• 0

Verzameltopic - Google Adwords - Ervaring

Hallo Allemaal,

 

Ik heb de search gebruikt en kwam er wel iets over tegen, maar niet echt veel. Ik zie een paar positieve reacties, maar ik heb wat overgebleven vragen voor de mensen die er ervaring mee hebben.

 

- genereerde het werkelijk veel extra verkeer? hoeveel?

- hoeveel extra klanten leverde dat op? ROI?

- enig idee wat het je nu in totaal per klant gekost heeft?

 

Ik probeer dus uit te vinden of dat Google Adwords zin heeft voor mijn bedrijf. Ik kan de kosten niet te hoog laten oplopen, maar wil met dat beperkte budget toch wel wat omzet genereren.

 

Ook tips m.b.t. zoekwoorden zijn welkom (zie mijn website voor wat ik doe). Ik denk zelf aan zoektermen als:

mkb linux

mkb server

mkb intranet

mkb kosten besparen

mkb open source

 

Thanx!

Pim

 

P.S. wel irritant dat je alleen met creditcard kunt betalen, die heb ik nog niet :)

www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

 

Ik maak ook gebruik van de soortgelijke dienst van overture. Hiermee adverteer je op vele andere websites. 't voordeel is dat de click kosten een stuk lager zijn dan bij google en dat ze een uitstekende klantenservice hebben, 't nadeel is dat hun interface werkelijk onbegrijpelijk is (echter na een tijdje gebruiken lukt 't allemaal wel), er zitten wat bugs in het management systeem en hun screeningprocedure is trager/anders dan bij google.

 

 

Of je bij Overture meer of minder betaald dan bij Adwords is helemaal afhankelijk van de markt waar je in zit en hoe goed je Adwords weet te benutten. De meeste van onze klanten betalen meer bij Overture per klik omdat het minimum bod € 0,15 is. Wij realiseren voor veel klanten bij Google een gemiddelde CPC van 10 cent. De mensen die in echte niches zitten kunnen daar nog ruim onder komen. Eén klant heeft de laatste maanden 10.000 kliks voor 5 cent gerealiseerd. Als je dan ook nog je account in Dollars aangemaakt hebt ben je nog goedkoper uit.. ;D

 

Het beheerssysteem van Overture is inderdaad een draak en het opzetten van een campagne veel ingewikkelder dan bij Adwords, maar, zoals je zegt als je er eenmaal in thuis bent is het wel weer te doen.

 

Grootste nadeel van Overture is dat de 'click trough rate' bij Overture geen invloed heeft op je positie. Bij Adwords kun je enorme voordelen behalen door het schrijven van de juiste teksten. Hiermee kun je soms meerdereposities boven iemand komen te staan die misschien wel 2x hoger biedt. Daar is voor een beetje fanatiekeling of professional veel meer eer te behalen.

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

mmm...misschien iets mee doen om HigherLevel in de zoekmachines op te laten stomen ? Bij Overture (Yahoo) waren de volgende zoektermen in maart zovaak gezocht :

 

65 zelfstandig ondernemer

61 ondernemer

53 startende ondernemer

40 zelfstandig ondernemer olympia

33 startende ondernemer olympia

30 startende ondernemer olympia uitzendburo

29 zelfstandig ondernemer olympia zelfstandig ondernemer

 

43 innovatie or platform

41 innovatie or partner

---------------------------------------------------------------------------------------------

 

Ranking van www.higherlevel.nl op Google : (volgens http://www.top25web.com/cgi-bin/report.cgi) : ik heb verschillende zoektermen ingevoerd. Vervolgens zie je hieronder op welke plaats Higherlevel wordt gevonden en waar je dit kan vinden. Ik heb trouwens het laatste gecheckt : de voorbeelden zijn correct.

 

Zoekterm "innovatie"

95) Innovatie en nieuwe ideen

 

ondernemer

28) Eigen Zaak van een Startende Ondernemer en het Intellectuele Eigendom

480) Eigen bedrijf starten? Ondernemingsplan, Bedrijfsplan en Ondernemen

 

ondernemerschap

178) Joris Meijaard (MKB en ondernemerschap)

269) Eigen bedrijf starten? Ondernemingsplan, Bedrijfsplan en Ondernemen

 

Nummer 28 bij "ondernemer". Mmm...toch maar Adwords gaan proberen voor Higherlevel ? ;D

 

Linkpopularity : volgens dezelde site boven is de Linkpopularity van www.Higherlevel.nl :

 

altavista.com

links found: 12,400

 

google.com

links found: 725

 

alltheweb.com

links found: 16

 

Toch knap, maar je vraagt je af wat Altavista in godesnaam allemaal meer vindt dan Google ?

