• 0

"Onze ambtenaar" is Jonge Ambtenaar van het Jaar geworden

Roel Nieuwenkamp Jonge Ambtenaar van het Jaar

 

 

Rotterdams Dagblad,

Zaterdag 15 Januari 2005

00:02 uur

 

Rotterdam _ Roel Nieuwenkamp (32) uit Rotterdam is gisteravond in Den Haag uitgeroepen tot Jonge Ambtenaar van het Jaar 2004. Nieuwenkamp werkt bij het ministerie van Economische Zaken waar hij als directeur Ondernemerschap verantwoordelijk is voor technostarters en deregulering.

 

Miriam van Doremaele (30, directeur Ruimtelijke ontwikkeling en Beheer van de gemeente Ridderkerk) werd tweede plaats en Stientje van Veldhoven (31, Eerste Ambassadesecretaris Onderzoeksbeleid en Atoomzaken bij de Permanente Vertegenwoordiging in Brussel) derde.

 

De verkiezing stond open voor alle ambtenaren tot 36 jaar. Bij de beoordeling is door de jury, onder leiding van Loek Hermans (voorzitter MKB-Nederland) gekeken naar bewezen prestaties en voltooide projecten van de kandidaten. Van de ruim 80 nominaties bleven zes kandidaten over, van wie er uiteindelijk drie de finale hebben bereikt.

 

De jury noemt Nieuwenkamp 'een inspirerende leider die kritiek op het functioneren van de overheid niet schuwt, maar tegelijkertijd keihard bezig is het functioneren van de overheid te verbeteren' en een 'uitstekend ambassadeur voor een nieuwe lichting jonge ambtenaren'.

 

De winnaar zelf beaamt dat. ,,Geweldig. Zo kan ik laten zien dat jonge mensen wel degelijk kansen hebben bij de overheid.''

 

De organisatie is in handen van FUTUR, landelijk netwerk van jonge ambtenaren. Eerste winnares Medy van der Laan is nu staatssecretaris van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap.

 

Roel Nieuwenkamp is ook een beetje "onze" ambtenaar. Hij zit bij het DG Innovatie en is verantwoordelijk voor ondermeer de TechnoStarters.

 

Het is een aardige vent. Jammer dat je hem zo weinig ziet. Heeft één van jullie hem wel eens ontmoet? Misschien moesten we hem maar eens vragen voor 25/2.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Mijn vertrouwen in de overheid is niet van dien aard dat ik erop vertrouw dat het allemaal wel goed komt.

Zolang er maar back-ups zijn die snel op een nieuwe server gezet kunnen worden is het goed.

 

Verder moeten wij met zijn allen als HL'ers zorgen dat HL gewoon een begrip wordt. Gister even bij New Venture geweest, daar werd HL ook gepromoot (NIls ?).

En zo er wel meer evenementen, maar daar hebben we het 25 feb wel over ;D

Link naar reactie
  • 0

Ha leuk, HL als "Tribe". Dat vind ik wel lekker klinken. Brief aan de minister ondertekenen met INNOVATION TRIBE :D

 

Even terugkomen op de opmerkingen van Mik,

Waarom als we nog volledig gefinancierd worden door TP/EZ HL in een stichting gieten?

 

EZ/TP is niet de enige die in HL investeerd. Wat dacht je van de mods, admins, experts, partners en de leden. De gedachte dat HL "van de overheid is", klopt dus niet helemaal. Daarnaast vraag ik mij af waarom EZ/TP alleen zou investeren is iets als het hun "eigendom" is. Wat weerhoud die overheid ervan dezelfde middelen beschikbaar te stellen aan een zelfstandige vereniging? Is het zo dat EZ/TP haar handen van HL aftrekt als zij niet meer de baas is? Ik geloof daar niets van.

 

Nogmaals, ik dring niet aan op verzelfstandiging. Op zich gaat het prima zo onder EZ/TP. Ik dring wél aan op wederzijdse bewustwording van de belangen en de gezagsverhoudingen en misschien zelf op het vastleggen van afspraken daaromtrent.

