• 0

Overheid en print-vriendelijke documenten

Volgende stap van een fatsoenlijke KvK, print vriendelijke documenten?

 

Het is al van de zotte dat je geen digitale PDF/formulier kan opslaan van de KvK "oh jee oh jee" wat zijn wij goed beveiligd...

Maar dat je dan ook nog een print moet maken met alle kleuren (achtergronden) en stapels papier waar niets is ingevuld?

 

Beste KvK, geef een goed voorbeeld!

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat is een keuze... maar ik denk omdat er staat -titel- "Overheid en printvriendelijke documenten" het beter past in " Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen"

 

Ik begin daarna (nu) over KvK Formulieren, als deze discussie zin krijgt kunnen er meer (semi) overheidsinstellingen volgen... en die zouden dan per onderdeel geplaatst moeten worden? Bijvoorbeeld "belastingen"

 

Het zou toch jammer zijn dat een Mod of Admin dan weer alles bij elkaar moet gaan plaatsen.

 

Jammer dat er al bezoekers zijn die dit zien als "LOL"

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

@Iwan: ik heb de reus aan Marco uitgedeeld, niet omdat ik het niet met jou eens ben maar vanwege zijn opmerking over de keuze van het forum om jouw grieven te uiten. Ik kan mij gewoon niet voorstellen dat jij actief bent op een forum dat geïnitieerd en gefinancierd is door de Kamer van Koophandel. Jammer dat jij het jammer vindt dat ik de humor van de situatie in zie :( Overigens zet ik 99 van de 100 keer mijn naam achter een reus, ben ik nu vergeten - ik houd niet zo van anonieme acties.

 

M.b.t. jouw opmerking is het zo dat ook ik al jaren loop te &*$#@& om een fatsoenlijke uitdraai te maken van een uittreksel dat ter inzage is. Onder OS/X is het relatief eenvoudig om de pagina als een PDF op te slaan, maar meestal knip en plak ik de tekst in een tekstverwerker. Dat voelt heel erg 1990... Printen beperk ik zelf al tot een minimum dus daar heb ik niet zoveel last van. Zelf vind ik dat als ik een uittreksel wil inzien dit gewoon in PDF-formaat naar mijn mailbox moet worden gestuurd. Dan kan ik zelf wel uitmaken wat ik er mee doe.

 

En eigenlijk vind ik het belachelijk dat ik voor deze informatie moet betalen. Het is gewoon een melkkoe van een moloch die probeert zichzelf in stand te houden door allerlei diensten aan te bieden die niet behoren tot haar kerntaken en hiermee downsizing te voorkomen. Als het een onderneming zou zijn kan ik dat begrijpen, van een organisatie als de KvK niet. Dat die financiering gerealiseerd wordt door die ene officiële publieke taak die ze heeft uit te melken vind ik een schande. Daar kan ik mij nog meer aan ergeren dan het feit dat ik af en toe moet knippen en plakken ;)

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 1
In jouw starttopic doe je een oproep aan de Kvk! vandaar dat ik naar dat forum verwees.

 

Off topic: Ik denk dat Iwan wat te oud is voor dat forum. Zo te zien aan de laatste nieuwsbrief richten ze zich tegenwoordig vooral op 13- en 14-jarige ondernemers.... :P

 

Wouter (14): "Ik wil erg graag een eigen onderneming. Ik heb al een idee, maar heb wel hulp nodig via dit forum. Denk mee met Wouter!

 

Marissa (14): "Ik wil me inschrijven bij de KvK. Ik heb een jaaromzet van € 1750,- met de verkoop van handgemaakte sieraden. Wat zijn de haken en ogen waar ik allemaal me te maken krijg? Heb jij tips voor Marissa?

 

Jeroen (13): "Ik kon geen zakelijke rekening openen omdat ik nog minderjarig ben. Wat kan ik doen om toch zo'n rekening te openen? Praat mee!

 

(Ook apart trouwens is de url van die nieuwsbrief van januari 2013: "hallo.kvk.nl/hallo/p/nieuwsbrief-september-2012.aspx")

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

1. Ik plaatst het onder MVO omdat ik nog steeds geloof dat Higherlevel 'mijn' hol-van-de-leeuw is waar ondernemers elkaar kunnen helpen

 

(Wat is Higherlevel.nl?

" De gedachte achter Higherlevel.nl is om ondernemers te helpen elkaar naar een hoger niveau te brengen.")

 

Het zou mooi zijn als hier (niet eens zo heel) innovatieve vruchten door ontstaan

 

2. Ik heb het nu niet over een uittreksel (ik ben het wel met je eens) maar over een formulier wat 4 kantjes VOL met inkt heeft voor 1 handelsnaam.... Dat is weinig MVO en die "O" mag van mij voor Overheid staan

 

Overigens heb ik totaal geen boodschap of 'hoop' op onze KvK**... Wel brengen ze mij nu formulier 14 langs, kan ik het invullen en opsturen. Zeker niet milieu vriendelijk; maar het gesprek met de mevrouw die zeer verbaasd was zegt mij genoeg.

 

**) dat roepen meer mensen (hier) maar ik doe ik er ook al 20 jaar wat actief 'tegen'

 

 

 

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Misschien zeg ik nu iets heel raars... Maar je kan toch gewoon bij de printer-instellingen bij het afdruk-scherm (menu ding, geen idee hoe dat heet) kiezen om bijv. pagina 1 en 4 uit te printen. Hoef je pagina 2 en 3 in elk geval niet te printen. Kleine post-it erbij doen dat je aan MVO doet en klaar. Of zouden ze dat niet accepteren? Gaat toch om de wijziging + handtekening?

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een printer die dubbelzijdig kan printen :-) Ik print alleen het broodnodige maar dan het andere deel:

 

Waarom moet het document zo ingewikkeld zijn (zgn voor beveiliging) dat ik er via OS.X geen handtekening kan inzetten en in een keer kan doormailen. naar de persoon die zijn(haar) document erbij doet en dan, pats-boem printen > afgeven > klaar

 

Klant-onvriendelijk (wederom)

 

Als ik de boel wil neppen laat ik mij toch niet tegenhouden door de beveiliging van een PDF, sterker; dit is weer een schijnzekerheid wat daardoor misschien valse verwachtingen geeft

 

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Dat los je simpel op door het document in een tekenprogramma te slepen. (Ik doe dat in Appleworks) en dan sleep je er gewoon je handtekening overheen en die zet je zelf waar dat nodig is. Opnieuw saven als PDF en klaar is Kees. Omdat AW multifunctioneel is kan ik zo ook de benodigde invul-teksten daar zetten waar het wordt gevraagd. Paar minuutjes werk dus.

Link naar reactie
  • 0

Dat los je simpel op door het document in een tekenprogramma te slepen. (Ik doe dat in Appleworks) en dan sleep je er gewoon je handtekening overheen en die zet je zelf waar dat nodig is. Opnieuw saven als PDF en klaar is Kees. Omdat AW multifunctioneel is kan ik zo ook de benodigde invul-teksten daar zetten waar het wordt gevraagd. Paar minuutjes werk dus.

 

Dank voor de tip ! maar ;D normale PDF's gebruik te de gescande handtekening functie in voorvertoning.... En dat doet ie niet icm met invullen .....

 

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    14 leden, 266 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.