• 0

Op welke manier kan ik mijn bedrijf succesvol verkopen?

Momenteel heb ik het voornemen mijn bedrijf te verkopen. Ik heb al een beetje informatie ingewonnen over dit onderwerp maar heb het juiste antwoord nog niet gevonden.

 

Belangrijk om even te vermelden: het is een relatief klein bedrijf (lunchroom/broodjeszaak). Het is om die reden voor mij niet interessant om een dure tussenpersoon in de arm te nemen. Ik ben ook van mening dat dit niet echt noodzakelijk is. Het is een goed lopend bedrijf en moet in mijn ogen prima te verkopen zijn.

 

Verder heb ik er al wel over nagedacht het te verkopen via de website bedrijventekoop.nl maar heb daar nogal gemengde gevoelens bij. Ik vind het ook niet echt wat om het overal te ventileren dat het te koop staat aangezien de winkel vrij lokaal actief is (midden NL) en de klantenkring er wellicht rare dingen van gaat denken. Zoiets gaat namelijk als een lopend vuurtje door de plaatselijke bevolking. Wellicht ben ik té huiverig ervoor?

 

Kortom: graag advies hoe ik dit het beste aan kan pakken.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Waarom rare dingen? Een bedrijf verkopen is op zich toch de normaalste zaak van de wereld? :)

 

Maar indien je op een bedrijvenwebsite zou gaan adverteren (wat op zich een goede plek is, daar komt immers vraag en aanbod bij elkaar), dan zou je je bedrijf in algemene bewoordingen er op kunnen zetten. Serieus geïnteresseerden kun je dan buiten het platform om alsnog specifieke informatie geven.

Link naar reactie
  • 0

Dag Joas

 

bedrijventekoop.nl is echt geen slechte start. Ik zie het niet snel gebeuren dat klanten die site checken om te kijken wie in de buurt van zijn bedrijf af wil :)

 

Als je zonder bemiddeling hiermee verder wilt dan zijn online marktplaatsen voor bedrijven te koop eigenlijk je enige opties, tenzij je zelf de boer op wilt om te kijken wie er wil kopen. Dan moet je zelf bedrijven gaan benaderen die mogelijk interesse hebben.

 

Wellicht dat bij de KvK nog wat te halen valt qua geïnteresseerden of anders in de bekende kringen van familie, ondernemers en vrienden. Heb je personeel? Dan kun je hen ook voorstellen of zij verder willen met jouw bedrijf.

 

Succes

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Een bekende op de verkoop van horecabedrijven gerichte site is horecasite, verder kun je idd ook kijken naar sites als bedrijventekoop / argus / etc.

 

In het verleden heb ik .... (mod edit, hoewel de genoemde site in het forumonderdeel "wat vind je van mijn" welkom is, is het niet de bedoeling om daaraan te refereren met als doel acquisitie.)

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
  • 0

Als het een goed lopend lokaal bedrijf is, waarom adverteer je het dan niet gewoon te koop aan je klanten en bezoekers door middel van een poster op de deur of toonbank?

 

Je kan daarin best uitleggen dat je ook met andere zakelijke dingen bezig ben en het daarom wil verkopen. Als mensen vaak komen zien ze natuurlijk ook wel dat het goed loopt. Die klanten zijn nu net het beste in staat om de potentie etc van het bedrijf te zien.

 

Succes ermee.

Link naar reactie
  • 0

In plaats van de broodjes, moet je nu het verkopen van de broodjes verkopen.

 

Als je broodjes verkoopt is de smaak (die ontdekt men pas na aankoop), de uitstraling, de prijs, de service (dan moeten ze eerst binnenkomen) en de locatie belangrijk.

Als je de broodjeszaak verkoopt is dat ook belangrijk, maar dan noem je het reputatie en locatie.

Voeg daar goede cijfers aan toe om te bewijzen dat het goed loopt plus een complete infrastructuur van leveranciers en bestaande klanten en je hebt een totaalpakket.

De omgeving speelt natuurlijk een rol mbt de klandizie, dus neem dat mee in het verhaal.

Oftwel: wat is belangrijk voor de koper?

 

(Dit bovenstaande is hoe ik het door mijn filmmaker's bril zie: je zoomt iets verder uit, waardoor niet het product, maar de verkoop van het product het onderwerp van de marketing/communicatie wordt. Als ik er een video van zou maken, zou er in de 'verkoopvideo' van het bedrijf dus een 'promotievideo' voor het bedrijf verwerkt zitten.)

 

De vraag is nu: hoe kun je dat effectief communiceren?

 

Laten weten aan klanten dat je een koper zoekt, zorgt er waarschijnlijk voor dat het nieuws zich lokaal snel verspreid. Het is toch een heus gespreksonderwerp voor de omgeving. Belangrijk is daarbij wel dat je aangeeft dat de zaak goed loppt, maar dat je ook met andere dingen bezig bent.

('Dorpsroddels' als 'zinkend schip' of 'terminaal' moet je natuurlijk wel voor zijn.)

Of je daarmee ook direct een koper mee bereikt durf ik niet te zeggen.

 

De vraag is dus: waar is de potentiële koper te vinden?

Wat lees/kijkt/surft hij/zij?

 

Succes!

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 210 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.