In hoeverre 'professioneel' of 'officieel'....

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb nu eens even wat rondgeneusd op dit forum en vroeg me na in deze zone e.e.a. te hebben gelezen het volgende:

 

Is dit forum-onderdeel van een officiele instantie die al of niet bezoekers ten dienste staat? Waarom dat? Nou...ik zag in dit 'expert' onderdeel bezoekers zelfs hun hele cv op tafel leggen om in aanmerking te komen voor de titel 'expert' alsof het hier om een officiele betaalde functie gaat waaraan je zoals in een echt sollicitatie-gesprek in de 'echte' wereld dient te conformeren.

Is dat hier ook het geval of gewoon overdrevenheid die je weleens vaker op het web ziet gebeuren bij bepaalde fan-sites (forums/website van allerlei diensten pluimages) waar mensen als moderator of 'redacteur' of wat dan ook plotseling 'belangrijk' zijn geworden en dus zich geheel gaan conformeren aan hun virtuele positie itt hun 'echte' baan.

Link naar reactie

Hallo, ik heb nu eens even wat rondgeneusd op dit forum en vroeg me na in deze zone e.e.a. te hebben gelezen het volgende:

 

Is dit forum-onderdeel van een officiele instantie die al of niet bezoekers ten dienste staat? Waarom dat? Nou...ik zag in dit 'expert' onderdeel bezoekers zelfs hun hele cv op tafel leggen om in aanmerking te komen voor de titel 'expert' alsof het hier om een officiele betaalde functie gaat waaraan je zoals in een echt sollicitatie-gesprek in de 'echte' wereld dient te conformeren.

 

Ik zou niet weten waarom je niet graag ergens bij zou willen horen (en dus je cv op tafel gooit) zodra het niet om een officiele betaalde baan gaat. Wat is officieel?

 

Ik mis ook het 'onechte' aan online solliciteren. Echte mensen, echte activiteiten, echte functie. Je doet alsof dit een spelletje is. Uiteraard kan het zijn dat ik je woorden verkeerd heb geinterpreteerd.

 

Is dat hier ook het geval of gewoon overdrevenheid die je weleens vaker op het web ziet gebeuren bij bepaalde fan-sites (forums/website van allerlei diensten pluimages) waar mensen als moderator of 'redacteur' of wat dan ook plotseling 'belangrijk' zijn geworden en dus zich geheel gaan conformeren aan hun virtuele positie itt hun 'echte' baan.

 

Vertel mij ajb wanneer iemand volgens jou belangrijk is.

 

Het is niet de bedoeling alleen tegen je woorden te schoppen ;), vandaar ook nog even mijn mening als antwoord op je 'vraag'.

 

Ik denk dat er veel commerciele belangen zijn bij een goed draaiende site met veel traffic. Zeker als men vrij kan deelnemen en de starters die hier virtueel rondhuppelen potentiele klanten zijn.

 

Elke expert heeft volgens mij een eigen onderneming. Veel bedrijven weten dat als je potentiele klanten helpt het een ideale manier is om ze als klant te kunnen binden. Verder kan ik me ook voorstellen dat het erg leuk is. Je leert zelf veel bij en je onderwijst anderen. Tot slot krijg je als expert ook de nodige erkenning en aanzien. Voor mij een interessanter betaalmiddel dan geld, hoewel het meest ideale een combinatie is ;D

 

Het is overigens ook een mooie manier om je netwerk op te bouwen.

 

Alle reden om graag een expert te worden.

 

Tot slot, waar zou HL zijn zonder de experts? Ik weet dat er veel waardering is voor de experts en dat maakt ze erg belangrijk en zelfs onmisbaar.

Link naar reactie

@ Trebla:

 

Ja..ik heb inderdaad twijfels bij de experts,het forum en de daaraan gekoppende 'titels'.en de identiteit.

Ik heb ergens al aangegeven waarom ik dus zo sceptisch ben en dat is ingegeven door het feit dat bewezen(middels eigen ervaringen sedert mid-jaren 90 en de later verschenen wetenschappelijke rapporten hierover in de loop der jaren en natuurlijk de big boom) is dat de hoeveelheid onzin op het web groter is dan de hoeveelheid op waarheid bewuste gegevens.

