• 0

veiligheid in het buitenland

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

ja, en ja, maar hoezo?

 

Omdat TS hiervoor een nog duidelijker spam bericht had geplaatst deze korte antwoorden... mijn reactie op eerste bericht was al dat een site compleet maken effectiever is bij spammen.

 

Maar als je ts echt verstand heeft van beveiligen dan ga je zo'n vraag niet eens stellen... is een beetje als "heb jij een prinpas, waar bewaar jij die en waar bewaar jij je pincode" ?

 

Maar het antwoord is minder spannend hoor, wij hebben dit gedaan om en paar redenen

1. Wij hebben zaken gedaan gedaan in (toen) niet zulke veilige landen

2. Opdrachtgevers stelde dit als vereiste omdat wij "op pad" gingen met vrachtauto's vol met hun data (en een andere opdracht was toegang tot geld automaten(

3. Wij op chemische / gevaarlijke locaties. Dan moet je zelfs eerst veiligheid trainingen hebben gehad.....

4. Onze eigenlocatie was "zwaar" beveiligd.... daar hebben wij ook trainingen voor gehad

 

www.Interseco.nl was onze partner

 

Dus ik ben nog steeds geen 007

 

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Goedemorgen, bedankt voor jullie kritiek opbouwend of niet, ik stelde deze vragen juist heel bewust. Ik ben namelijk nieuwsgierig of Nederlandse ondernemers zich bezig houden met hun eigen veiligheid en dat van hun medewerkers en dan met name in het buitenland. Er zijn een aantal bedrijven waarbij de veiligheid van medewerkers gewaarborgd is en deze mensen krijgen een gedegen training maar helaas zijn er heel veel bedrijven die mogelijke gevaren in het buitenland niet zien of willen zien. Deze bedrijven beseffen vaak niet wat de gevolgen kunnen zijn voor hun mensen maar ook de gevolgeb voor het bedrijf zelf. Ik dacht bij dit forum mensen aan te treffen die serieus zijn en waarmee je een goed gesprek kan voeren. Helaas is dit niet het geval.

Martijn

Link naar reactie
  • 0

Mijn antwoord zou zijn: waarom wil je dit weten?

 

Na je toelichting is mijn reactie: HL is een serieus forum waar je terecht kunt voor een goede inhoudelijke discussie. Kom je met een algemene vraag met het karakter van een enquete, dan zul je daar op een discussieforum weinig informatie uit halen.

Misschien kan je je vraag beter herformuleren?

 

helaas zijn er heel veel bedrijven die mogelijke gevaren in het buitenland niet zien of willen zien

Waarom denk je zelf dat deze bedrijven de mogelijke gevaren niet zien of willen zien?

 

De keren dat ik voor werk in het buitenland was zag ik ook geen buitengewone gevaren. Denk jij dat die gevaren er wel waren, maar ik ze niet zag?

Link naar reactie
  • 0

Onlangs Nederlands bedrijf met personeel in Libie geconfronteerd met dodelijk incident, bedrijven in Egypte met medewerkers in problemen. Nederlandse bedrijven in de Oekranie onduidelijkheid over de toekomst. Nederlandse projectleiders in Nigeria in de problemen. Nederlanders in problemen in Dubai, geconfronteerd met overval. Zo maar een paar voorbeelden. Ook hulporganisaties krijgen steeds vaker met geweld te maken verdrievoudiging van geweld richting de hulpverleners. Journalisten het zelfde verhaal.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik dacht bij dit forum mensen aan te treffen die serieus zijn en waarmee je een goed gesprek kan voeren. Helaas is dit niet het geval.

Martijn

 

Pardon... niet zo'n veilige woordkeuze, ik zou zomaar terug kunnen blaffen dat ik je wel degelijk antwoord geef.

 

Graag gedaan

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

@Martijn: Misschien heb je mijn vragen gemist of wil je niet antwoorden?

 

helaas zijn er heel veel bedrijven die mogelijke gevaren in het buitenland niet zien of willen zien

Waarom denk je zelf dat deze bedrijven de mogelijke gevaren niet zien of willen zien?

 

De keren dat ik voor werk in het buitenland was zag ik ook geen buitengewone gevaren. Denk jij dat die gevaren er wel waren, maar ik ze niet zag?

 

En aansluitend:

Onlangs Nederlands bedrijf met personeel in Libie geconfronteerd met dodelijk incident, bedrijven in Egypte met medewerkers in problemen. Nederlandse bedrijven in de Oekranie onduidelijkheid over de toekomst. Nederlandse projectleiders in Nigeria in de problemen. Nederlanders in problemen in Dubai, geconfronteerd met overval. Zo maar een paar voorbeelden. Ook hulporganisaties krijgen steeds vaker met geweld te maken verdrievoudiging van geweld richting de hulpverleners. Journalisten het zelfde verhaal.

Hadden deze slachtoffers wel of geen cursus gedaan en hoeveel baat hadden ze erbij?
Link naar reactie
  • 0

Hadden deze slachtoffers wel of geen cursus gedaan en hoeveel baat hadden ze erbij?

 

Buitenlandcorrespondenten krijgen calamiteiten-training via de NVJ Academy.

Is een 3-daagse cursus op de Harskamp die journalisten traint in hoe om te gaan met onveilige situaties w.o. gijzeling. Journalisten hebben hier zeker baat bij.

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

@mmint, sorry vragen inderdaad over het hoofd gezien.

Voor wat betreft jouw situatie geen idee of je aan mogelijke gevareb blootgesteld bent geweest. Ik ben niet bekend met locatie van werkzaamheden. Dus kan ik niet beantwoorden.

 

Aantal bedrijven hebben medewerkers voorzien van een training, vaak zijn deze trainingen (klein gedeelte awareness, behandelen worstcase scenarios, medisch) niet afdoende. De zwaartepunt dient te liggen in de preplanning en de planning, bewust zijn waar ga ik heen, waarvoor ga ik erheen, wat zijn reeele gevaren/dreigingen, en wat kan ik doen om deze gevaren te beperken en re vermijden. Wij leggen de nadruk op dat voorkomen beter is dan genezen.

Wat ik ook wil aandragen is dat de meeste bedrijven geen crisis protocollen hebben of geen crisisteam welke in dit soort situatie kan helpen. Ook de juiste verzekeringen zijn vaak niet afgesloten waardoor hulp moeilijk te realiseren is. Een beroep doen op BUZAis helaas niet altijd mogelijk. Hierdoor blijven medewerkers vaak onnodig lang blootgesteld aan deze situaties.

 

@norbert, verhaal van NVJ klopt inderdaad maar zoals eerder vermeldt gaan deze met name om wat te doen in worsrcase scenarios, de nadruk moet liggen op preventie en het voorkomen van.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 101 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.