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Wat een prijswinnaar niet ter discussie kan brengen ;-)

 

Alhoewel het onderwerp niet meer de lading van het vervolg van de discussie dekt, denk ik wel dat we in het juiste board zitten. EZ leest mee indeed … niet alles … maar met name de issues in dit board.

So this discusussion continues ….

 

Een veel te lange reactie, maar ik wil graag een aantal van jullie reacties toelichten. Een aantal dingen hebben ook met history te maken.

 

anders wordt het als EZ zou willen gaan bepalen wat de inhoud moet zijn of zoiets, maar daar is nu geen sprake van

Daar is wél sprake van geweest, alleen niet naar geluisterd en zijn we op onze eigenwijze manier doorgegaan.

 

Wat ik overigens erg toejuich en mij ook wel over verbaas. Een prima ontwikkeling dat EZ het aan de "markt" overlaat en niet wil sturen! Ik ken geen soortgelijke EZ projecten waar dat het geval is, dus dat is positief bijzonder.

En een applaus voor jezelf! Want dit is te danken aan het feit dat we hier met zijn allen voor gezorgd hebben. Er is door ons geen censuur toegepast.

 

Maar wat ik wel wil zeggen: de eeuwigheid duurt bij EZ nooit lang (maximaal 1 regeerperiode;)) en dus kun je wel nadenken over wat je zou kunnen doen na de EZ periode.

We leven er al 3 daarvan: 1) Brinckhorst 2) platenminister met Jan de Bouvrie kamer 3) Van Gennip.

 

Echter zolang ik (en ieredeen) op dit forum vrijheid krijgt om binnen kaders te zeggen wat hij/zij wil en EZ betaalt moeten we niets veranderen!

Misschien brengen we hen nu op het idee om dat te veranderen ;)

 

Er werd al gesteld dat men op zich wel positief is over zo'n platform, maar dat het een beetje een stiefkind van TechnoPartner is. Dus een zelfstandig alternatief is misschien voor alle betrokkenen wel interessant.

Huh ... zijn die discussie gaande? Strange ... want dat is écht niet waar. Een "vreemde eend" dat misschien, maar beslist géén stiefkindje. TP is overtuigd van het nut ... TP ziet HL als eerstlijnsopvang ... als middel om de individuele starter te helpen.

 

 

Bovendien wordt er nu door gebruikers gepraat over de toekomst van 'hun' forum, dus is het niet gek om over een rechtsvorm na te denken. Dat kan beginnen als een supportersvereniging, en vervolgens alle kanten op. Doel hoeft niet te zijn 'een overname', maar het bevorderen van bezoekersbelangen bijvoorbeeld.

Now your talking ... bezoekersbelangen .... dat is waarvoor HL geboren is. Vragen die belangen eigendomsbelangen dan moeten we daar wel naar luisteren en iets mee doen.

 

Vaker is het een kwestie van : wie kan de servers onder zijn of haar arm pakken en ermee vandoor gaan ?

Indien je een coupe wilt plegen ... dan kan dat ;D

 

Investeren kan ook met tijd, expertise en energie. Dat is niet in geld uit te drukken...

Ja … en de rest halen we bij de sponsors. TP in dit geval de enige die belief hierin heeft. maar who knows wie we nog meer kunnen laten sponsoren om zonder zeggenschap ons eigen gang te blijven gaan.

 

Verder, wat mijn mening betreft, spreek ik jullie niet tegen. Het forum is van ons. Als wij, gezien de gedeelde meningen, maar over het algemeen dezelfde mening alles willen omschrijven … zeker willen zijn van het in leven houden van HL zonder zeggenschap … dan moeten we indeed eens met EZ/TP gaan praten. Ik wil niet zeggen dat ik daar het nut niet van inzien als die wens bij jullie ligt, ik vraag me alleen af of dit uiteindelijk positief uit zal werken.

