• 0

Acquisitie leden voor kapperzoek-site

Beste,

 

Ik heb enige tijd geleden een aantal vinden sites gekocht, nu dacht ik hier in eerste instantie een beetje te makkelijk over.

mod edit: link naar eigen site verwijderd

 

Nu komt het ,ik heb veel bedrijven benaderd door te mailen maar bedrijven zijn hier niet echt van gediend ze worden overladen met mail exc.

Ik ben zelf niet goed in acquisitie en blijf dus een beetje hangen. iemand advies ?

Zou het liefst een partner hebben in het hele gebeuren.

En er is best veel concurentie, ben benieuwd naar de reacties.

 

 

(* titel verduidelijkt - twabla)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Norbert,

 

het gaat om mod edit: naam eigen site verwijderd dit is een van de vele sites die ik beheer.

Bedrijven kunnen zich hier inschrijven voor een x bedrag per maand.

het gaat eigelijk om de verkoop van lidmaatschappen.

En zo heb ik ook mod edit: naam eigen site verwijderd

Ik mag hier geen link plaatsen wordt verwijderd zag ik net.

Link naar reactie
  • 0

het gaat om ****** dit is een van de vele sites die ik beheer.

 

Volgens mij gaan de meeste mensen in hun eigen woonplaats naar de kapper en zijn die kappers (nagenoeg) allemaal te vinden met google als je zoekt op kapper+woonplaats. Daar moet je dus echt iets wezenlijks aan toevoegen en dat zie ik nu niet.

 

Teksten die door elkaar lopen, namen en adressen die onleesbaar zijn tegen de gekozen achtergrond en een google maps kaartje van Saint-Dizier in Noord-Frankrijk als ik een kapper zoek in Amsterdam. Hoe wil je kappers hier enthousiast voor maken?

Link naar reactie
  • 0

het gaat om ****** dit is een van de vel sites die ik beheer.

 

Als ik naar de kapper toe ga, kom ik minstens 10 kappers tegen op de weg er naar toe, en dat geldt voor elke inwoner van Leiden of elke nieuwe inwoner, je gaat naar buiten, een willekeurig winkelcentrum, kijkt om je heen en je hoeft niet te zoeken voor een kapper.

 

Ik sluit me aan bij John, er moet sprake zijn van een toegevoegde waarde.

 

N.B. Bij Leiden vind ik twee kappers op je site, terwijl er al ca. 10 kappers in de Breestraat zitten, die elkaar doodconcurreren, die kunnen zich geen dubbeltje veroorloven voor een plaatsje op je website.

Link naar reactie
  • 0

Teksten die door elkaar lopen, namen en adressen die onleesbaar zijn tegen de gekozen achtergrond en een google maps kaartje van Saint-Dizier in Noord-Frankrijk als ik een kapper zoek in Amsterdam. Hoe wil je kappers hier enthousiast voor maken?

 

En volledig onleesbaar / onwerkbare site op tablets. Ik raad een "Wat vinden jullie van mijn website of concept" - topic aan in het "Wat vinden jullie van mijn"-board.

 

Ik mag hier geen link plaatsen wordt verwijderd zag ik net.

Geen links naar eigen sites of namen van eigen sites in topics. Maar dat mag wel in het "Wat vinden julllie van mijn"-board

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 1

Je mag ook links naar jouw sites in je signature zetten (voetregel kun je in je profiel aanpassen).

 

Het gangbare model voor dit soort sites is gratis basisplaatsing en inkomsten van leden die een toppositie willen of aanvullende info toevoegen.

 

De waarde voor je leden (kappers) ontstaat als je direcht nieuwe klanten doorstuurt doordat je beter vindbaar bent op alle media die kapperzoekers gebruiken, dus desktop, tablet en mobiel. En indirect door een betere positie in de zoekmachine. Daarvoor moet je werken aan je score bij Google, bv door reviews toe te voegen. Maak er een kapper-reviewsite van! Gewoon alle vindbare kapperadressen opnemen en actief reviews gaan werven. Komen de kappers vanzelf.

 

Vergeet niet data te verzamelen van actieve kapperklanten, dan kun je mailen op nabijheid. Dus aanbiedingen doen aan klanten in de buurt van jouw kappers. Ontwikkel desnoods je eigen (digitale) kappersbon, de Coupe Coupon!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Beste Twabla,

 

Bedankt voor de info, het probleem waar ik tegen aanloop is een goede Compagnon die het hele webgebeuren op zich neemt.

