De afgelopen jaren heb ik regelmatig gebruikt gemaakt van deze website bij het vinden van antwoorden op vragen. Nu wil ik jullie graag namens mijn mede idee-houders vragen naar jullie mening over het volgende...
Samen met twee andere collega ondernemers ben ik bezig een nieuwe dienst te ontwikkelen voor de zakelijke markt, het digitaliseren en afhandelen van inkomende post. Dit is natuurlijk geen innovatief idee en bestaat al veel langer.
Het idee ontstond een aantal maanden geleden toen ik op zoek was naar een betaalbare mogelijkheid om mijn inkomende post via e-mail te ontvangen. Als zzp-ers was ik veel op pad en werkte ik op meerdere locaties en daardoor had ik minder goed inzicht in mijn binnenkomende post.
Ondanks dat deze service al bestaat, is deze best prijzig of naar ons idee (nog) niet compleet genoeg. Ons idee:
- Voor bedrijven die geen postbus hebben kunnen gebruik maken één van onze landelijke postbusnummers. Bedrijven met een eigen postbus kunnen kiezen voor een doorstuurservice.
- Sorteren van inkomende post: Scanbaar, Folders en vertrouwelijke post en het inscannen van de poststukken. Vertrouwelijke post zal niet geopende worden en direct doorgestuurd worden.
- (Geautomatiseerd) classificeren van ingescande documenten + afzender, bijvoorbeeld: Algemene correspondentie, facturen, herinnering, contracten, etc.
- Afleveren digitale documenten: Per e-mail, sFTP, Dropbox, etc. Dit is per type document (classificatie) in te stellen.
- Afleveren fysieke poststukken: Deze kunnen dagelijks, wekelijks of maandelijks opgestuurd worden naar de klant.
Prijzen: Afhankelijk van het volume zal de prijs tussen € 0,25 – € 0,35 per poststuk zijn.
De kosten van het opsturen van fysieke poststukken zal ongeveer € 2,40 per zending zijn exclusief portokosten van PostNL.
Optionele diensten
- Data Capture (uitgebreid): bepaalde documenten kunnen uitgebreid gescand worden om extra gegevens uit de document te halen, zoals bijvoorbeeld bij facturen, factuurnummer, betaaldatum, totaalbedrag, etc. Deze gegevens kunnen via een apart XML bestand aangeleverd worden.
Om deze service ook vooral kleinere bedrijven aantrekkelijk te maken zouden wij een minimale afname van 25 poststukken per maand willen hanteren.
Wij zijn benieuwd zijn jullie meningen, reacties en ideeën.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
malbregt
malbregt
Beste Leden,
De afgelopen jaren heb ik regelmatig gebruikt gemaakt van deze website bij het vinden van antwoorden op vragen. Nu wil ik jullie graag namens mijn mede idee-houders vragen naar jullie mening over het volgende...
Samen met twee andere collega ondernemers ben ik bezig een nieuwe dienst te ontwikkelen voor de zakelijke markt, het digitaliseren en afhandelen van inkomende post. Dit is natuurlijk geen innovatief idee en bestaat al veel langer.
Het idee ontstond een aantal maanden geleden toen ik op zoek was naar een betaalbare mogelijkheid om mijn inkomende post via e-mail te ontvangen. Als zzp-ers was ik veel op pad en werkte ik op meerdere locaties en daardoor had ik minder goed inzicht in mijn binnenkomende post.
Ondanks dat deze service al bestaat, is deze best prijzig of naar ons idee (nog) niet compleet genoeg. Ons idee:
- Voor bedrijven die geen postbus hebben kunnen gebruik maken één van onze landelijke postbusnummers. Bedrijven met een eigen postbus kunnen kiezen voor een doorstuurservice.
- Sorteren van inkomende post: Scanbaar, Folders en vertrouwelijke post en het inscannen van de poststukken. Vertrouwelijke post zal niet geopende worden en direct doorgestuurd worden.
- (Geautomatiseerd) classificeren van ingescande documenten + afzender, bijvoorbeeld: Algemene correspondentie, facturen, herinnering, contracten, etc.
- Afleveren digitale documenten: Per e-mail, sFTP, Dropbox, etc. Dit is per type document (classificatie) in te stellen.
- Afleveren fysieke poststukken: Deze kunnen dagelijks, wekelijks of maandelijks opgestuurd worden naar de klant.
Prijzen: Afhankelijk van het volume zal de prijs tussen € 0,25 – € 0,35 per poststuk zijn.
De kosten van het opsturen van fysieke poststukken zal ongeveer € 2,40 per zending zijn exclusief portokosten van PostNL.
Optionele diensten
- Data Capture (uitgebreid): bepaalde documenten kunnen uitgebreid gescand worden om extra gegevens uit de document te halen, zoals bijvoorbeeld bij facturen, factuurnummer, betaaldatum, totaalbedrag, etc. Deze gegevens kunnen via een apart XML bestand aangeleverd worden.
Om deze service ook vooral kleinere bedrijven aantrekkelijk te maken zouden wij een minimale afname van 25 poststukken per maand willen hanteren.
Wij zijn benieuwd zijn jullie meningen, reacties en ideeën.
Alvast bedankt,
Jeroen, Mariska en Maikel
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/46329-digitale-post-ontvangen-verwerking/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
11 antwoorden op deze vraag