Ga naar inhoud

Dubbele offerte aanvragen via meerdere sites, hoe reageren....!?

Geplaatst:

Maarten Stevens

Ik heb de volgende vraag:

 

Ik bezit in een aantal niches meerdere websites die op verschillende zoektermen ingericht zijn maar wel in dezelfde niche zitten. De sites zijn anders van opzet en uitstraling en het is niet zichtbaar dat ze van de zelfde eigenaar/bedrijf zijn.

 

Nu komt het regelmatig voor dat ik 3 offerte aanvragen heb van dezelfde persoon. Die heeft mijn verschillende sites gevonden en bij elke site een offerte aanvraag ingediend.

 

In het begin noemde ik dan ook steeds in mijn reactie dat dit ook een reactie was voor de andere sites.

Later ben ik daar weer mee gestopt.

 

Mijn vraag: Wat zouden jullie doen?

Noemen dat alle 3 de offertes bij hetzelfde bedrijf zijn uitgekomen?

Of gewoon vanuit 1 site reageren en bij de anderen geen reactie versturen?

www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps

Featured Replies

Geplaatst:

Zomaar iemand

waarom niet 2 dure offertes uitbrengen en 1 goedkope. Waarbij je in de goedkopere offerte je richt op koopjesjagers en de duurdere offertes op kwaliteit en service.

Geplaatst:

henkh

waarom niet 2 dure offertes uitbrengen en 1 goedkope. Waarbij je in de goedkopere offerte je richt op koopjesjagers en de duurdere offertes op kwaliteit en service.

   

Dan mag je het wel niemand vertellen dat die 3 websites jouw eigendom zijn, geeft vroeg of laat toch een keer sh*t ;D

 

De optie om 1 offerte te sturen en geen reactie lijkt mij dan beter (eigenlijk minder slecht).

 

Gaat het bij alle 3 de websites om hetzelfde product/dienst?

Geplaatst:

Frans Sijtsma

Ik sluit me bij Jasper aan.

Jij krijgt 3 aanvragen. De kans dat ze nog bij een ander aanvragen is daarmee wat kleiner cq. jouw kansen zijn groter op de order.

 

Maak dus 2 standaardoffertes volgens vaste lay-out en probeer met de 3e de order binnen te slepen.

 

Geplaatst:

henkh

Kan me toch voorstellen als je 3 verschillende offertes krijgt en je komt er achter dat die eigenlijk van dezelfde organisatie zijn dat je je behoorlijk bekocht voelt.

 

Vraag is alleen zouden klanten er achter kunnen komen?

 

edit: vind het wel een leuke case. met 2 websites of winkels concurerren, Zal waarschijnlijk wel vaker gebeuren maar hoe hou je zoiets "geheim"?

 

Geplaatst:

Maarten Stevens

  • Auteur

Bedankt voor jullie (snelle) reacties.

 

De optie om een dure en een goedkope uit te brengen lijkt me in de toekomst wel haalbaar maar dan wil ik ook echt 2 verschillende producten neerzetten. Nu is dan nog teveel gelijk.

 

De optie om net te doen dat het van verschillende bedrijven is lijkt me niet wat. Sowieso wil ik niet "liegen" en vaak komt na een offerte per mail er nog een telefoontje aan te pas en beslist men daarna. Als men dan 2 offertes na wil bellen krijgt men mij 2x aan de lijn en dat lijkt me niet een goede indruk.

 

Mijn overweging om het niet te zeggen is: Stel ze vragen 3 offertes op en ik geef aan dat die alles 3 bij mij terecht komen zijn, dan gaan ze misschien nog even verder zoeken...

 

Mijn overweging om het wel te zeggen is: Als ik vanuit een site niet reageer, krijgt die dan geen slechte naam...?

www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps

Geplaatst:

Maarten Stevens

  • Auteur

edit: vind het wel een leuke case. met 2 websites of winkels concurerren, Zal waarschijnlijk wel vaker gebeuren maar hoe hou je zoiets "geheim"?

