• 0

Waar kan ik het beste mijn computers kopen

Bij Dell is het één grote chaos geworden :-\ Nou heb ik nooit in 1 keer mijn orders uitgeleverd gekregen, maar op een gegeven moment kwamen ze ten minste. Ik ben nu al sinds half december bezig om twee redelijk normale bureaucomputers te kopen en nu blijkt voor de derde keer dat mijn order gecancelled is. Of ik even mijn jaarstukken wil sturen!

 

Ik heb het werkelijk helemaal gehad met die klojo's. De computers waren trouwens wél lekker goedkoop.

 

Weet iemand van jullie waar ik gewoon on-line goede en goedkope bureaucomputers kan kopen, zonder gezeik? Of moet ik toch maar mijn jaarstukken opsnorren en toesturen.

 

PS ik hoef niet te weten waarom ik over moet stappen op Apple of Linux, ik heb hier nog voor 7000 pieken office licenties in de kast liggen en die gaan nog wel even mee.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb goede ervaringen met salland automatisering, informatique en pcsnel. Dell heb ik ook jarenlang ervaringen mee orders kwamen wel goed aan altijd maar die dingen zijn lastig up te graden en krijgen op den duur wel kwaaltjes. Voor servers heb ik altijd hele goede ervaringen over supermicro servers gehoord. Deze zijn te bestellen bij ahead-it.be waar veel mensen met hosting bedrijven bestellen.

Link naar reactie
  • 0
Dell heb ik ook jarenlang ervaringen mee orders kwamen wel goed aan altijd maar die dingen zijn lastig up te graden en krijgen op den duur wel kwaaltjes.

Lastig te upgraden? Waarom dat dan, het is een kast waar je overal bij kan met standaard componenten. Wat valt daar niet aan te upgraden?

 

TomH bedankt voor jouw vervolgpost ;)

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Om ook nog maar even mijn ervaringen hier achter te laten...

 

Ten eerste heb ik altijd supergoede ervaringen met Office Centre. Zeer vriendelijk en professioneel met een heel ruim assortiment tegen goede prijzen. Heb hier toevallig vorige week nog een notebook gekocht. In totaal ben ik hier ongeveer 5 keer geweest om een PC te kopen en heeel vaak voor randapparatuur en kantoorartikelen.

 

Ten tweede heb ik 1 heel goede ervaring met NC TheStore http://www.ncthestore.nl/ . Ik heb hier mijn (niet al te kleine) PC samengesteld tegen een superscherp tarief en goede service. Ook door computer-totaal was deze winkel plus enkele PC's als (op één na) beste getest.

Technisch innovator.

Link naar reactie
  • 0

Dell heb ik ook jarenlang ervaringen mee orders kwamen wel goed aan altijd maar die dingen zijn lastig up te graden en krijgen op den duur wel kwaaltjes.

Lastig te upgraden? Waarom dat dan, het is een kast waar je overal bij kan met standaard componenten. Wat valt daar niet aan te upgraden?

 

TomH bedankt voor jouw vervolgpost ;)

 

als ik de kast bijv wil upgraden moet ik daarbij een nieuw moederbord en voeding gaan kopen.. en tja deze dell hier heeft socket 478 en upgraden naar dual core vereist dus bijna een compleet nieuwe computer.. omdat het moederbord simpelweg niet te upgraden valt. Ik meen ook op tweakers te hebben gelezen dat dell zijn moederbord en voedingen ook weer net iets anders als normaal afsteld zodat deze alleen met de default voeding en moederbord werken. ik koop dus liever een goeie kast van bijv lian li met een flinke voeding erin zodat ik wat flexibeler kan upgraden zonder dat ik afhankelijk ben van deze onderdelen.

 

ps. moet ook een nieuwe videokaart dan ivb met de overstap naar pci express x16 grmbl..

Link naar reactie
  • 0

er is vast wel een goede leverancier of winkel in de buurt.

als je daar kijkt, zal je zien dat hun prijzen niet erg veel afwijken van de 'grote jongens'.

 

Ben ik toch niet helemaal met je eens. Hoewel ik over het algemeen geen liefhebber van dat soort zaken ben, heb ik uit financiele overwegingen dit jaar toch bij Dell een computer gekocht.

 

Uiteindelijk een P4 HT 2,8 GHz, 80 GB harddisk, zonder monitor voor 319 ex. BTW. Kreeg ik er ook nog ongevraagd een kleurenprintertje bij.