We kennen allemaal wel het gegeven dat er teveel credit wordt gegeven aan " oh maar het staat op het internet,dus moet het wel waar zijn " excuus.Niemand kent elkaar hier persoonlijk,tenminste dat neem ik aan, en een ieder moet maar dan maar op de zwarte inkt die hier geschreven wordt geloven wat de intentie van diegene die post is.(blauwe ogen verhaal).Tuurlijk kun je tot zekere hoogte er wel iets van inschatten maar toch... er is teveel " geloof me maar want --- en dan komt er wel een reden om jezelf geloofwaardiger te maken -- ik heb er ervaring in " .

Nogmaals, je gaat er altijd vanuit dat iemand alleen maar goede bedoelingen heeft maar voorzichtigheid is bij mij altijd het devies.Dus vandaar m'n sceptisme.

 

@'Imigo':

 

Ergens bij willen horen hoeft toch niet altijd via de geijkte wegen gaan.Bedoel dit is toch geen officiele baan zoals irl waar je de bijbehorende plichtsplegingen hebt die bij een verkeerde beslissing/mening of wat dan ook gevolgen kan hebben voorhetgeen je vertegenwoordigd?

Officieel is als het om een irl betaalde functie gaat bij een bedrijf dat actief is en waarmee winst wordt gegenereerd.

In zekere zin die ik inderdaad het als "een spelletje".Zeg maar officieus gedoe waar natuurlijk 'echte mensen' achter zitten alleen is dat dan de criteria om alles als officieel en dus 'echt' te betitelen en zo serieus te benaderen als irl alsof je bij een loket staat waar je alle officiele documenten eerst dient te overleggen alvorens er iets plaatsvind?

Beetje een oud en teveel gebruikt excuus lijkt mij.

 

Je vroeg verder iets over wanneer iemand voor mij belangrijk is.(uitgaande dat het over die cv kwestie is)

Nou simpel:Als het voor een officieuze functie is(verenigingen,kaartclubjes,internet-forums etc.) dan gaat mij het erom wie het het leukst vind om te doen en wat ervaring in heeft)Dat is voor mij het belangrijkst! Vrijheid,blijheid.

 

Dat er verder zoveel komende of bestaande ondernemers profijt van de gegeven adviezen hebben is natuurlijk leuk en prima maar is natuurlijk nog geen vrijbrief om zaken zoals dit dan een soort label van 'officieelheid' te geven zodat het allemaal zo serieus en vanzelfsprekend overkomt alsware het een officiele overheidsinstantie.

Nogmaals, prima allemaal wat aan adviezen,kennis of wat dan ook wordt verpspreidt via dit medium want ik zal ook terzijnertijd als mij een vraag gesteld wordt gewoon naar goed eer en geweten een antwoordt geven en wie weet is iemand daarmee gediend.Hoef ik geen officiele documenten te overleggen als bewijs van mijn kennis laat staan dat ik een titel als 'expert' krijg toegewezen.

Hou zaken luchtig en minder "officieel".

 

Link naar reactie

@CG

Wat is jouw bijdrage precies ??

We hebben hier niemand nodig die de discussie aanzwengeld of "onze" deskundigen wel deskundig zijn, daartoe zijn wij prima zelf in staat.

 

Niemand kent elkaar hier persoonlijk,tenminste dat neem ik aan

Als je hier eerst had gelezen en dan pas was gaan posten, had je deze opmerking al niet geplaatst

 

Ik denk dat jij van het type bent dat per defenitie elk forum als onzin bestempelt, ook daar zijn midden jaren 90 al onderzoeken over verschenen.

Aangezien jij blijkbaar dit forum als onzin bestempelt ,zou ik zeggen, dat wist je al, dus ga fijn op zoek naar een ander forum en verkondig daar opnieuw je mening.

 

 

Dus bedankt voor je bijdrage, en als je verder niet iets te melden hebt wat techno starters echt verder kan helpen kijk dan eens op http://forum.pagina.nl/ en leef je uit.

 

 

Link naar reactie

@ CG

 

Hoe deskundig is een ambtenaar in loondienst met als baan: "het adviseren van startend ondernemers" vergeleken met een startend ondernemer die net een OP heeft geschreven op basis waarvan hij/zij een aardig krediet heeft gekregen?