 

 

Echt geheim houd ik het niet. Ik loop er echter ook niet mee te koop. ;)

Via Whois kun je bijvoorbeeld zien dat ze allemaal van het zelfde bedrijf zijn.

Ook hebben een aantal een zelfde PHP structuur.

Maar ik heb bijvoorbeeld wel verschillende teksten, niet op alles een verwijzing naar Rinada ("Moederbedrijf")

 

Laatst belde iemand en die vroeg: is die site ook van jullie? Dan ben ik daar eerlijk over.

Ook komt nu alles op 1 email binnen maar de meeste zien denk ik niet eens dat ze op site A de aanvraag doen en van B een email krijgen.

www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps

Geplaatst:

Ralph Geissen

Je maakt een betere indruk wanneer je eerlijk bent. Dus gewoon namens de drie sites een offerte toesturen. Als men daarna nog een andere partij wenst te benaderen voor een concurrerend aanbod dan is dat een vrije keuze waar jij sowieso niets aan kunt veranderen. Het enige dat jij kunt doen is razendsnel en correct reageren op een offerteaanvraag, dat je gebruik maakt van drie verschillende sites voor SEO-doeleinden is te billijken.

Geplaatst:

De Ketchupmaker

Niet reageren op een offerteaanvraag is altijd slecht. Iemand die interesse in jouw bedrijf toont kan teleurgesteld raken als deze geen reactie krijgt. De kans dat een van je sites daardoor een slechte naam krijgt is dan niet ondenkbaar.

Geplaatst:

Edo van Santen

gewoon eerlijk melden en namens de drie sites 1 eenduidige offerte uitbrengen. Scheelt iedereen werk.

Pitch Coach  Pitch Trainer   Public Speaker  Wijze oude man Pitcholoog (c) gepensioneerd

Geplaatst:

TwaBla

edit: vind het wel een leuke case. met 2 websites of winkels concurerren, Zal waarschijnlijk wel vaker gebeuren maar hoe hou je zoiets "geheim"?

 

Dat hoef je helemaal niet geheim te houden. Enig idee onder hoeveel labels Scheer & Foppen actief is? Je moet gewoon de positionerngen ietsje ten opzichte van mekaar verschuiven. Kijk bv eens naar de grote autoconcerns.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

TwaBla

Enig idee onder hoeveel labels Scheer & Foppen actief is?

 

* Modern.nl

* Internetshop.nl

* Bobshop.nl

* Modern.nl

* Digideals.nl

* Koopjeskampioen.nl

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

De Ketchupmaker

Coolblue heeft ook tig gespecialiseerde webshops, allemaal via Coolblue.nl te bereiken.

Geplaatst:

henkh

Enig idee onder hoeveel labels Scheer & Foppen actief is? Je moet gewoon de positionerngen ietsje ten opzichte van mekaar verschuiven.

 

Van de grote jongens met allerlei bv constructies e.d. kan je dat wel verwachten en ik als consument zoek daar niet gericht naar.

 

Alleen werkt het ook als ik als eenmanszaak 2 shops begin 1 voor "luie" klanten en een voor de koopjesjagers. Met bijna identieke producten?

Geplaatst:

Highio

Geachte klant,

 

gezien het karakter van uw aanvraag, verwijzen wij u graag door naar onze partner/zusterorganisatie...

 

... voor nadere toelichting kunt u contact opnemen met.

 

Met vriendelijke groet,

 

Etc.

 

en vervolgens bellen namens aangewezen partij voor aanvullende informatie of specifieke wensen...

 

Ik herken het probleem in die zin dat ik alle (groot)zakelijke offertes vanuit één bepaalde hoofdwinkel uitbreng. Luister naar de klant en speel daar op in en onderzoek eventueel vantevoren zijn of haar achtergrond.

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.