• 0

Hulp nodig bij het opstarten van een eigen bedrijf?

Beste mensen,

 

Ik heb samen met een compagnon het idee gevat om een bedrijf op te richten dat zich bezig houdt met het ondersteunen van startende ondernemers. Denk hierbij aan hulp bij het opstellen van een businessplan, hulp bij het regelen van belastingzaken, hulp bij het (periodiek) vaststellen van omzettargets, het opzetten van marketingplannen en naderhand het fungeren als klankboard etc.etc.

 

Is dit iets waar jullie op zitten te wachten? M.a.w. zouden jullie (de starters onder jullie) gebruik maken van een dergelijke service? Uitgangspunt is dat ze wel betaald zijn, maar dat die kosten niet te hoog mogen zijn. Bovendien moet je advies kunnen vragen kunnen vragen voor een klein deel-probleem.

 

Ik hoor heel graag hoe jullie hier tegenaan kijken.

 

Freek

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 0
Is dit iets waar jullie op zitten te wachten? M.a.w. zouden jullie (de starters onder jullie) gebruik maken van een dergelijke service? Uitgangspunt is dat ze wel betaald zijn, maar dat die kosten niet te hoog mogen zijn. Bovendien moet je advies kunnen vragen kunnen vragen voor een klein deel-probleem.

 

Een beetje het concept van DeZaak.nl. Wellicht zijn er starters die naast de hulp en informatie die ze van de KvK krijgen hier interesse in hebben.

 

Ik weet niet hoeveel jaar "ondernemers" ervaring jullie beiden in het bedrijf inbrengen, wat jullie kennis is van alle gebieden die je aankaart, en wat de vergoeding is voor jullie diensten.

 

De markt is breed en mijn vraag is dan: "Zij jullie van alle markten thuis?"

Link naar reactie
  • 0

Chief Ontnuchtering Nils de W. zou zeggen: De startersmarkt is de moeilijkste markt! ;D

Die hebben namelijk geen geld.

Je zult dus heel veel meerwaarde moeten leveren voor heel weinig geld. En daarvoor zul je ofwel zo'n diepgewortelde passie voor startups moeten hebben dat je dit de moeite waard vindt om een dusdanig product/dienst neer te zetten, ofwel je zult op zo'n schaal moeten kunnen werken dat het te verantwoorden is, ofwel je zult op een ander paard moeten wedden.

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Ik heb daar ook weleens over nagedacht. Starters hebben over het algemeen weinig geld cq, willen niet veel uitgeven in een pril stadium. Ik denk dat je goede zaken doet als je een actie hebt van renteloos over een jaar de kosten betalen. Als je zeker bent van je adviezen, zou de starter na een jaar een goed lopend bedrijf hebben.

Link naar reactie
  • 0

Dit idee is in meerdere varianten hier op het forum al eens langsgekomen, en ik heb ook offline kennisen die hiermee bezig zijn geweest. Zoals Annedien al zegt (of eigenlijk Nils de W. ;)) starters regelen het zelf of willen het eventueel wel uit handen geven maar hebben er dan geen geld voor over. Ik ken een initiatief dat 18 verschillende diensten leverde, van Algemene Voorwaarden tot een website en van de vlaggen aan de vlaggemast tot het vinden en bemiddelen van bedrijfsruimte, maar de weinige vraag die er was, was simpelweg niet genoeg...

Link naar reactie
  • 0

Het lijkt me een heel moeilijke markt...

 

Aan de ene kant heb je de mensen die met geen of weinig geld een bedrijf opzetten. In de regel investeren ze liever een uur dan een tientje in het een of ander, wat soms ook best verstandig is.

 

De andere kant van de starters heeft of wil geld van investeerders, maar wil hoogstwaarschijnlijk wel een plan of rapport waar de naam van een chique accountants- of adviesbureau op prijkt.

 

Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik ben bang dat de markt met prille starters die er geld voor overhebben gewoon klein is.

Link naar reactie
  • 0

Heb je al eens gedacht aan een startersabonnement. Ik ken een rechtspraktijk die dergelijke zaken heeft bedacht. Wellicht om daar eens over na te denken.

 

Als je het mij vraagt zou ik me niet op de startersmarkt richten althans niet als hoofdmarkt. Zoals velen hiervoor: zelden liquide. Maar als kweekvijver > SUPER. En als jij ze helpt ontwikkelen!

 

Veel plezier, groet, Remo

Amadeos, inspireert ...

 

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Remo Natali

PS: http://www.penprinter.nl

PPS: http://www.3ddirect.nl

Link naar reactie
  • 0

Chief Ontnuchtering Nils de W. zou zeggen: De startersmarkt is de moeilijkste markt! ;D

Die hebben namelijk geen geld.

Je zult dus heel veel meerwaarde moeten leveren voor heel weinig geld. En daarvoor zul je ofwel zo'n diepgewortelde passie voor startups moeten hebben dat je dit de moeite waard vindt om een dusdanig product/dienst neer te zetten, ofwel je zult op zo'n schaal moeten kunnen werken dat het te verantwoorden is, ofwel je zult op een ander paard moeten wedden.

 

 

Ik kan met pensioen. Ik heb hier niets aan toe te voegen. Dank je wel Annedien. Reusje voor jou :-*

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Heb je al eens gedacht aan een startersabonnement. Ik ken een rechtspraktijk die dergelijke zaken heeft bedacht. Wellicht om daar eens over na te denken.