 

Wiens advies is dan waardevoller voor iemand die zelf een OP aan het schrijven is?

 

Ervaringsdeskundig, dat is toch ook deskundig?

 

Wat is het onderscheid tussen officieel en officieus en in hoeverre kun je daaraan waarde verlenen?

 

@ Merkava:

 

Wat jammer, dat ge-jij en ge-wij. Daar hoeft iemand met jouw staat van dienst op dit forum toch niet aan mee te doen? Zonder anarchie geen innovatie!

 

Link naar reactie
'Merkava' schreef:

@CG

Wat is jouw bijdrage precies ??

We hebben hier niemand nodig die de discussie aanzwengeld of "onze" deskundigen wel deskundig zijn, daartoe zijn wij prima zelf in staat.

 

Oh jee,je reageert precies zoals ik nou net niet verwachte ( nouja..hoopte want er gingen al duizenden voor je die net zo bekrompen reageerden): Je voelt je aangesproken,neemt het web zo serieus dat je gelijk al vijandig reageert en een "wij" "zij" sfeertje aan het creeeren bent terwijl ik vooralsnog alleen mijn visie op e.e.a geef los van het gegeven of je het nu wel of niet leuk vindt.

Je bent hopelijk toch niet degene die ook de knoppen van de "karma" meter tot zijn beschikking heeft(al staat er - 30...soort label van hoe "eng" iermand moet zijn):D

Je opmerking over mijn postgedrag is er een van: " je moet je conformeren om hier te mogen komen " Oftewel het befaamde ploddermodel denken---sorry poldermodel--- denken.Laat ik het helderder zeggen:

Ik denk altijd buiten organisaties om,buiten conjucturen, daardoor heb je ook vaak een andere kijk op zaken dan de meeste(n) ondernemers die toch vaak binnen kaders denken daardoor denkend dat daarin alle oplossingen liggen terwijl dat niet zo is en het vaak de bekende geijkte koek van ondernemen is en waar iedereen uit die zelfde koek aan het snijden is in de hoop een winstgevend graantje mee te kunne pikken.Dat is tevens ook gelijk de zwakte die de meeste ondernemers hebben.Dus.....graag nog een keer je gefundeerde mening gezien "je geweldige staat van dienst"

 

Je opmerking verder over dat ik per defenitie elk forum als onzin bestempel is er een van,oud nieuws, weer niet weerlegd met het tegendeel wat me op andere gedachten zou moeten brengen.

En ik zou omdat ik e.e.a al wist dan maar moeten "mooven" omdat JIJ vindt dat mijn mening niet hier past of eigenlijk als storend wordt gezien terwijl het eigenlijk alleen maar een weergave is van je eigen tekortkoming om het "anders" te willen zien? Ik dacht dat ondernemers altijd van die "VRIJE" jongens waren die "anders dachten"....

Hmmm..hoe typisch voor iemand die zichzelf virtueel zo voorkomend business-like en een geweldige staat van dienst vindt hebben.Nee... ik denk dat ik zelf dat moment uitmaak dat het tijd is om dit forum te verlaten als je het niet erg vindt.

Wie weet zal ik tzt eens mijn 'vrije' advies geven inzake hetgeen hier gevraagd wordt...

 

@Mira:

Dank voor je reactie en het volgende:

 

Vaak zijn is het beeld dat "die ambtenaar" dom is,Het klassieke voorbeeld van de jaren 70 van stofige kortzichtige types die het bedrijfsleven niet aan kunnen en dus maar ambtenaar worden.De ambtenaar waar jij op doelt heeft vaak meer bagage dan jij(die uitzonderingen daargelaten) als toekomstig ondernemer in spe!

De een vult de ander aan en beiden bereiken dan het doel nl.Een voor jou zo succesvol mogelijke onderneming voor de toekomst neer zetten!Dus je kunt niet spreken van " de een is beter dan de ander "

 

Het onderscheid tussen officeel en officieus heb ik in een eerdere posting aangegeven en het hield nauw verband met het medium internet.

En over "merkava's" staat van dienst kan ik ontzettend lachen zeker gezien zijn eerdere reactie.Hopelijk doet hij dat ook met de mijne...

Link naar reactie

Uhm ik zeg ook niet dat die ambtenaar minder snel of kostbaar of slim is.

