Ik heb een vraag over een bepaald onderwerp waar ik weinig over kan vinden op internet.
Stel je hebt een webshop en (op papier) verstuur je vanuit Zwitserland of ben je gevestigd in Zwisterland.
Je vraagt je klanten voor een artikel €15 euro incl. 21% BTW. Maar omdat je vanuit Zwitserland verstuurd bespaar je die 21% dus je bespaart dan €2,60 op elke zending.
Mijn vraag is nu eigenlijk, kan dit? Zoja hoe werkt dit?
Ik heb op internet gelezen dat als een Nederlandse klant iets vanuit Zwitserland ontvangt de klant zelf verantwoordelijk is voor de BTW afdracht in Nederland.
Daarbij stond ook het volgende:
De Nederlandse consument moet officieel btw aangeven wanneer de waarde van het pakket 22 Euro exclusief verzendkosten is. Dit bedrag wordt wel waarschijnlijk binnenkort verhoogd. Of de consument die aangifte altijd doet, is echter de vraag.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
WvanW
WvanW
Goedemiddag,
Ik heb een vraag over een bepaald onderwerp waar ik weinig over kan vinden op internet.
Stel je hebt een webshop en (op papier) verstuur je vanuit Zwitserland of ben je gevestigd in Zwisterland.
Je vraagt je klanten voor een artikel €15 euro incl. 21% BTW. Maar omdat je vanuit Zwitserland verstuurd bespaar je die 21% dus je bespaart dan €2,60 op elke zending.
Mijn vraag is nu eigenlijk, kan dit? Zoja hoe werkt dit?
Ik heb op internet gelezen dat als een Nederlandse klant iets vanuit Zwitserland ontvangt de klant zelf verantwoordelijk is voor de BTW afdracht in Nederland.
Daarbij stond ook het volgende:
De Nederlandse consument moet officieel btw aangeven wanneer de waarde van het pakket 22 Euro exclusief verzendkosten is. Dit bedrag wordt wel waarschijnlijk binnenkort verhoogd. Of de consument die aangifte altijd doet, is echter de vraag.
Op de site van de belastingdienst staat dit:
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/45905-btw-voordeel-voor-zendingen-vanuit-zwitserland/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
14 antwoorden op deze vraag