 

Mmm, staat niet zo chique om alles te quoaten, maar goed,

 

Op zich zijn de aantallen keren dat de woorden gezocht worden niet schokkend. In de praktijk zal dit overigens wel veel meer zijn. Het systeem van Overture kan er wel eens vreemd ver naast zitten.

 

HL heeft al een enorm goede pagerank en de threads scoren inhoudelijk bijzonder goed. Waarschijnlijk zou het wel mogelijk zijn om met een paar specifieke pagina's de woorden beter te laten scoren. Vraag is wat het rendement is.

 

Hetzelfde geldt voor het inzetten van Adwords en Overture. Je bent als je beiden inzet snel een paar honderd euro per maand kwijt voor een paar duizend extra bezoekers. Dit zijn dan waarschijnlijk wel precies bezoekers uit je doelgroep natuurlijk.

 

Mochten we dit toch interessant vinden dan wil ik best wel een test opzetten om een wat specifiekere kostenberekening te maken en te zien hoe vaak deze woorden daadwerkelijk bij Google gezocht worden.

 

Dat Altavista veel meer links vindt dan Google is omdat Google veel kritischer is. De links bepalen bij Google de pagerank die weer van invloed is op de posities. Google filtert heel streng op m.n. 'linkfarms' en interne links. Dat er 725 links gevonden worden is bijzonder veel.

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

Dank je Tim!

 

Het is me zeker niet om klanten te doen (hoewel dat natuurlijk wel leuk is!), maar ben gewoon erg enthousiast over de mogelijkheden van zoekmachinemarkting. Vandaar dat we daar dan ook maar een bedrijf in begonnen zijn.... ;D Ruim daarvoor was ik ook al uitgebreid betrokken bij HL.

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

haha, oki,

je begrijpt me verkeerd, ik ga er vanuit dat iedereen die hier meer dan 10 berichtjes heeft gepost dat doet vanuit inhoudelijke betrokkenheid, niet vanuit commerciële beweegredenen. Wat mij betreft dus niet nodig om je te verdedigen :)!

 

Ik las je post en dacht toen: "die okidoki moet ik ff onthouden", vandaar.

 

Maar goed, genoeg off topic.

Cheers,

Tim

(ben je aanwezig op linkedin.com/openbc/ecademy zou ik graag aan je linken voor future reference zeg maar, stuur anders ff privé bericht)

Newviews automatiseert de boekhouding (o.a. scannen/herkennen, UBL2 en directe bankkoppelingen), ook voor accountants- en administratiekantoren: www.newviews.nl

--

Wonen in Bussum, 3 garages, grote tuin en aparte bedrijfsruimte?

http://www.funda.nl/koop/bussum/huis-74981118-lammert-majoorlaan-58

Link naar reactie
  • 0

ik gebruik ook Adwords, maar het blijkt dat ik een CTR van 0,01 % heb...

 

ik moet mijn account nog optimaliseren, maar het resultaat viel toch wel tegen dan vooraf gedacht,

 

desalniettemin heb ik toch 140 bezoekers per dag met een gemiddeld CPC van 9 cent via Adwords waaruit 5 bestellingen uit voortkomen ...

 

dus het is niet slecht, maar het kan beter :)

Link naar reactie
  • 0

140 bezoekers per dag met 5 bestelling is een uitstekend resultaat! Zeker met een CPC van 9 cent.

 

Echter, als je CTR op 0,01% blijft loop je het risico dat je advertenties, of zelfs je hele campagne er uit gegooid wordt. Een slechte historie neem je mee in de toekomst en dit kan blijvende invloed hebben op je campagnes. Belangrijk is ook waar je laag scoort. Is dit in de zoekresultaten of op de inhoudspagina's? Bij de laatste is dat geen probleem.

 

Sowieso is het zeer interessant om bij de conversiepercentages die je noemt veel tijd te gaan steken in optimalisatie.

