• 0

Ik zie mijn faillisement aankomen.

Ik heb sinds 10 jaar een bedrijf en sinds een jaartje gaat het zeer slecht vanwege de klanten die niet meer komen opdagen.

 

Bedrijf gaat failliet vanwege schuld van 220,000 aan mijn bank en 70,000 aan 7 collega's. Mijn inkomen is momenteel gedaald van 7,000 euro netto naar 700 euro netto per maand. En met dat bedrag kan ik niet rond komen.

 

Ik heb dus nog een redelijke reserve van 250,000 euro. Ik zie mijn faillissement aankomen en ik weet dat ik er nu nog wat aan kan doen. Mijn familie adviseert mij om al mijn geld te pakken en te emigreren naar een ander land.

 

Ik heb in 10 jaar tijd nog nooit verkeerde dingen gedaan , eerste keer dat ik in zoeen groot probleem ben beland waarbij ik de neiging krijg om te luisteren naar mijn familie en een nieuwe leven te beginnen in een ander land met 250,000 euro.

 

Stel dat ik in Nederland zou blijven , dan ben ik al mijn geld kwijt met een hoop schuld erbovenop. Is het dan nog mogelijk om rond te komen? Ik heb nog nooit financiële problemen gehad , dit is de eerste keer dat ik zoiets mee maak. Ik wil graag weten wat er met mij zal gebeuren als ik in Nederland failliet ga...

 

 

 

Met veel verdriet , een ondernemer in nood.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

zoals ik ht nu lees is de schuld 'maar' 40.000 euro, als je denkt dat het bedrijf later weer wel zou kunnen gaan lopen zou je aan de gemeente kunnen vragen of ze je inkomen kunnen aanvullen.

 

Ik vind het zelf een slecht en onbedacht idee om naar het buitenland te gaan. Je bent zelf de leningen aangegaan, dus zul je dit ook moeten terug betalen.

Link naar reactie
  • 0

@Teveelstress

Jammer dat je zo laat komt, maar goed dat je je probleem hier deelt. Gedeelde smart is halve smart en er zitten veel mensen op dit forum die graag met je meedenken.

 

Ik zou niet blij worden als mijn familie me dat zou adviseren. Denk jij echt dat je gelukkig wordt als je hier alles en iedereen moet achterlaten en vlucht naar het buitenland? Zo veel vrijheid opgeven voor geld, zou mij niet gelukkig maken. Denk je dat dat jou wel doet?

 

Het lijkt mij hoog tijd eens met een of meer deskundigen te gaan praten. Te veel stress houd je niet lang vol en laat je niet de beste beslissingen nemen. En pas als jij weet wat je alternatieven zijn, kun je de voor jou beste beslissing nemen.

 

Met de informatie die je tot op heden hebt verstrekt kunnen wij je niet vertellen wat je te gebeuren staat.

Dan zou je hier (zonder al te veel details prijs te geven) inderdaad moeten beginnen met vertellen over wat voor soort bedrijf het gaat, wat de rechtsvorm is en hoe het met aansprakelijkheid zit.

 

Dan kunnen wij na wat extra vragen meedenken over je opties zijn en vertellen wat je eventueel te wachten staat.

In ieder geval veel sterkte gewenst!

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Normaal reageer ik vrij genuanceerd maar hier zakt mijn broek van af. Je hebt jarenlang belachelijk veel geld verdiend en nu de zaken minder gaan wil je vluchten en anderen met de gebakken peren laten zitten? Schaam je. Als je jezelf een fatsoenlijk salaris had toegekend, had je onderneming nu wat vet op de botten om te overleven.

 

Maar goed, nu is het puinruimen. Zoek een financieel adviseur die je volledig inzicht in de boeken kunt geven. Misschien is er nog wat te redden en regelen op een nette manier. Mogelijk is er een regeling te treffen met de bank en ondertussen een nieuwe inkomstenbron aan te boren.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 1

Normaal reageer ik vrij genuanceerd maar hier zakt mijn broek van af. Je heb jarenlang belachelijk veel geld verdient en nu de zaken minder gaan wil je vluchten en anderen met de gebakken peren laten zitten? Schaam je. Als je jezelf een fatsoenlijk salaris had toegekend, had je onderneming nu wat vet op de botten om te overleven.

 

Er is naar mijn bescheiden mening ook niks serieus aan. er komen vaker dezelfde topics met exact dezelfde strekking naar boven...

