Als DGA dien je jezelf minimaal een normbedrag (42K) als salaris toe te kennen.
Als er aanleiding is om dit salaris te verlagen, dan kan dat maar dan moet je dat vooraf aan de BD(BelastingDienst) verzoeken met onderbouwing.
In mijn geval is die aanleiding er en is er OK gegeven door de BD voor de aangepaste managementvergoeding.
Ik wilde dit laten ingaan op 1-1-2013.
Echter.... inmiddels heb ik al de loonbelasting betalingen van de eerste 6 maanden dit jaar gedaan obv het normbedrag
en de BD is van mening -verwijzend naar art.12a loonbelasting met aanvullend een uitspraak van de Hoge Raad-
dat zij niet willen toestaan dat het reeds verloonde loon in 2013 gecorrigeerd wordt.
Simpel gezegd: de reeds gegeven loonbelasting blijft gegeven.
Ik zie geen kans/mogelijkheid om die loonbelasting terug te krijgen en dus betaal ik dit jaar loonbelasting over virtueel loon.
Maar wellicht zijn er mensen hier die met deze info hun voordeel kunnen doen en bv uitstel loonbelasting aanvragen als ze een aanvraag verlaging managementvergoeding doen.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
LittleBit
LittleBit
Als DGA dien je jezelf minimaal een normbedrag (42K) als salaris toe te kennen.
Als er aanleiding is om dit salaris te verlagen, dan kan dat maar dan moet je dat vooraf aan de BD(BelastingDienst) verzoeken met onderbouwing.
In mijn geval is die aanleiding er en is er OK gegeven door de BD voor de aangepaste managementvergoeding.
Ik wilde dit laten ingaan op 1-1-2013.
Echter.... inmiddels heb ik al de loonbelasting betalingen van de eerste 6 maanden dit jaar gedaan obv het normbedrag
en de BD is van mening -verwijzend naar art.12a loonbelasting met aanvullend een uitspraak van de Hoge Raad-
dat zij niet willen toestaan dat het reeds verloonde loon in 2013 gecorrigeerd wordt.
Simpel gezegd: de reeds gegeven loonbelasting blijft gegeven.
Ik zie geen kans/mogelijkheid om die loonbelasting terug te krijgen en dus betaal ik dit jaar loonbelasting over virtueel loon.
Maar wellicht zijn er mensen hier die met deze info hun voordeel kunnen doen en bv uitstel loonbelasting aanvragen als ze een aanvraag verlaging managementvergoeding doen.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/42516-bd-dga-salaris-mag-niet-met-terugwerkend-kracht-verlaagd-worden/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
13 antwoorden op deze vraag