 

Het spijt me zeer, maar daar kan geen van de andere shops (en ik ben er flink wat afgeweest) tegenop.

 

Vraagje aan Nils: waarom zouden ze in hemelsnaam je jaarstukken willen inzien? Je bestelt een PC, betaalt vooraf, en hij wordt geleverd. Klaar.

Link naar reactie
  • 0

we hebben een nederlandse dell: arjan de koning van paradigit. tijdens de studietijd was het mijn buurman dus ik ben partijdig. ik geloof dat ik nog een van zijn eerste computers gekocht heb. ze doen niet veel aan marketing, maar klanttevredenheid is goed en hun systemen komen vaak hoog uit te testen. zie www.paradigit.nl.

 

Ik heb in het verleden ook tot grote tevredenheid bij Paradigit gekocht. Hun systemen kwamen goed uit een aantal tests. En ik heb twee keer Windows panne gehad, die hoogstwaarschijnlijk het resultaat was van mijn amateuristisch onder de motorkap geklooi, en ze hebben zonder blikken of blozen beide keren kosteloos mijn shit opgeruimd. Ik kreeg ook de indruk dat die jongens daar ook echt wisten waar ze het over hadden, dus niet van die halfgare Dixons zaterdagbijverdieners.

 

Maar ja, nu ben ik aan de mac crack :)

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

Ja Apple he das makkelijk gewoon naar www.mailamac.nl

 

Maar ja windhoos ???

Ik ga de gok nu maar wagen met Fujitsu

HP Comkrak Dell (wats in a name) zijn al afgevallen vanwege hun verleden.

 

Ben nu aan het kijken bij

http://www.centralpoint.nl/,

http://www.takeitnow.nl/ enhttp://www.beat-it.nl

 

Voor winkelrecensies kun je terecht bij www.tweakers.net onder het menu buyers zone (shop survey)

 

bij fujitsu moet je inloggen maar ik kan nergens een registratie optie vinden

Link naar reactie
  • 0

Met Dell computers heb ik geen problemen mee, heb Dell server en een (snel en solide en was ook nog in aanbieding) Dell desktop voor stagiaires

 

Zelf maak ik gebruik van custom-built pc's (vind het fijner om te weten dat er alleen a-klasse spul erin zit)

 

Als je zelf custom-built pc's wil gaan bouwen dan kan je het beste op internet zoeken naar goede setup's.

 

kijk bijv. hiernaar

http://www.anandtech.com/guides/showdoc.aspx?i=2426&p=11

Link naar reactie
  • 0

Ik ben zelf meer een knutselaar, maar kan me goed voorstellen dat de meeste mensen gewoon een kant-en-klare doos willen hebben.

 

Als je per se niet bij Dell wilt aankloppen zijn er alternatieven genoeg natuurlijk... al moet je het een beetje treffen. Ik zou gewoon de foldertjes van de consumententoko's in de gaten houden, iets als een mediamarkt kan prima aanbiedingen hebben.

 

De bakken die ze bij de aldi, kruidvat en dergelijken verkopen zijn vaak trouwens prima machines, het merk op de buitenkant zegt meestal weinig over wat er in zit.

 

Computers in eigenwijze kasten, gekke voedingen, rare mainboards en dergelijke (het compaq-concept) kunnen ook voldoen - zeker als je ze bij 'end of life' na een jaar of 3 gewoon weggooit.

Link naar reactie
  • 0

De bakken die ze bij de aldi, kruidvat en dergelijken verkopen zijn vaak trouwens prima machines, het merk op de buitenkant zegt meestal weinig over wat er in zit.

 

Hoor van anderen juist het tegenovergestelde, een persoon die ik ken had ook zo'n setup gekocht.

Binnen een half jaar klaagt degene al dat hij de pc niet meer op kan starten en problemen had met interne componenten.

 

Het is OF zelf een bakkie in elkaar knutselen OF een kant-en-klare setup bij bijv. dell/hp/etc.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Kreeg vandaag weer een krantje van Dell (in mijn postbus natuurlijk ;D) Maar die PC's werden echt tegen vet lage prijzen aangeboden. Een P4 HT 3Ghz met 512 MB, toetsenbord, 17" TFT, XP home, voor € 499! Daar mogen ze dan van mij wel even over doen. 8) Ik heb wel eerder bij Dell besteld (betaling via creditcard) en geen enkel probleem gehad.

 

 

vergeet er ook niet even bij te vermelden dat ze 89 euro als bezorgkosten rekenen, belachelijk gewoon.

