Mijn broertje is benaderd door een directeur of manager te worden van een bedrijf waar het zeer slecht gaat. (directeur heeft het een paar dagen ervoor over genomen)
Daar de directeur midden in een geschil zit met een bedrijf waar hij mede eigenaar van is heeft hij een stichting opgericht die de aandelen gaat beheren. Van deze stichting is mijn broertje weer voorzitter.
Wie is er nu eigenaar van de BV? Die directeur of de stichting?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Goldeneye
Goldeneye
Goedemorgen,
Mijn broertje is benaderd door een directeur of manager te worden van een bedrijf waar het zeer slecht gaat. (directeur heeft het een paar dagen ervoor over genomen)
Daar de directeur midden in een geschil zit met een bedrijf waar hij mede eigenaar van is heeft hij een stichting opgericht die de aandelen gaat beheren. Van deze stichting is mijn broertje weer voorzitter.
Wie is er nu eigenaar van de BV? Die directeur of de stichting?
Ik snap het namelijk even niet :-[
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/39198-stichting-als-eigenaar-van-aandelen-bv/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
18 antwoorden op deze vraag