Maar ook niet per definitie meer.

Ik houd alleen niet zo van officieel en officieus en dat t één dan beter is dan t ander, riekt naar een verkeerd soort hokjes-denken.

 

Ik persoonlijk heb een aantal vrijwilligersfuncties gehad die veel belangrijker en inhoudelijker (én bevredigender en nuttiger) waren dan sommige van mijn "officiële" banen.

Link naar reactie

Van overheidswege is besloten om startende ondernemers te stimuleren. Eén onderdeel daarvan is dit pionierforum/higherlevel, waarop geprobeerd wordt ondernemers samen te brengen om op die manier een platform te creëeren dat het practisch niveau van geïnteresseerde starters omhoog brengt, waardoor er meer kans van slagen is.

 

Waarom sluiten mensen zich aan bij dit forum?

Omdat het leuk is om te praten over je vak!

Het geeft een rustig gevoel als je de ervaringen van anderen kent.

Anderen iets uit leggen geeft een goed gevoel.

Een forum met veel zinnige discussies verscherpt je marktbeeld.

Mensen tegenkomen is klanten of partners tegenkomen.

 

Verder: Een forum dat expertise uitstraalt trekt serieuze mensen aan.

Dat is het doel van het forum. Daarom is er een Expert-Systeem in gebruik genomen. Een website als http://www.experts-exchange.com is het succesvolle bewijs.

 

Waarom mensen graag een expert-tag willen?

Simpel: als je ergens hard voor gewerkt hebt in je leven, dan is het fijn als je dat kan laten zien.

 

Het is een zinvolle aanname dat de meeste mensen die zichzelf expert vinden op een bepaald gebied, ook meer verstand van zaken hebben van mensen die net komen kijken. Een tag geeft overige forumleden richting in het zoeken naar en interpreteren van antwoorden. Hiermee wordt de structuur van de website duidelijker en is het dus een goede ontwerp-keuze.

 

 

De vraag of mensen de expert-tag aanvragen om zichzelf belangrijk te vinden is absoluut niet van belang. Iedereen vind zichzelf belangrijk, degenen die dat niet doen hebben sneller de neiging er een eind aan te maken.

 

Naar mijn mening heeft juist een forum de neiging om kaders te doorbreken, wat ook een reden is dat veel mensen lid zijn. Ieder mag voor zichzelf bepalen welk advies ze meenemen in hun denken en wat niet. Als mensen dat niet kunnen, kunnen ze ook maar beter geen ondernemer worden.

Houden van is ondernemen.

Link naar reactie
Mira schreef:

 

Uhm ik zeg ook niet dat die ambtenaar minder snel of kostbaar of slim is.

Maar ook niet per definitie meer.

Ik houd alleen niet zo van officieel en officieus en dat t één dan beter is dan t ander, riekt naar een verkeerd soort hokjes-denken.

 

Ik persoonlijk heb een aantal vrijwilligersfuncties gehad die veel belangrijker en inhoudelijker (én bevredigender en nuttiger) waren dan sommige "officiële" banen.

 

 

Ok..dan is dat duidelijk gemaakt wat je bedoelde inzake de ambtenaar kwestie.

T.a.v. het officieel en officieus is er lijkt me terdege verschil als we praten over wat terdege van belang is en enige houvast geeft in deze high-tech tijd.Vervelende is dat de meesten vaak het een en ander als hetzelfde zien.Beetje het verhaal van de dagelijkse waarheid of reality-waarheid.

M.b.t je vrijwilligersbanen: Daar kan ik nou helemaal inkomen! Het sociale--maatschappelijk meer betrokken-- karakter van dit soort vrijetijds-functies kan soms zeer bevredigend zijn zeker als het ver van je eigen baan verwijderd is en een hele ander weg inslaat.

Link naar reactie

Nog één laatste opmerking voor CG en dan houd ik op:

 

(totaal off topic maar toch): complimenten dat je durft te schoppen en te rellen. Een kritische blik en wat levendige posts, daar moet Higherlevel toch tegen kunnen. Jammer van je karma. Dussuh, wat mij betreft...

 

OPHOUWEH MET KNEUSJES GEVEN!!!