 

En al was het wel serieus, ben ik het compleet eens met je...

 

 

Link naar reactie
  • 0

Er is naar mijn bescheiden mening ook niks serieus aan. er komen vaker dezelfde topics met exact dezelfde strekking naar boven...

 

Ja, inderdaad. Vorige keer was het vluchten naar Spanje en daarvoor naar India. Kan maar zo dezelfde TS zijn. ;)

 

Maar ik moest mijn frustratie even kwijt over de houding die ik nogal eens bij ondernemers zie (buiten dit forum): alle inkomsten zo snel mogelijk uitgeven aan leuke dingen en feest vieren als de getapte ondernemer, en als er dan een leverancier of de belasting voor de deur staat opeens het slachtoffer van de economie gaan uithangen zodat anderen naar hun centen kunnen fluiten. En/of zich moedwillig nergens voor verzekeren terwijl daar best geld voor was, en bij tegenslag direct de hand ophouden bij de maatschappij. Dat soort types >:(

 

Zo, dat lucht op ;D

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Wat ik vooral begrijp uit dit verhaal is de terugval van een hoge levensstandaard naar bijstandsniveau.

Van 7K naar 0.7K per maand.

 

Als je met 250K naar het buitenland vlucht en de oude de levensstandaard wil blijven aanhouden, dan ben je na welgeteld 35 maanden blut.

 

Of ts nu blijft of vlucht, hij zal altijd moeten inboeten.

 

Daarnaast wil ik de ondernemers die geen inkomsten hebben niet te eten geven. En deze mensen hoor je niet zo klagen.

Ts beseft niet half hoe verwend hij is.

 

Vermits familie het advies geeft te vluchten kan ik mij ook een beeld vormen bij de afkomst. Wat ben je met een land als je (import) inwoners er niets om geven?

 

We gaan daarnaast naar een tijd dat fraude niet meer door de vingers wordt gezien. Er wordt meer en meer werk gemaakt om deze lieden ter verantwoording te roepen. Ik gok dat de praktijken die ts voorstelt, binnenkort goed zijn voor een internationaal aanhoudingsbevel. Op vakantie gaan of een vliegtuig nemen zit er dan niet meer in. Daar zit je dan in je bananen landje waar het gras zoveel groener leek.

 

Groet,

 

Link naar reactie
  • 1

Komt me erg bekend voor dit verhaal. Volgens mij bijna zelfde soort schrijfstijl, zinsbouw, strekking als het ik emigreer naar India verhaal.

 

Maar goed, ik zal uit gaan van het goede in de mens. Dus deze persoon zit met een probleem. Ik ben zelf vorig jaar failliet gegaan schuld tegen de 80K. En die ga ik elke maand (de komende 10 jaar) netjes terug betalen. Vluchten naar het buitenland is leuk. Maar je familie dan? Landen waar ons gerecht systeem je niet kan vinden zijn er niet zo heel veel en dat zou nou ook net de landen waar ik niet wil wonen.

 

Je hebt 250K op de bank?? Je kan gewoon je worst case scenario bijna in 1x helemaal aflossen. Doe niet zo moeilijk! Ik moet GVD 10 jaar krom liggen om alles af te lossen. Gedraag je als een vent en sta voor je eigen gedrag (schuld).

Link naar reactie
  • 0

Stel dat ik in Nederland zou blijven , dan ben ik al mijn geld kwijt met een hoop schuld erbovenop. Is het dan nog mogelijk om rond te komen? Ik heb nog nooit financiële problemen gehad , dit is de eerste keer dat ik zoiets mee maak. Ik wil graag weten wat er met mij zal gebeuren als ik in Nederland failliet ga...

 

Natuurlijk kun je dan nog rondkomen. Dat doen duizenden nederlanders al jaren. Je moet alleen wat creatiever zijn met je uitgaven.

 

Als je er wel bent als het goed gaat maar niet wil zijn als het slecht gaat en dan voor je verantwoordelijkheid wegloopt, dan zegt dat veel over je karakter...

Daarnaast: je reserve en je de schuld komen aardig in elkaars richting. Ga er eens goed voor zitten. Schakel hulp in en kijk of de soep echt zo heet gegeten gaat worden als die word opgedient.

Vluchten naar het buitenland zal dan ook inhouden nooit weer hier te komen... De eerste maanden is dat geen probleem maar de rest van je leven weg bij familie en vrienden?

 

Gewoon je verantwoordelijkheid nemen.

www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 140 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.