We leven, dus wij bestaan ;)

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

 

Er is geen conflict, dus er hoeven geen linies gegraven te worden. Maar het gebeurt wel vaker dat de overheid iets op gang brengt om dat op een gegeven moment op eigen benen te zetten. De overheid is op afstand betrokken bij musea, theaters, scholen, woningbouwverenigingen, ziekenhuizen, sportparken, noem maar op. Wanneer de gebruikers van HL geneigd zijn om 'bij meerderheid' keuzes te gaan maken voor dit forum, is het daarom interessant ook het zelfstandig scenario eens te bekijken. En juist omdat er geen conflict is, kan daar heel relaxed over gepraat worden.

 

En tuurlijk wordt er meegelezen ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Dat geldt inmiddels al voor voor TP. Die valt ook onder de noemer in het rijtje "musea ..... sportpark".

Oftewel ... OCW/musea, SZ/ziekenhuis, OCW/sportpark én EZ/TP.

 

No conflicts just to remind us.

Als EZ en vergeet OCW niet bydewee (want die financiëren beide het TP-programma), beslist TP weg ermee ... dan hebben we een financieel probleem I suggest.

Een zelfstandigenscenario kan. Maar kunnen we i.t.t. dit idee dan ook denken aan publiek/private samenstelling. Als we vinden dat, naast het budget wat TP aan HL geeft, niet genoeg is ... alsnog vragen om sponsoring derden? Of ... publiek/publiek combie. Want er zijn zat overheidsgefinancierde instanties die een forum hebben/willen en dit op de begroting hebben staan.

Moeten we alleen even wel van die publieke instanties het "not invented here syndrome" omzeilen ;)

 

Maar dan nog blijft het onderwerp zeggenschap waar men zich zorgen over maakt?!? Want dat is waar het in principe allemaal mee begonnen is in deze discussie.

Buiten de financiële impuls ... hoe gaan we om met zeggenschap?

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Nou Kermie, dat lijkt mij dan ook gewoon een kwestie van afspraken. Bijv. je hebt een stichting/vereniging en de overheid is bestuurder in de stichting naast andere bestuurders, resp. lid met een grote stem in de vereniging.

 

Misschien is dit een mooie eindsituatie, als de overheid wil voorkomen dat haar investeringen ineens door een private organisatie wordt gepikt. Het kan ook een overgangssituatie worden, als de overheid mee wil werken met een zelfstandige status, maar die nog niet onmiddellijk gerealiseerd kan worden.

 

P.S. : nog steeds praten we in assumpties, guys & girls. 8)

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Assumptie al dan niet ... men leeft de veronderstelling dat we de zeggenschap vast dienen te leggen.

Heb je wel eens een bestuur om je heen gegaat? Brrrrr ... de bemoeienis die daar vanuit komt .... laat mij dan maar fijn zonder inmenging bezig zijn.

 

Misschien is dit een mooie eindsituatie, als de overheid wil voorkomen dat haar investeringen ineens door een private organisatie wordt gepikt.

Huh ... iemand in gedachten om een coupe te plegen ... mmmm ... miskien moeten we dat beveiligen dan? Dat is volgens mij niet zozeer aan EZ/OCW/TP, maar wel aan ons toch? Offeh ... ben ik nu weer te bleu

 

Weet je wat ... tis vrijdag ... ik ga een borrel drinken ... sterker nog ... ik ga aan het infuus ... promilage in eigen zeggenschap

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Als EZ en vergeet OCW niet bydewee (want die financiëren beide het TP-programma), beslist TP weg ermee ... dan hebben we een financieel probleem I suggest.

Een zelfstandigenscenario kan. Maar kunnen we i.t.t. dit idee dan ook denken aan publiek/private samenstelling. Als we vinden dat, naast het budget wat TP aan HL geeft, niet genoeg is ...

