• 0

High Spec Printer - welke kiezen?

L.s.,

 

Ik wil graag een zeer goede printer kopen. Ik overweeg de volgende printers (de op internet gevonden prijzen heb ik erbij gezet):

HP LaserJet Pro 500 color MFP M575dn € 1770 excl BTW

Canon i-SENSYS MF9280Cdn € 961,92 excl BTW

Kyocera FS-C2526MFP € 758,61 excl BTW

BROTHER MFC-9970CDW € 555 excl BTW

BROTHER DCP-9270CDN € 541,32 excl BTW

 

Zoals je ziet lopen de prijzen nogal uit elkaar. Ben ik appels met peren aan het vergelijken? Zo niet, waarom zijn de Brothers zo veel goedkoper? Is het een slechter product?

 

Of is een HP LaserJet Pro 500 Color MFP M570dn (€ 595 excl BTW) juist de concurrent van de Brothers (ondanks dat ie niet uit de Enterprise serie komt)?

 

Alvast bedankt!

 

[mod edit: titel aangepast]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Mijn ervaring met Brother printers is, dat ze het prima doen met de eerste vulling, maar dat de volgende vulling een ramp is. Toner lekkage, vlekken, het ziet er niet uit. En je koopt niet een nieuwe printer om alleen de eerste vulling leeg te printen neem ik aan?

 

Mijn ervaring met andere merken, is dat de goedkopere printers een paar vullingen lang meegaan, maar nooit de gebruiks capaciteit hebben die geadverteerd wordt. Een dure printer is gemaakt om langer mee te gaan en kan ook een piek in gebruiksuren aan.

 

De duurdere printers vallen misschien buiten je budget, maar een peperdure die na een paar jaar 2e hands wordt verkocht valt waarschijnlijk ruim binnen je budget.

Link naar reactie
  • 0

Thanks voor de reactie.

 

Ik heb ook een tweedehands printer overwogen maar wil graag voor een nieuwe gaan. Ik wil het budget aan mijn eisen gaan aanpassen en niet mijn eisen aan het budget.

 

Is iedereen het eens dat goedkopere merken minder lang meegaan dan de premium merken? Maar wat zijn dan premium merken?

 

Ik dacht namelijk zelf dat dit de lijst premium merken was:

HP

Canon

Kyocera

Oce

Ricoh

Konica

Xerox

Brother

 

Alvast bedankt weer!

Link naar reactie
  • 0

Vergelijk ook de prijzen van de toners / cartridges die erin moeten en andere verbruiksartikelen als de drum die ook af en toe vervangen moet worden.

 

vermoedelijk heeft brother gewoon een iets andere prijsstrategie die zorgt dat de lage marge op de aanschaf word terugverdiend door de verbruiksartikelen (hoofdzakelijk de toner) en (reparatie) service

 

de merken die jij noemt zou ik ook als bekende "premium" merken

 

Zowel met HP, Canon en Brother heb ik goede ervaringen.

 

De aanbieders die je noemt hebben ook lease constructues voor dat soort printers waarbij je een vaste prijs per afdruk (aparte prijs voor zwart wit en kleur afdrukken) dat kan ook wellicht gunstig zijn, voor die prijs is alles in één, ook toner en reparaties, vaak is er wel een minimale afname van aantal afdrukken per jaar.

Ik heb diverse malen dit soort contracten afgesloten (bij klanten van mij, niet voor eigen gebruik), voor 1 laserprinter is het wellicht wat duur. Maar als je meerdere apparaten nodig hebt of intensief gebruik maakt kan het een erg prettige oplossing zijn waarbij je minder snel verrast word door hoge extra kosten.

Link naar reactie
  • 0

Is iedereen het eens dat goedkopere merken minder lang meegaan dan de premium merken? Maar wat zijn dan premium merken?

 

Ik denk dat alle merken apparatuur verkopen voor veel en voor weinig geld. Voor de hogere prijs kunnen de producenten iets bieden dat langer meegaat dan een printer die een scholier aanschaft voor afprinten van huiswerk.

Link naar reactie
  • 0

Maar wat zijn dan premium merken?

 

Goeie vraag in het algemeen. Premium merken waren merken die een hogere kwaliteit voor een hogere prijs verkochten. Premium merken gaan echter failliet en/of worden verhandeld en dan kan het maar zo gebeuren dat ze in handen komen van mensen die ze uitmelken door rotzooi voor de best mogelijke prijs te verkopen. Ik kan een lange lijst van voorbeelden geven van premium merken die nu als cashcow dienen, maar dat bewaren we voor een ander topic.

 

Ga dus nooit op je indruk van premium merken af, maar volg de reviews van geval tot geval.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Na meerdere Canons gebruik ik nu al bijna vijf jaar naar volle tevredenheid een Brother A3 inktjet printer/scanner/copier. Prima apparaat. Voordelig in aanschaf en naar mijn mening normale prijs voor inkt. De enige slechte ervaring was met een alternatieve cartridge van een ander merk waar de inkt fout uitkwam. Als deze ermee stopt koop ik een soortgelijke Brother. De nieuwe modellen kunnen ook dubbelzijdig printen.

Link naar reactie
  • 0

Om een goede keuze te maken kun je beter eerst een lijstje met wensen opstellen:

- kleur of zwart-wit

- optie voor dubbelzijdig printen

- inktjet of laser

- hoeveel papierladen

- usb of netwerkaansluiting

- ook scannen, faxen

- mogelijkheid voor afwerkunit

- papierformaat A4, A3

- snelheid

 

En verder uiteraard wat je te verwachten printvolume is.

 

Aan de hand van bovenstaande kun je dan gericht een printer uitzoeken en offertes vragen.

 

Zelf gebruik ik al jaren Kyocera en Xerox en over beide zeer tevreden.

Link naar reactie
  • 0

Ik gebruik al jaren Brother. Werkt als een trein. Nooit problemen mee. Destijds een All-in-one gekocht bij Staples met een fikse korting en die werkt nog steeds als een zonnetje.

 

Ik gebruikte daarvoor HP, maar ben daar juist van afgestapt, omdat dat altijd gedoe was met drivers en software e.d. Met Brother werkte dat altijd in 1 keer.

 

Althans dat is mijn ervaring.

 

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Printer.com is toch een Nederlandse start-up die dit soort (prijs)vergelijkingen op basis van de product life cycle maakt?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties allemaal. Ik heb geen vergelijkingssites kunnen vinden, wel sites die mogelijkheden vergelijken. Maar dat wil natuurlijk nog niets zeggen over hoe goed ze die zaken uitvoeren.

 

Vooralsnog neig ik naar de Brothers. Ik vond overigens de uitleg over de Brothers op de site van Brother ook het duidelijkst. Ik heb jaren geleden zowel 2 Brothers gekocht als 2 HP's. Dat het een "bitch" is om de HP's aan te sluiten en hoe gemakkelijk het is om de Brother aan te sluiten onderschrijf ik. Nu, ik geloof 100.000 prints met de Brother verder, is deze gewoon op voor een DCP-7045N.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 260 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.