Ik heb daar zelf de capesiteit helaas niet voor , maar je insteek is top.

Bedankt voor de info

Link naar reactie
  • 0

het probleem waar ik tegen aanloop is een goede Compagnon die het hele webgebeuren op zich neemt.

 

Dat is een interessante propositie. Je hebt een aantal zoeksites/gidsen gekocht maar die lopen nog niet helemaal lekker. Dus nou zoek je iemand die je daarbij kan helpen. Heb je zelf geen tijd, geen zin of geen ervaring? Waarom heb je die sites dan gekocht, als investering? Verwachtte je dat die vanzelf inkomsten zouden opleveren?

 

Het wordt zo langzaamaan een Vraag & Aanbod-onderwerp, maar misschien kunnen we je op weg helpen. Er zijn namelijk dramatisch slechte gidsen online, maar ook een aantal hele goeie. En dan heb je nog scamgidsen. Het forum kan je helpen aan (ideeën voor) een plan en aan contacten om dat op poten te zetten. Moet je wel links naar de domeinen in je signatuur zetten.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Dat is een interessante propositie. Je hebt een aantal zoeksites/gidsen gekocht maar die lopen nog niet helemaal lekker. Dus nou zoek je iemand die je daarbij kan helpen. Heb je zelf geen tijd, geen zin of geen ervaring? Waarom heb je die sites dan gekocht, als investering? Verwachtte je dat die vanzelf inkomsten zouden opleveren?

dat was ook een beetje mijn eerste gedachte... heb je er wel goed over nagedacht?

 

neem de tips hier ten harte (zijn al een paar leuke genoemd), kijk in je netwerk wie er verstand heeft van internetmarketing en verdiep je in de materie.

bedenk vervolgens wat je zou willen bereiken en hoe je dat zou willen invullen... vergeet niet mee te nemen hoe je het een en ander gaat financieren want de gemiddelde kapper gaat echt geen enkele tientjes per maand betalen voor een vinden-pagina!

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Je mag ook links naar jouw sites in je signature zetten (voetregel kun je in je profiel aanpassen).

 

Het gangbare model voor dit soort sites is gratis basisplaatsing en inkomsten van leden die een toppositie willen of aanvullende info toevoegen.

 

De waarde voor je leden (kappers) ontstaat als je direcht nieuwe klanten doorstuurt doordat je beter vindbaar bent op alle media die kapperzoekers gebruiken, dus desktop, tablet en mobiel. En indirect door een betere positie in de zoekmachine. Daarvoor moet je werken aan je score bij Google, bv door reviews toe te voegen. Maak er een kapper-reviewsite van! Gewoon alle vindbare kapperadressen opnemen en actief reviews gaan werven. Komen de kappers vanzelf.

 

Vergeet niet data te verzamelen van actieve kapperklanten, dan kun je mailen op nabijheid. Dus aanbiedingen doen aan klanten in de buurt van jouw kappers. Ontwikkel desnoods je eigen (digitale) kappersbon, de Coupe Coupon!

 

een mooi voorbeeld is myblackhair.nl, begonnen als listing-site, maar geevolueerd via kortingsbonnen naar weblog/uitgever. leerzaam voorbeeld voor jou?

 

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Een paar dagen terug was hier een blogpost te vinden van iemand die middels het uitbaten van simpele websites op weg is naar de top.

 

Misschien dat je dezelfde cursus als deze persoon kan gaan volgen.

 

Laten we eerlijk zijn. Een website uitbaten voor kappers terwijl je geen kennis hebt van websites en marketing, niet weet hoe je klanten kan vinden en waarschijnlijk nog nooit een schaar in handen hebt gehad.

 

En dan heb ik het nog niet gehad over acquisitie fraude. Het gangbare business model voor listing sites. Het eerste waar ik aan denk als ik een aanbod krijg om mijn naam op een site te vermelden.

 

Het is vakantie, ik weet het. Het trekt een nieuw soort posters (ondernemers?) aan. Posters die denken dat Higherlevel een soort sitedeals of warrior forum is.

 

Succes met je sites. Misschien moet je ze flippen.?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 144 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.