• 0

bedrijfsreclame op zwarte auto

Ik ben dringend aan een nieuwe auto toe, alleen is de auto die ik op het oog heb momenteel niet in wit leverbaar. de dealer heeft wel een zwarte staan.

 

Nu wil ik op de auto bedrijfsreclame hebben. In mijn branche (schoonmaak) zie je overwegend witte auto's waarbij reclame er lekker uit spat. Ik twijfel hoe dat bij een zwarte is.

 

Iemand ervaring met bedrijfsreclame op een zwarte auto?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Henk,

 

Je kunt natuurlijk ook tijdelijk een auto huren om de periode tot 2014 te overbruggen. Maar iets originelers dan wit zou niet gek zijn....

 

 

Als de auto in 2013 op kenteken gezet wordt bespaart me dat BPM die er per 2014 op komt en de bijtelling gaat van 14 naar 20% en ik mag hem in 2013 willekeurig (50%) afschrijven. Al met al levert me dat een forse besparing op. En huren is ook niet goedkoop :-\

 

Met alle reacties op mijn vraag ga ik nu toch anders tegen een zwarte auto aan kijken. ;)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je vooral moet laten zien dat je van alle markten thuis bent Henk. Als het moet ga je de bunzenbrander gebruiken om er eerst het grofste vuil af te branden. Als je je op zo'n moment wil profileren, deel je ook mondkapjes uit.

 

@PJ, dat is het probleem niet. alles pakken we beet en calamiteiten vind ik helemaal "te gek" het dagelijks burootje poetsen is aan mij niet besteed. ;D

 

Maar belangrijker is of die zwarte auto met reclame net zo'n goede aandachttrekker is als die witte. ;)

Link naar reactie
  • 0

Dat wrappen is geen slecht idee, maar wegen de kosten op tegen het voordeel van de aankoop van die zwarte?

 

Ik heb wel eens een witte 2e hands gekocht waar de reclamestickers vanaf gehaald waren, maar die zag je ook nog heel duidelijk in de lak zitten. Wat dat betreft is wit geen voordeel. Het is voor mij ook de vraag of je rekening moet houden met de 2e hands waarde straks. Het gaat om de gebruikswaarde nu. De rest is bijzaak.

 

Zwart is een heel goede achtergrond om frisse kleuren te laten opvallen. Metallic kleur doet het vooral mooi op zwart.

Pak je logo eens in de PC en verander in een grafisch programma de achtergrond kleur. Beoordeel dan het effect. Je logo kan natuurlijk ook wel eens in kleur aangepast worden. Misschien is dit een goed moment om een heel nieuw logo te laten ontwerpen? Afwijken van de middelmaat is zakelijk nooit slecht, dus conformeren aan de gangbare kleur in jouw branche is niet altijd de beste keuze.

 

 

Link naar reactie
  • 2

Tijdens het lezen van je topic dacht ik aan bestickering in de vorm van een hand met een spons (of iets dergelijks) die (een stuk van) je zwarte auto aan het schoonmaken is. Natuurlijk is er al een stuk van de auto zichtbaar dat niet meer zwart ziet, maar juist stralend helder wit gepoetst is...

Beetje leuke tekst erbij bedenken en dan heb je een undercover witte auto, die je niet helemaal hoeft te wrappen en waarmee je meteen kunt laten zien dat jullie heel goed zijn in schoonmaken.

 

 

 

www.pulskens.nl overheerlijk vers ambachtelijk Brabants worstenbrood voor ondernemers en particulieren!

Link naar reactie
  • 1

Henk,

 

Ook wij zitten in de schoonmaak en hebben een zwarte auto. We krijgen er veel complimenten over. Evenals onze bedrijfskleding. Namelijk niet de kleur blauw wat de meeste schoonmaakbedrijven hebben maar lime groene shirts. Dezelfde kleur dus als op de auto.

 

Mochten wij weer een auto aanschaffen dan zal dat ook weer zwart zijn.

IMG_1348.thumb.jpg.db538bac67f8a3df78d8e6ba7c26a7e7.jpg

www.nexuscleaning.nl | Schoonmaakbedrijf | Venray | Helmond | Venlo | Boxmeer

Link naar reactie
  • 1

De kogel is door de kerk en vanochtend de zwarte auto besteld. Zojuist terug van de auto beletteraar en die gaat er mee aan de slag. ;) Reclame komt er in frisse lichte tint op. Zal het resultaat hier zeker plaatsen. :)

 

En dit is het geworden, ons nieuwe visitekaartje. :)

 

edit: de website wordt nog even aan geknutseld, coming soon ;D

auto-reclame.thumb.jpg.a58b26e073ee1e2b6d4f12815d43546a.jpg

Link naar reactie
  • 0

Ach, een paar emmertjes met doekjes op de achterbank en ik kan de hele wereld schoonmaken :P

 

En mijn scepsis tegen een zwarte auto voor een schoonmaakbedrijf is helemaal weg. De reclame knalt er nog harder uit dan op een witte auto. :)

 

Mijn vrouw wil al ruilen, maar dat doen we dus lekker niet. ;D

 

Link naar reactie
  • 0

Ziet er goed uit.

Mag ik vragen wat zo'n reclame beplakking je heeft gekost?

 

Het viel mij reuze mee. Ben eerst op internet gaan shoppen en vond online diverse prijsopgaven rond de 500 euro. later bij de plaatselijke plakker een offerte gevraagd. Die begon gelijk mee te denken, maakte eerst een paar voorstellen en voor mijn keuze daaruit een offerte. Die uiteindelijk onder de 300 euro uit kwam :)

 

ik doe heel veel via internet maar merk nu toch ook dat het niet verkeerd is om eens langs lokale aanbieders te gaan. ;)

Link naar reactie
  • 0

Ik vind de reclame erg mooi naar voren komen op zwart!

 

Bedankt, :) Ben het helemaal met je eens. Wat dat betreft ben ik helemaal om. Uitgaande van het gegeven dat de meeste schoonmaakbedrijven in witte auto's rijden heb ik hemel en aarde bewogen om dit jaar nog een witte te krijgen omdat in januari de bpm vrijstelling vervalt en de bijtelling naar 20% gaat. Met de willekeurige afschrijving die ik toe mag passen levert het mij al met al een mooie fiscale aftrekpost op.

 

Dat ging dus niet lukken en na veel wikken en wegen toch maar de zwarte gekozen. En met het flitsende ontwerp van de plakker is dat uiteindelijk toch een hele goede keus geweest. Heb er in ieder geval veel bekijks mee.

Link naar reactie
  • 0

kijken of ik morgen iemand zo gek kan vinden die me er even mee helpt. ;)

 

Wil ik je best even mee helpen hoor, dat is 5 minuten werk.

 

Voor wat betreft dat andere, ik weet wel zeker dat ze een url beter onthouden, maar dan moet er wel iets op die website te vinden zijn als ze hem thuis of op de mobiel intypen ;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 273 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.