 

;)

 

Link naar reactie
'Tremenor' schreef:

Van overheidswege is besloten om startende ondernemers te stimuleren. Eén onderdeel daarvan is dit pionierforum/higherlevel, waarop geprobeerd wordt ondernemers samen te brengen om op die manier een platform te creëeren dat het practisch niveau van geïnteresseerde starters omhoog brengt, waardoor er meer kans van slagen is.

 

geweldig.

 

 

Waarom sluiten mensen zich aan bij dit forum?

Omdat het leuk is om te praten over je vak!

Het geeft een rustig gevoel als je de ervaringen van anderen kent.

 

beetje rare zinsopbouw...

Alsof je alleen maar met gelijkgezinden moet omgaan om een rustig gevoel te krijgen.4348Begrijpen_we_elkaarthumb.gif

 

Anderen iets uit leggen geeft een goed gevoel.

Een forum met veel zinnige discussies verscherpt je marktbeeld.

Mensen tegenkomen is klanten of partners tegenkomen.

 

'zinnig' als de discussies gevarieerd zijn en niet teveel met z'n allen om het probleem heen draaien en vanuit een te bekende invalshoek bediscussieerd worden.

Mensen tegenkomen als in mogelijke potentiele klanten of potentiele partners!

 

Verder: Een forum dat expertise uitstraalt trekt serieuze mensen aan.

Dat is het doel van het forum. Daarom is er een Expert-Systeem in gebruik genomen. Een website als http://www.experts-exchange.com is het succesvolle bewijs.

 

Onzin... gaat niet altijd op. 1 mooie winkel trekt niet alleen maar 1 soort publiek aan.Voorbeeld te mager en te eenzijdig.

 

Waarom mensen graag een expert-tag willen?

Simpel: als je ergens hard voor gewerkt hebt in je leven, dan is het fijn als je dat kan laten zien.

 

Onzin... niet iedereen is hetzelfde dus niet brengen alsof dat een vast gegeven is.

Niet ieder mens heeft dezelfde behoefte.

 

Het is een zinvolle aanname dat de meeste mensen die zichzelf expert vinden op een bepaald gebied, ook meer verstand van zaken hebben van mensen die net komen kijken.

 

"Het is een zinvolle aanname dat de meeste mensen die zichzelf expert vinden op een bepaald gebied, ook mogelijk!meer verstand van zaken hebben van mensen die net komen kijken."

 

Een tag geeft overige forumleden richting in het zoeken naar en interpreteren van antwoorden. Hiermee wordt de structuur van de website duidelijker en is het dus een goede ontwerp-keuze.

 

Een tag--lees herkenninsteken-- is volgens mij een leidraad voor anderen die hulp behoeven.Niet een directe intepretatie van hetgeen als antwoordt wordt gegeven.

 

De vraag of mensen de expert-tag aanvragen om zichzelf belangrijk te vinden is absoluut niet van belang. Iedereen vind zichzelf belangrijk, degenen die dat niet doen hebben sneller de neiging er een eind aan te maken.

 

Onzin.. en grootste flauwkul en vooringenomen mening en nergens op gebasseerd.

Iemand die zich zelf niet belangrijk genoeg vind schakelt zichzelf uit in de maatschappij.4348Begrijpen_we_elkaarthumb.gif

 

Naar mijn mening heeft juist een forum de neiging om kaders te doorbreken, wat ook een reden is dat veel mensen lid zijn. Ieder mag voor zichzelf bepalen welk advies ze meenemen in hun denken en wat niet. Als mensen dat niet kunnen, kunnen ze ook maar beter geen ondernemer worden.

 

geweldig standpunt die ik onderstreept heb! TOP!

Link naar reactie

Wat mij nou irriteert is dat je binnenkomt op JL, je niet verdiept en gelijk je mening en verkondigt. Je generaliseert en stigmatiseert.Je gedraagt je typisch als een relnicht. Je wil met doen of de mening van anderen er voor jou niet toe doet, maar hebt ondertussen al vaker het tegendeel laten zien. Zie quote:

Je bent hopelijk toch niet degene die ook de knoppen van de "karma" meter tot zijn beschikking heeft(al staat er - 30...soort label van hoe "eng" iermand moet zijn):D

 

Ondertussen heb je al veel tekst geschreven zonder iets te zeggen dat er echt toe doet. In der beschrakung zeigt zich erst der Meister. Leg nou eens uit wat je wil.! Lol trappen kunnen we allemaal, ook de experts, zoals je kunt lezen. UIt ander posts blijkt trouwens dat mensen elkaar wel degelijk kennen. :-*

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Ga je nog wat zinnigs toevoegen dan alleen zelf stigmatiseren danwel verder labelen van iemand die niet aan jouw verwachtingen voldoet?...