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

Als ik op "kinderboeken" zoek in Google, krijg ik de volgende advertentie te zien:

 

"BabyBoek (op naam)

Laat de baby de hoofdrol spelen

in zijn/haar eigen unieke babyboek!

www.boekado.nl"

 

Misschien was ik wel op zoek naar een boek voor een wat ouder kind (boeken die je ook verkoopt). Bovendien verkoop je ook boeken voor al wat oudere kinderen. Als je de advertentie's beter laat aansluiten op de keywords, zal je CTR waarschijnlijk stijgen. Je zou ook je CPC kunnen verhogen, waardoor je hoger in de pagina komt te staan en je CTR waarschijnlijk stijgt samen met het aantal bestellingen. Je ROI zal dan wel dalen, maar je kunt misschien beter een iets lager ROI hebben dan dat je advertentie's allemaal uitgeschakeld worden.

Link naar reactie
  • 0

Kijk vooral ook hoe vaak 'kinderboeken' ingetyped wordt. Als dit tientallen keren per dag is zou ik een speciale advertentie maken helemaal gericht op kinderboeken. Laat 'kinderboeken' in de titel en in de tekst terug komen. Je zult zien dat je CTR fors omhoog gaat. Daardoor zal je positie stijgen en ook je absolute aantal kliks toenemen terwijl je CPC waarshijnlijk naar beneden gaat.

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

Ik ben nu bezig met mn adwords account.

Klopt het dat voordat de account actief wordt, ik eerst een bedrag van 5 euro moet overmaken? Het minimum over te maken bedrag is echter 50 euro. Wat gebeurt er met die overige 45 euro?

Link naar reactie
  • 0

Je moet inderdaad eerst 5 euro overmaken. Je account wordt pas actief als Google het geld heeft ontvangen. De overige 45 euro wordt gebruikt als een tegoed, waarvan de advertentiekosten afgeschreven worden.

 

ok, bedankt :)

Link naar reactie
  • 0

Is dat nieuw, dat je eerst 5 euro moet overmaken? Toen ik destijds mijn account opende was het zo dat er helemaal geen voorschot betaald hoefde te worden (ik betaal via credit card).

 

Dat vond ik juist een voordeel ten opzichte van de andere systemen waarbij je aardig wat geld moest oppotten om te mogen beginnen.

 

Kan idd best zo zijn dat het komt omdat je met creditcard betaalt.

Ik heb opgegeven te willen betalen per overmaking, kheb op mn 19e nog geen creditcard ;)

Link naar reactie
  • 0

ik heb een nieuwe account aangemaakt bij adwords, omdat die vorige nogal wat zoekwoorden 'in de wacht' heeft gezet...

 

maar nu zit ik dus nieuwe advertenties in te voeren en daarbij doet hij meteen cruciale trefwoorden 'in de wacht'!

 

bijvoorbeeld het zoekwoord 'hercules' voor het herculesboek zet hij in de in de wacht... hoe kan ik dit voorkomen/herstellen?

Link naar reactie
  • 0

Dat is inderdaad best moeilijk. Google gooit er steeds vaker zoektermen uit waarvan ze verwachten dat ze geen resultaat op zullen leveren. Wat je vooral moet doen is zoveel mogelijk uitsluitingswoorden verzamelen en deze er in zetten. Gebruik hiervoor het 'hulpprogramma voor zoekwoorden'.

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

Leuk om te horen dat het optimaliseren bij jou nu al iets oplevert. Ik heb nog een tip die je zou kunnen toepassen. Als je in de eerste paar weken van je campagne je max. CPC flink verhoogt, dan stijgt je positie in de advertenties. Door die hoge positie stijgt je CTR. Na die eerste weken kun je de CPC weer verlagen. In de eerste weken zal dit meer kosten, maar op de langere termijn zal het je minder kosten. Google baseert de positie van je advertenties namelijk op de hoogte van het ingestelde CPC en de hoogte van je CTR in het verleden.

Link naar reactie
  • 0

Sorry, maar dat ilijkt niet helemaal waar te zijn. Bij een bijstelling van je CPC naar beneden wordt de CTR historie herzien. Helaas is niet helemaal duidelijk hoe en hoe kort. Het staat ook nergens beschreven, maar ik heb daar van de salesmensen van Google NL een stellige uitspraak over gehoord. Het zou ook niet logisch zijn als je historie heel lang terug zou gaan. In dat geval zou een forse verhoging van je CPC bij een lage positie ook langdurig geen effect vertonen door een relatief lage (historische) CTR

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

Wij hebben maar besloten om onze adwords campange stop te zetten en over te gaan op advertising op www.orangetip.nl.

Als ik hun tarieven vergelijk met de kosten die we nu voor een relatief kleine campagne kwijt zijn. Dan kan ik bij hun een jaar lang een banner plaatsen.

 

€4,14 per cpc vinden wij toch echt te gek worden

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 122 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.