 

Als je het mij vraagt zou ik me niet op de startersmarkt richten althans niet als hoofdmarkt. Zoals velen hiervoor: zelden liquide. Maar als kweekvijver > SUPER. En als jij ze helpt ontwikkelen!

 

Veel plezier, groet, Remo

Hoi Remo,

Wat bedoel je nu precies? Wat jij noemt is een optie, maar alvorens daaraan te beginnen wil ik eerst weten: OF er vraag is en OF er geld te verdienen valt. Mocht dat het geval zijn, dan wil ik kijken naar de vorm.

 

En wat bedoel je met kweekvijver. Ben benieuwd naar je ideeen.

 

groet

Freek

Link naar reactie
  • 0

Het spreekt voor zich, in een kweekvijver zwemmen jonge ondernemers, ze willen gevoed worden maar leveren nog niets op.

 

Een startersabonnement kun je opstellen waarbij je ervan uitgaat dat starters de abonnementskosten kunnen betalen. Voor bijvoorbeeld 40 euro per maand ga je 1 keer in de 2 weken 1 uur om tafel. Starters mogen maximaal 16 maanden gebruik maken van het abonnement en daarna stappen ze over op een andere abonnementsvorm.

 

Je kunt ook denken aan deelnemingen waarbij je no cure no pay afspraken maakt of waarbij je deelt in een gedeelte van de omzet. Starters zal dat zeker aanspreken.

 

Besef gewoon goed dat doorsnee starters geen geld hebben en zeker niet bereid zijn om 100den euro's te investeren! Je zult de drempel dus zeer laag moeten houden. Veel starters winnen ook advies in via fora als deze of mkbstart.nl :)

 

Dus, have fun, Alot

 

En, wie het kleine niet eert is het grote niet waard.

 

Groet, Remo

 

PS: Chapeau voor mezelf

Amadeos, inspireert ...

 

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Remo Natali

PS: http://www.penprinter.nl

PPS: http://www.3ddirect.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik zou het een goed plan vinden wanneer je als startende onderneming begeleiding zou kunnen krijgen op basis van "no cure, no pay". Dit zou een starter dan evt. behoeden voor onnodige kosten.Is er iemand die weet of zoiets nu al mogelijk is?

 

Het lijkt mij best moeilijk om bij een startende onderneming de relatie tussen het ontvangen advies en de "cure" of het "succes" vast te stellen. Is dit objectief vast te stellen? Zonder dit kan je niet hard maken of jouw advies/dienst heeft geleid tot het succes.

 

Als je over producten praat is het makkelijker: je levert iets concreets op en als dit voldoet aan de vraag van je klant is er sprake van een "cure". met een advies of dienst lijkt me dit behoorlijk lastig.

 

Marc

Link naar reactie
  • 0

Uitsluitend no cure no pay is ook niet handig. Daarmee wordt het succes vde volledige verantwoordelijkheid van de adviseur. Dan kan de ondernemer "de stekker er uit trekken" als die gen zin meer heeft. Dat is niet aantrekkelijk.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

re:

"Een startersabonnement kun je opstellen waarbij je ervan uitgaat dat starters de abonnementskosten kunnen betalen. Voor bijvoorbeeld 40 euro per maand ga je 1 keer in de 2 weken 1 uur om tafel. Starters mogen maximaal 16 maanden gebruik maken van het abonnement en daarna stappen ze over op een andere abonnementsvorm.

"

ik weet niet hoe je dat zou willen doen, maar op basis van de nederlandse markt haal je je benzinekosten er dus niet eens uit. Reken daarnaast ook je reistijd eens mee, met al die files.....

 

Ik heb betere 'investeringen' gezien.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Ik heb er nog even een nachtje over geslapen en vind dat ik het iets te stellig heb gezegd. :-X

 

Er zijn inmiddels al bedrijven die precies hetzelfde doen als wat jullie willen gaat doen. Dus er zal ongetwijfeld markt voor zijn. Ik denk alleen dat deze markt dermate klein is dat je dit als een bij-activiteit moet gaan doen denk ik.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Even een voorbeeld rekensom ter illustratie voor dit marktsegment.

Stel je hanteert een uurtarief van EUR 75.

Stel je wilt, gegeven je kostenniveau, EUR 75.000 omzetten, waarbij je EUR 25.000 kosten maakt dus EUR 50.000 bruto-inkomsten genereert.

 

Tot zover klinkt het logisch.

 

Hoe krijg je dit voor elkaar?

Stel je adviseert een startende ondernemer voor 20 uur in een jaar. Dat zou betekenen dat je 50 starters moet weten te vinden die je willen betalen.

Dat betekent ook dat je dus IEDERE WEEK een opdracht moet scoren. de resterende uren moet je dan dus gebruiken om nieuwe klanten te vinden.

 

Als jij denkt dat er jaarlijks 50 starters te vinden zijn die jou EUR 1500 willen betalen, GO FOR IT.

 

Mijn eigen perceptie is dat dit niet lonend kan zijn. Inderdaad, als je het erbij doet is het een leuke hobby...

 

Succes met je keuze.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Tja, dat zijn nou van die berekeningen die ondernemers vaker moeten maken. Krijg je iedere week een startende ondernemer zover dat hij/zij tekend voor 1500 euri. Volgens mij is dat lastig. Mij lukt het niet (niet voor dat bedrag tenminste) Reusje voor VC.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 50 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.