Je laat het wel merken zeker met je opmerking van 'relnicht'.Mij mag je hoor,want ik ken je verder niet maar is wel opvallend. Ik heb uitvoerig uitgelegd hoe ik zaken zie en waarom.Maar schijnbaar lees je erover heen zie en lees je alleen maar wat je wilt zien en begin je met modder te gooien gewoon omdat ik "anders denk"

Kortzichtig en veel voorkomend van het massale 'mainstream' denken dat zeker niet ondernemend gedrag is.

Of kun je dat met iets zinnigs weerleggen...

 

Link naar reactie

Ga je nog wat zinnigs toevoegen dan alleen zelf stigmatiseren danwel verder labelen van iemand die niet aan jouw verwachtingen voldoet?...

Oeps sorry, als weer op je pik getrapt. Was niet de bedoeling.Rekenen kun je in ieder geval niet. Hoe moet ik iets zinnigs toevoegen aan iets dat onzinnig is? 0x0=0 (of is dat in jou wereld ook anders?

ik "anders denk"

Oh, nog een eigengeiler ook.

Kortzichtig en veel voorkomend van het massale 'mainstream' denken dat zeker niet ondernemend gedrag is.

Maar lieve schat, even lezen en je weet dat ik loonslaaf ben die zo af en toe probeert daaraan te ontkomen. :D

 

Link naar reactie

 

:-[

 

(Balkenende: "Maar van Sinterklaas Blijven Ze Af!")

 

 

Als je vind dat meneer CG een vervelend persoon is die nog niets gezegd heeft dat ergens op slaat, wees dan de wijste en reageer niet.

 

Als je vind dat meneer CG in principe wel een aantal dingen zegt die ergens op slaan, reageer dan met een nette reply.

 

Als je vind dat meneer CG een heel aardig persoon is, nodig hem dan uit voor een pint in de kroeg met behulp van een personal message.

Houden van is ondernemen.

Link naar reactie

Laat ik als "expert-member" dan ook maar eens mijn zegje doen:

 

Waarom zulke uitgebreide "CV's" ... dit is niet bedoeld als sollicitatie, maar juist om het anonieme en vrijblijvende van onze adviezen te doorbreken. Aan de hand van de CV's kunnen de serieuze vragenstellers onze adviezen beter op waarde schatten...

 

Waarom zijn er "Expert-members"...

Niet perse om het allemaal een officieel tintje te geven. Maar juist vanwege de anonieme internet/forum cultuur die inderdaad veel op het web aanwezig is...(kijk inderdaad maar eens bij de fora van de startpagina's...dat is een heen en weer geklets met de grootste onzin die als waar gepredikt wordt)

De expert-members moeten ten eerste al hun sporen "verdiend" hebben hier op het forum en ten tweede treden zij buiten de anoniemiteit.

 

Kennis uit je eigen vakgebied delen met anderen is voor sommige mensen (en daar hoor ik zeker ook bij) juist heel leuk. Leuk en ontspanning hoeft echt niet buiten je werkgebied te zijn. Mijn werk is ook een hobby van mij.....en als ik daarmee ook nog eens anderen mee blij maak dan is dat DUBBEL PLEZIER...

een motto van mij is

het enige geluk dat men het zijne mag noemen is het geluk dat men anderen geeft.

 

Waarom dit forum...

Hier proberen we serieus te discusseren en te adviseren over het ondernemersschap, ik steek hier heel wat op en blijf op de hoogte van wat er onder startende ondernemers leeft..

Dankzij de moderators (petje af trouwens voor al hun werk) blijft het hier ook een net forum....met zo nu een dan een uitspatting....

