• 0

Wat is jouw grootste automatiseringsfrustratie?

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

De eerste column van Tim Kieft schreef hij op 18 februari 2010. Later is hij zijn eigen blog begonnen over ICT, management, marketing en sales. Dit heeft geleid tot een boekje dat deze week uitkomt: ‘Cloudsource je ICT! Migreer je bedrijf zelf naar cloud computing’.

 

Omdat het bloggen op Higherlevel is begonnen (!), wil Tim 5 gedrukte exemplaren verloten onder HL’ers!

 

ICT, we hebben er allemaal dagelijks mee te maken en veel meer dan vroeger kan je als serieus bedrijf niet meer zonder smartphone, e-mail, backup en software. Frustraties rond automatisering zijn dan ook onvermijdelijk. Een helpdesk waar je steeds zelf weer achteraan moet bellen… een servercrash die al je data heeft gewist… een IT-project dat veel meer kost …een website die maar niet opgeleverd wordt… een telefoon waar al je adressen in staat wordt gestolen…. Groot en klein leed dus.

 

Wat is jouw grootste automatiseringsfrustratie? Deel deze hier en maak kans op één van de vijf boekjes 'Cloudsource je ICT!'.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Alles geinstalleerd,alles overgezet...

Dat is er ook wel eentje - dat je als je een nieuwe computer koopt, je makkelijk 2 volle werkdagen bezig bent om het weer in een enigzins werkbare staat te krijgen.

Dat probleem heb je niet met een Apple :), één van de redenen waarom ik blij ben overgestapt te zijn.

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Eind jaren negentig, begin 2000, werkte ik nog in de automatisering. Er kwam een klant bij ons die een webshopapplicatie wilde. Hij gaf ons als voorbeeld een webshop van een zeer bekende leverancier van pornospeeltjes. Uit "beroepsmatige" interesse liep ik door het bestelproces van die site heen. Het viel mij op dat in het adresvenster van de browser een ? met daarachter clnr33251 kwam te staan. Uit nieuwsgierigheid dacht ik, laat ik is dat nummer met 1 ophogen en enteren. En ja hoor ik kwam in de bestelhistorie van een andere klant, met naam en toenaam en adresgegevens en alles.

Ik heb het bedrijf een mail met mijn bevindingen gestuurd. Er kwam een mail terug dat zij geen klachten hadden ontvangen. Dat er volgens hun technische afdeling niets aan de hand was en dat als ik door bleef gaan met hacken dat zij de autoriteiten op de hoogte zouden stellen. Bedankt, maar geen dank.

Dat gaat nog steeds heel vaak zo. Kijk bijvoorbeeld de hack bij het Groene Hart Ziekenhuis of de kwestie Henk Krol. In beide gevallen wordt hoog van de toren geblazen met aangiftes en civiele claims, maar het probleem wordt lang niet zo voortvarend aangepakt.

Link naar reactie
  • 0

 

 

Dat gaat nog steeds heel vaak zo. Kijk bijvoorbeeld de hack bij het Groene Hart Ziekenhuis of de kwestie Henk Krol. In beide gevallen wordt hoog van de toren geblazen met aangiftes en civiele claims, maar het probleem wordt lang niet zo voortvarend aangepakt.

 

En dat is triest. Ik heb zoiets gemerkt toen we jaarlijks webmail bij providers testten, een jaar of tien geleden. De helft van de isp's bedankt je, en is blij met tips om het lek zsm te dichten, de andere helft dreigt met juridische acties, maar laat het lek gewoon bestaan.

Link naar reactie
  • 0

Het zou me niets verbazen als nog vele websites slecht tot niet beveiligd zijn tegen sql-injection. Als internet ontwikkelaar kom ik ze zelf ook nog wel eens tegen. Dat is echt vragen om problemen.

 

Voor degenen, die niet weten waar ik het over heb: SQL Injection is een manier om via de url of webform sql instructies mee te geven, waarmee je hele enge dingen kunt doen zoals gegevens opvragen of zelfs de database om zeep helpen.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

mijn grootste automatiseringsfrustratie is eigenlijk dat ik een zooitje van mijn harde schijf maak. Download veel en maak veel documenten aan maar bij het opslaan weet ik vaak niet waar ik het moet neerzetten, gevolg weer een nieuwe map. Na verloop van tijd zoek ik me suf naar mijn documenten vooral als ik er een tijdje geen gebruik van maak. :-\

 

hou me aanbevolen voor een goeie tip voor dit probleem. ;)

Link naar reactie
  • 0

Ok ik doe ook mee... mijn grootste automatiseringsfustratie is een beetje een dilemma... In de afgelopen jaren heb ik meerdere malen meegemaakt dat mijn website geheel of gedeeltelijk werd gekopieerd.

 

Aan de ene kant wil je via je site openheid geven aan de andere kant wil je ook niet als een politieagent achter kopieerders aanzitten.

 

Regelmatig krijg ik de opmerking van klanten en relaties dat ze ergens een whitepaper hebben zien opduiken die ze 'al eens eerder' hebben gezien. Vaak als je zo'n bedrijf dan belt is het excuus: Oh, sorry dat was slechts een testdocument.

Ook vandaag weer een andere site die voor meer dan 50% uit content van onze site bestaat, inclusief een deel van mijn boek (dat gratis in de vorm van een eBook verkrijgbaar zijn). Wat moet je daar mee?

 

Misschien geen echte automatiseringsfrustratie, maar wel een probleem dat ik zonder (noodzakelijke) site nooit had gehad...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 217 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.