Koop mijn computers bij dimension in rotterdam. www.dimension.nl.

Worden samengeteld op basis van eigen voorkeuren, a-merk componenten. En gaat er eens iets niet goed dan wordt dit verholpen zonder gezeur over onderzoekskosten ed. Ook aanpassen van oude configuraties alleen op basis van kostprijs nieuwe componenten. Inbouwen en testen = service.

 

kan ik over meepraten, eigenaar is een goede bekende van me en levert altijd goede service. soortgelijke jongens qua service en prijs zijn o.a. ook completer in rotterdam, jin computers in den haag , chicon computers in delft , de wit computers in ijsselstein.

 

Heeft iemand ervaring met Acers als desktop?

 

nooi problemen mee gehad, heb 'm nu 2 jaar en nog steeds draait ie perfect. heb overigens ook toshiba en packard bell, maar met die van packard bell gaat de adapter ineens raar doen, die valt uit bij oververhitting.

 

acer is qua prijs/kwaliteitverhouding zeer aan te raden.

 

we hebben een nederlandse dell: arjan de koning van paradigit. tijdens de studietijd was het mijn buurman dus ik ben partijdig. ik geloof dat ik nog een van zijn eerste computers gekocht heb. ze doen niet veel aan marketing, maar klanttevredenheid is goed en hun systemen komen vaak hoog uit te testen. zie www.paradigit.nl.

 

ik ken ze ook van vroeger uit hun begintijd in eindhoven toen ze nog in een rijtjeshuisje gevestigd waren. nu zijn ze mij iets te groot geworden en kopen ze andere ketens zoals computerland op om zo marktaandeel naar hun toe te strekken. voor hun omzet zal het goed zijn maar voor de particulier die computers bij hun koopt werkt dit meestal averechts. minder concurrentie en dus hogere prijzen.

 

Edit mod, posts samengevoegd

 

Ja Apple he das makkelijk gewoon naar www.mailamac.nl

 

Maar ja windhoos ???

Ik ga de gok nu maar wagen met Fujitsu

HP Comkrak Dell (wats in a name) zijn al afgevallen vanwege hun verleden.

 

Ben nu aan het kijken bij

http://www.centralpoint.nl/,

http://www.takeitnow.nl/ enhttp://www.beat-it.nl

 

Voor winkelrecensies kun je terecht bij www.tweakers.net onder het menu buyers zone (shop survey)

 

centralpoint is puur een doorgeefluik, hebben geen stockvoorraad en ook geen eigen servicedienst, verwacht daar dus niet veel van.

Link naar reactie
  • 0

Jammer dat je desktops nodig hebt. Waren het nou Laptoppies geweest.....

 

Mocht je toevallig voor Acer kiezen, neem dan wel extra garantie! Mócht je problemen krijgen, dan kun je echt niet zonder. En ik héb gehoord dat het bij Computerland, mede door de overname door Para, momenteel een beetje een puinhoop is.

 

Een gewaarschuwd mens telt voor 2!

Bijna dagelijkse update met reviews, annonceringen, aanbiedingen, 'opmerkelijk' etc op ons weblog: http://laptops4u.web-log.nl

Link naar reactie
  • 0

Hoor van anderen juist het tegenovergestelde, een persoon die ik ken had ook zo'n setup gekocht.

Binnen een half jaar klaagt degene al dat hij de pc niet meer op kan starten en problemen had met interne componenten.

 

Naja, het kan natuurlijk altijd mis, en je zit ook nog met wat de gebruiker zelf mangelt aan zijn software natuurlijk.

 

Zelf in elkaar zetten voorkomt ook niet alle ellende, zo heb ik bijv een paar maanden geleden een harddrive moeten omruilen.. was op zich een merk ding (maxtor), maar soms gaat het gewoon stuk (deze al 1.5 jaar oud geweest zijn).

 

Service was dan wel weer aardig geregeld, aanmelden, nieuwe per post ontvangen, defecte terugsturen. Maar als-ie helemaal kaduuk was geweest waren die paar dagen wachttijd wel weer een drama geworden...

Link naar reactie
  • 0

Mac Support Centraal Station ;).

 

Maar goed, je wilt een PC gok ik. Ik koop al enkele jaren zeer tevreden bij Informatique in Bergschenhoek (www.informatique.nl). Ik ben naar ze overgestapt toen Mycom het in de bol kreeg en arrogant werd, en meer geld in marketing ging steken dan in gewoon goeie prijzen.