:-[ even een boos oogje naar Trebla die met vleeswaren ging gooien :'(

 

Om rust en ontspanning te hebben zoals hiervoor werd aangegeven..hoef je inderdaad absoluut niet onder gelijkgezinden te zijn....Ik als boekhoudertje tussen al deze techies vermaak me prima hoor....

 

CG...nog bedankt dat je deze discussie even aanzwengelde....je hebt mij weer even laten nadenken waarom ik dit allemaal doe....EN IK GENIET ER MET VOLLE TEUGEN VAN.... ;D

Egbert Punter

Link naar reactie

Hier wordt flink gediscussieerd. Ik zag net nog een vonkje ;)

 

Ik heb overigens het gevoel dat er niet veel meningsverschillen zijn. Ik heb meer het idee dat een 'wat versta je onder...' en een 'geef eens de definitie van...' discussie nut zou hebben.

 

Virtueel

Ik zie nog steeds niet waarom dit 'virtueel' is. De zaken die er hier toedoen zijn allemaal echt. Ik denk dat de termen 'digitaal' en 'laagdrempelig' beter de lading dekken.

 

Officieel of niet.

Of iets officieel is of niet is direct verbonden aan 'erkenning'. Wat jij onder officieel verstaat is naar mijn mening een persoonlijke interpretatie.

 

Een vraag zou dus kunnen zijn 'Door wie wordt HL erkend en wat zijn de bevoegdheden van deze partij/ groep'. Het antwoord blijf ik je verschuldigd :)

 

Mijn mening:

Ik ervaar HL niet als officieel.

 

Misschien doe je er verstandig aan de echte mensen die hierachter zitten beter te leren kennen en ook de forumcultuur iets langer op te in te laten werken. Je hebt al heel wat tijd in dit forum gestopt sinds je entree. Ik denk dat je heel wat te vertellen hebt en dat je een verfrissende kijk op zaken hebt. Je investeringen zullen effectiever zijn naarmate je ook meer gewaardeerd wordt. Maar misschien is dit helemaal niet wat je wilt.

 

Ook ik heb overigens een aantal mensen door dit forum ontmoet. Ook samenwerken gebeurt veel.

 

Kneusje/Reusje

Ik heb jou gisteren een kneusje gegeven omdat ik je eerste post niet respectvol vond. Ik viel over "Is dat hier ook het geval of gewoon overdrevenheid die je weleens vaker op het web ziet ". Als nieuwkomer scheerde je een hele groep over één kam waar je ook al je oordeel over klaar had staan. In hoeverre dit goed of fout is geinterpreteerd door mij kan alleen jij zeggen.

 

Ik zeg je dit openlijk omdat ik denk dat je daar meer aan hebt dan alleen een negatieve karma waarde voorgeschoteld te krijgen. Je kunt je ook nog eens verdedigen op deze manier. Verder denk ik dat dit een respectvolle manier is om met elkaar om te gaan.

 

Misschien kunnen mensen dit vaker doen, het is opbouwend voor diegene die ze ontvangt. Als je een reusje geeft weet de ander ook waarom dat is.

 

In ieder geval welkom en veel plezier op het forum. Ik hoop dat we wat voor elkaar kunnen betekenen. Dat is waarom ik hier ben.

 

Groeten, Nathan.

Link naar reactie

Twalevel, ik ben het eigenlijk niet met je eens dat je in hoeverre professioneel of officieel op slot gooit. CG heeft een goed punt. De vraagstelling had alleen scherper geformuleerd kunnen worden. Op één of andere merkwaardige wijze heb ik dit topic gemist. Ik neem toch even de vrijheid om hier alsnog op te reageren.

 

CG welkom, interessante post, maar niet nieuw. Redelijk recent heeft iemand nog vraagtekens gesteld over het ondernemersgehalte op dit forum. Dit gaat naar analogie ook voor de experts op. De experts zijn niet meer dan zelfbenoemde personen die vanuit HL het predikaat meekrijgen, zeg maar de Marijke van Helwegen’s van Higherlevel.

 

In essentie draait alles om vertrouwen. Er bestaat ook geen onderscheid tussen virtueel of echt. Iedereen kan zichzelf een identiteit aanmeten. Denk aan Charles Swietert. Dit geldt niet alleen voor personen, ook voor zaken. Bewijs jij maar eens dat jouw fiets ook daadwerkelijk van jou is!

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 126 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.