet achter wanneer mensen ook daadwerkelijk iets willen boeken of 'alleen maar kijken'...

 

Zoals Henri TTC schrijft ga ik me in stap 2 ook nog bezig houden met de optimalisatie van de website om beter via de 'natuurlijke weg' gevonden te worden.

Link naar reactie
  • 0

Mijn sleutelwoorden zijn ook niet goedkoop, ze zitten rond de 13 cent.

 

Wat goed helpt, is zorgen dat je zo min mogelijk kliks krijgt. Ja, klinkt stom... maar liever maar 5 kliks, waarvan 1 een koper is, dan 100 kliks waarvan niemand wat koopt!

Die kun je bereiken door je zoekwoorden goed te kiezen. Dus niet alleen "vakantiehuisje", maar juist "vakantiehuisje ardennen" of in de uitsluitingswoorden te zetten "Nederland" als je niks te verhuren hebt in nederland.

En in de advertentietekst kun je misschien vast een prijs noemen, zodat mensen die te goedkoop een huisje zoeken, al weten dat ze niet op jou hoeven klikken. Je zoekt geen kijkers, alleen echt potentiele boekers!

 

Ik heb wel gemerkt, dat door specifieke aanpassing van de advertenties, de weergaves flink omlaag gingen, en ook het aantal kliks. Maar mensen weten nu wel al een beetje waar ze aan toe zijn als ze op mijn advertentie klikken, en zullen dus ook niet voor te dure verrassing komen te staan.

 

Waar je in analytics ook nog naar kunt kijken, is bijvoorbeeld het weigeringspercentage. Hoeveel mensen komen op je website, en besluiten meteen al dat het niks is? Of misschien stapt 80% van de mensen er op dezelfde uitstappagina uit? Dan kan het zijn dat die pagina op je site niet duidelijk genoeg is, of mensen afschrikt.

 

Verder zou je ook nog naar een specifieke landingspagina kunnen linken met verschillende advertenties. Bijvoorbeeld, je maakt een advertentiegroep voor vakantiehuisje Dordogne, zet daar het zoekwoord "vakantiehuisje dordogne" in (en andere termen), en maakt de advertentietekst ook specifiek voor je dordogne huisjes, incl prijs.

Dan laat je de link niet naar je homepage verwijzen, maar naar een pagina in jouw site die al jouw vakantiehuisjes in de Dordogne oplijst.

Zo weten mensen die op de link klikken, dat het alleen over die streek gaat, klikken alleen als ze ook daadwerkelijk daar naartoe willen voor de genoemde prijs, en komen bij jou ook nog eens meteen op de juiste pagina terecht.

Link naar reactie
  • 0

Hallo allemaal,

 

Waarom is mijn gem. CPC lager dan het minimumbod ? Wat zorgt daarvoor ? Je kunt toch nooit lager betalen dan het minimumbod wat op basis van de kwaliteitsscore berekend is ? Of dien ik dit minimumbod echter als een soort van "fictief" bedrag te zien.

 

Na mijn eigen zoekwerk is het me tevens niet geheel duidelijk hoe de kosten voor het adverteren op het inhoudsnetwerk nu precies bepaald worden. Ik betaal 0.43 eurocent voor 1000 vertoningen. Dit kan toch haast niet ?

 

Wie schept voor mij duidelijkheid ? Bedankt weer !

 

Groetjes.

Link naar reactie
  • 0

@1981

 

zonder flauw te willen zijn, kijk eerst eens naar de basics van AdWords. Lees deze URL over verhouding bod en betaling. Wat hier staat geldt ook voor het minimum bod.

 

Op het inhoudsnetwerk betaal je standaard alleen per click, net als bij het zoeknetwerk. Dus als je een miljoen vertoningen hebt maar geen clicks, dan kost het je niets.

 

Dit geldt niet voor inhoudsgerichte campagnes waar je ook CPM kunt bieden, of voor CPA campagnes.

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

Ik ben in augustus een online-reissite gestart (vakantiehuizen en reizen voor een speciale doelgroep). Mijn adword campagne kost 15,- per dag. Dit zorgt ook voor aardig wat bezoekers en pageviews (gemiddeld 300 unieke bezoekers per dag met 4000 pageviews). Zonder adwords ligt dat getal helaas veel lager.

 

Maar de gerealiseerde omzet die hier tegenover staat vind ik erg tegenvallen. Ik heb nu iets van 6 boekingen gehad, en een stuk of 15 aanvragen (wij kunnen niet aan alle wensen voldoen, dus niet elke aanvraag wordt omzet). Voor de nieuwsbrief heb ik toe nu toe 38 aanmeldingen.

 

Nu vraag ik me af hoe lang ik met adwords door moet gaan? Op mijn belangrijkste zoekwoorden heb ik een CTR van 9 - 14%. Ik heb de pagina’s afgestemd op mijn zoekwoorden maar het is heel moeilijk om op de 1e pagina van google te komen (ondanks dat ik in een niche zit heb ik ook concurrentie die al langer meegaan).

Wat is dan de volgende stap?

Moet ik nog van andere reclame kanalen gebruik maken? Of kan ik beter eerst proberen om de huidige bezoekers om te zetten in ‘kopers’?

Of mijn adwords campagne stopzetten en dat geld gebruiken voor een andere manier van reclame (print? Beurzen? ) of de website ptimaliseren (kan altijd nog iets verbeterd worden).

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 77 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.