 

Informatique heeft een apart telefoonnummer voor bedrijven, wordt snel opgenomen en hele vakkundige adviezen. Als ze het niet weten zeggen ze het ook gewoon (vind ik ook wel zo netjes). Ze hebben alles, van complete systemen (ook laptops) tot een exotisch kabeltje. En ze zijn ook nog eens goedkoop. Snelle levering, altijd alles netjes verpakt.

 

Dell heb ik ook overwogen ooit, maar toen ik ze belde om te vragen of ik die machine ook zonder Microsoft Windows krijgen kon reageerden ze of ze het in Keulen hoorden donderen. Het was in ieder geval niet mogelijk, en ik heb toch zeker een kwartier zitten discussieren met wat mensen aan de andere kant van de lijn. Schandalig, dat je gedwongen wordt een bepaald besturingsysteem af te nemen. Dat dat nog steeds kan... Maar goed, da's weer een heel andere discussie ;). Voor mij geen Dell meer dus.

www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link naar reactie
  • 0

Tja, dat je er windows XP NL home bij moet kopen kun je onderhand verwachten. Zo sprak ik iemand die geen nederlands speekt en een laptop wou aanschaffen... zie er maar eens engelstalig windows op te krijgen, laat staat een linux distro of gewoon blanco.

 

En eigenlijk is het van de zotte, als je een PC vervangt heb je m.i. op dat moment een licentie 'over' die je niet kunt gebruiken voor het nieuwe systeem... zonde van het geld.

Link naar reactie
  • 0

Het probleem is niet zozeer het installeren van de bestaande software op de nieuwe computer.. het probleem is dat je vrijwel geen nieuwe (laptop)computer kunt kopen zonder windows erop.

 

Hier heb je een overzicht van LInux on Laptops:

 

http://www.linux-on-laptops.com/

Andere leveranciers van voor-geïnstalleerde Linux laptops:

-xtops.de

-emperorlinux.com

-qlilinuxpc.com

-aslab.com

 

Een ander probleem bij het aanschaffen van een nieuwe PC vind ik het installeren van al die kleine hulp programma's die je met de jaren bent gaan gebruiken. Die zomaal backuppen en terugzetten werkt vaak niet. Al die licenties opzoeken, paswoorden erbij halen. Welke versie had je ook al weer etc.....wat een crime als iemand daar iets aan kon doen.

 

 

Perry

Link naar reactie
  • 0

er was hier toch ook iemand op het forum met zo'n shop ::).

www.tuxion.nl volgens mij. Het laatste bericht was dat 'het best goed ging' met zijn shop... Wel grappig iig :D.

 

topic:

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=21;action=display;threadid=5772;start=msg63340#msg63340

 

edit: is dit spam trouwens? nee toch. helaas zie ik dat de site nu leeg is, misschien tijdelijk probleempje.

____________ (online).

Link naar reactie
  • 0

Paradigit kan ik ook aanbevelen, goed geprijsd, behoorlijke service en komen ook vaak behoorlijk goed uit de test.

 

Maar zolang mijn Dell 733 Mhz P3 uit '99 mij, na enkele uitbreidingen (RAM en HDD, XP), zonder enige hapering trouw blijft dienen voldoet die nog steeds uitstekend als 2e PC voor e-mail en administratie.

 

Daarmee bedoel ik, voor mijn gevoel zit het qua kwaliteit bij de echt grote merken (IBM/HP/Compaq/Dell/Apple) toch beter, die jongens produceren zulke grote aantallen dat ze de uitvalpercentages absloluut laag willen en moeten houden.

 

Met Dell nog nooit problemen gehad, maar nam wel de gewoonte om ook telefonisch contact over mijn te plaatsen bestelling op te nemen, dan wordt je vaak wat wijzer over mogelijke leveringsproblemen van bepaalde onderdelen.

www.beeweb.nl | internetconcepten en online magazines (www.kampeerzaken.nl, www.watersporters.info en www.outdoormania.nl)

Link naar reactie
  • 0

Ik moet eerstdaags ook eens gaan uitkijken naar een nieuwe computer.

Tjonge, wat verouderen die dingen toch snel.

 

Nu vraag ik me af heeft iemand een voorkeur:desktop of laptop??

 

Laptop kun je mee naar buiten nemen en zijn tegenwoordig even krachtig als desktops, maar toch twijfel ik om een laptop te nemen.

 

Ideaal zou natuurlijk zijn om beiden te kopen, maja :)

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 147 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.