 

Sorry dat ik even de knuppel in het hoenderhok gooi, maar ik ben nu al geruime tijd lid en zie nog steeds niet waar de onkosten 'm bij Higherlevel nou in zitten. Sites als marketingforum.nl, marketingfacts.nl worden probleemloos in de lucht gehouden met als enige onkosten een hostingaccount. Wat maakt HL zo bijzonder dat het met een budget van EZ en 1,5 FTE in de lucht gehouden moet worden? Is het de column die af en toe wordt geschreven? Zijn het nauwelijks gebruikte gadgets als "filesharing"en de vraag-en aanbodrubriek? Is het voor de moderators om het handjevol topics in de gaten te houden waar dagelijks in wordt gepost?

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Ik beschouw het al gezonde belangstelling voor je eigen forum als je vragen stelt zoals Anders. Daarmee ontkent hij niet de waarde van Mod's, experts en vooral Kermie (en Zrski) niet, hij vraagt vooral : wat gebeurt er nu ?

En stel voor dat we het inderdaad allemaal zelf zouden willen doen, wat zou dit dan betekenen ?

 

Misschien wel een vraag van een echte ondernemer :D

Link naar reactie
  • 0

Ik weet van tenminste één organisatie dat deze blij is met het HigehrLevel forum, en daarom geen eigen forum heeft/wil.

Dit nieuwe forum zou ook verzuiling opleveren, dus het moet lekker zo blijven.

 

Op zich ben ik er wel blij mee dat er aan dit forum gewerkt word.

Zodoende kan de functionaliteit toch bij blijven met de wensen van de HigherLevel community.

 

Als het een private forum wordt, wat krijgen we dan, geen up dates, abonnementsgelden ?

Dan is het snel over denk ik.

Zeker als het in handen is van één bepaalde organisatie, dan gaat deze er ongetwijfeld zijn stempel opdrukken.

Al is het alleen maar een aantal extra forums waar geen ondernemer op zit te wachten.

Om eens een gruwlll te noemen, Rampstad uitzendzooi, ze hebben al een werkpocket maar nog geen forum, krijg een .....

 

Nee ik stop, ik krijg nu al koude rillingen.

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Wat de (technische) kosten betreft schaam ik mij niet om deze bloot te geven hoor. Ik ben heel goed in geld uitgeven, alleen niet zo goed in cijfertjes. Dus moet ik alleen even excell sheetje boven water halen (heb ik niet thuis namelijk).

Ohhhhh ... en tjsa .. hoe rebelisch ik ook ben ... toch zal ik dan wel even toestemming willen vragen aan TP-boss of dat okay is. Want het is wel een beetje on-nederlands om bedrijfsgegevens in www vrij te geven.

Men hoeft zich wat HL betreft niet blind te staren ... om zulke grote bedragen gaat het nu ook weer niet.

Maar on the other hand ... ook wel goed voor de rest of this governmential supported world creating fora om te zien dat het écht helemaal niet om grote budgetten gaat en dan delen wij het ook nog gratis met alle relevante instanties die HL als hun eigen forum willen (tel uit hun winst).

 

En bydewee... personeelskosten: die 1,5 fte is niet meer dan 1,1 fte. Daarvan is 0,1 fte ingehuurd voor HL en die andere fte doet nog zat andere TP-werkzaamheden. Die staat dus los van de loonlijst/begroting van HL. Het is een extra taak die met liefde en enthousiasme energie en uren kost. TP heeft daar beslist geen moeite mee, want zien HL (zoals al eerder vermeldt) als een zeer waardevol medium.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Zijn het nauwelijks gebruikte gadgets als "filesharing" en de vraag-en aanbodrubriek?

 

Vraag&Aanbod loopt op zich prima, ik ken sowieso al twee bedrijven die aan zeer goede contacten zijn gekomen en hun bedrijf uitgebreid hebben na hier een vacature geplaatst te hebben.

 

File-sharing wordt ook gebruikt, maar dat is natuurlijk meer achter de schermen (en nee, niet door moderators van dit forum :)).

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 125 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.