Ik werk als zelfstandige webdesigner vanuit huis. Ik wil een bestelling voor zonnepanelen doen die op mijn woning zullen worden geplaatst. Ik lees veel info over de BTW-regeling voor particulieren die zonnepanelen plaatsen, maar nergens iets over thuiswerkende ZZP'ers die dat doen. Hoe zit dat?
Ik ben dus al ondernemer voor de BTW en het lijkt me dat ik me dan niet nogmaals als BTW-ondernemer kan aanmelden ivm de zonnepanelen. Wat moet ik dan doen? Moet ik de panelen aanschaffen als particulier of als ondernemer? En kan/moet ik de BTW voor de panelen terugvragen bij mijn zakelijke BTW-aangifte?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
jnijhuis
jnijhuis
Ik werk als zelfstandige webdesigner vanuit huis. Ik wil een bestelling voor zonnepanelen doen die op mijn woning zullen worden geplaatst. Ik lees veel info over de BTW-regeling voor particulieren die zonnepanelen plaatsen, maar nergens iets over thuiswerkende ZZP'ers die dat doen. Hoe zit dat?
Ik ben dus al ondernemer voor de BTW en het lijkt me dat ik me dan niet nogmaals als BTW-ondernemer kan aanmelden ivm de zonnepanelen. Wat moet ik dan doen? Moet ik de panelen aanschaffen als particulier of als ondernemer? En kan/moet ik de BTW voor de panelen terugvragen bij mijn zakelijke BTW-aangifte?
Er is vrijwel niets te vinden over dit onderwerp, behalve hier: http://www.mfas.nl/wps/portal/home/actueel/Zonnepanelen%20op%20woning%20zzp-er%20biedt%20mogelijkheden Maar dat gaat boven mijn pet en ik kan er geen concrete info voor mijn situatie uit destilleren.
Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/44259-zonnepanelen-op-dak-thuiswerkende-zzper-hoe-zit-het-met-btw/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
140 antwoorden op deze vraag