Ik moet dus de inkomstenbelasting opgeven maar nu blijkt ineens dat de belasting mij heeft opgegeven als iemand die het moet inleveren als inkomsten uit overige werkzaamheden.
Hier kwam ik achter doordat ik niet als voorheen online kon inloggen om mijn inkomstenbelasting te doen voor ondernemers.
Na een bezoek aan het belastingkantoor bleek dat ik dus ingedeeld ben bij overige werkzaamheden.
Dit bericht heb ik nooit meegekregen!
Nu is het zo dat ik weinig winst maak en ik leef hiervan, aangevuld met spaargeld.
Voorheen kon ik dankzij de aftrekposten als ondernemer gelukkig hiermee boven water blijven.
Nu met die nieuwe categorisering blijkt (als ik het goed lees) dat ik zo goed als niets meer kan aftrekken.
De aftrekposten voor ondernemers gelden dan niet meer.
Het grootste probleem is dat ik nu dus met die magere inkomsten enkele duizenden euro's belasting zou moeten
gaan betalen terwijl dit inmiddels op is gegaan aan 'leven.'
Is dit gewoon zoals het is of kan hier wel iets mee gedaan worden?
Ik heb ook nog een studieschuld die ca. het dubbele is van mijn spaargeld, waardoor ik in box3 flink in de min zit.
Wellicht dat dit kan helpen?
Deze verandering die niet goed gecommuniceerd is maakt mij in elk geval gestressed en ik hoop dat er wat
mensen met verstand van zaken tips hebben over hoe en wat.
(Edit: titel verduidelijkt, was eerst enkel "Handen in het haar!")
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
evilman
evilman
Ik zit in een lastig parket.
Ik moet dus de inkomstenbelasting opgeven maar nu blijkt ineens dat de belasting mij heeft opgegeven als iemand die het moet inleveren als inkomsten uit overige werkzaamheden.
Hier kwam ik achter doordat ik niet als voorheen online kon inloggen om mijn inkomstenbelasting te doen voor ondernemers.
Na een bezoek aan het belastingkantoor bleek dat ik dus ingedeeld ben bij overige werkzaamheden.
Dit bericht heb ik nooit meegekregen!
Nu is het zo dat ik weinig winst maak en ik leef hiervan, aangevuld met spaargeld.
Voorheen kon ik dankzij de aftrekposten als ondernemer gelukkig hiermee boven water blijven.
Nu met die nieuwe categorisering blijkt (als ik het goed lees) dat ik zo goed als niets meer kan aftrekken.
De aftrekposten voor ondernemers gelden dan niet meer.
Het grootste probleem is dat ik nu dus met die magere inkomsten enkele duizenden euro's belasting zou moeten
gaan betalen terwijl dit inmiddels op is gegaan aan 'leven.'
Is dit gewoon zoals het is of kan hier wel iets mee gedaan worden?
Ik heb ook nog een studieschuld die ca. het dubbele is van mijn spaargeld, waardoor ik in box3 flink in de min zit.
Wellicht dat dit kan helpen?
Deze verandering die niet goed gecommuniceerd is maakt mij in elk geval gestressed en ik hoop dat er wat
mensen met verstand van zaken tips hebben over hoe en wat.
(Edit: titel verduidelijkt, was eerst enkel "Handen in het haar!")
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/39740-ben-opeens-als-inkomsten-uit-overige-werkzaamheden-aangeduid-wat-nu/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
20 antwoorden op deze vraag