• 0

Speelse/Hippe of Professionele Look

Omschrijving van je concept:

Apps betaalbaar maken voor het MKB en ZZP'ers, zodat ook zij gebruik kunnen maken van de laatste technologie om Mobile Marketing toe te passen.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

De eerste stappen gezet:

Website, Social Media opgezet

 

Aanvragen stromen binnen vanuit het netwerk, na deze stroom zullen we "cold calling" hanteren

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Hoge instapkosten voor het MKB terugdringen, zodat de terugverdientermijn van een dergelijke investering transparant en relatief kort is.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Transparantie en concurrerend op prijs, laagdrempeligheid én kwaliteit.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Met de partners onderling kunnen we de knoop niet doorhakken, dus we willen het voorleggen aan HL members.

We hebben namelijk zelf al veel opgestoken van de kennis die hier gedeeld word.

 

Met onze doelgroepen (ZZP/MKB) in het achterhoofd, is het beter om een Professioneel/Corporate-ogende website neer te zetten. Of (daar neig ik persoonlijk naar) de Hippe/Speelse look te hanteren dat meer past bij "onze" branche.

 

Kortgezegd: richten op doelgroep of wat men verwacht van "onze" branche.

Eerstgenoemde zou de vanzelfsprekende optie moeten zijn, maar we willen ook "vrijblijvendheid, frisheid en creativiteit" uitstralen met de site.

 

Alvast bedankt voor jullie feedback!

 

 

http://www.mkb-app.nl - Apps betaalbaar gemaakt voor het MKB
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

ik zie de toegevoegde waarde van een app écht niet voor mijn bedrijf, en we zijn aardig actief op internet.

 

Naar mijn mening moet een app écht iets (functioneels) toevoegen, en niet gewoon een hippe mobiele versie van mijn site/webwinkel etc. zijn.

 

Ik zie bij jou niet dat je ook daadwerkelijk apps ontwikkelt, doe je dat wel? of is het alleen het omzetten van bestaande content/website naar? Is de 'shopping-mogelijkheid' bijvoorbeeld gekoppeld aan bepaalde webwinkelsoftware? Moet ik mijn content bij jou los onderhouden?

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0

 

Goedemiddag Richard,

 

Bedankt voor je reactie,

 

Ik ben het totaal met je eens dat je alleen "mobile" moet gaan indien het een functionele meerwaarde heeft voor de organisatie en/of persoon. Wij merken dat er echter weinig kennis is onder het MKB van de mogelijkheden die Mobile Marketing ze kan bieden.

 

Door dit laagdrempelig beschikbaar te maken, voor een erg lage prijs, willen wij ze voorzien van een "mobile" oplossing die niet alleen in het "meegaan met de tijd" voldoet, maar ook daadwerkelijk functionele meerwaarde heeft.

 

Een WebApp moet je inderdaad gewoon zien als een "Mobile" versie van je website, met enkele extras afhankelijk van het type bedrijf.

 

De Native Apps worden wel apart ontwikkeld, deze apps maken gebruik van de smartphone van je (potentiele) klanten zodat bijvoorbeeld Geofencing (http://www.mkb-app.nl/geofencing/) kan worden toegepast.

 

We ontwikkelen de Apps inderdaad wel zelf, door onze aangeleverde software en tips zou je deze zelfs (zonder programmeerkennis) ook zelf kunnen ontwikkelen.

We verzorgen dan ook een dashboard en inloggegevens waar dit mogelijk is.

 

Aangezien het gros van de klanten weinig (zin of) tijd heeft om zelf achter de computer te zitten en te ontwikkelen, is onze eerste insteek dat wij de App opleveren en de klant dan tevreden is of wijzigingen wilt aanbrengen.

 

Content van Web-Apps word real-time geupdate vanaf je eigen website en de koppeling, bij Native Apps zul je echter updates moeten doorvoeren bij ofwel de Appstore of de Playstore. Deze updates kun je zelf doen in onze dashboard of je kunt het ons laten doen.

 

Onze In-App Mobile Shopping is gekoppeld met de meest gangbare/populaire e-commerce platformen.

 

Heb ik hiermee je vragen voldoende beantwoord? Verneem graag van je,

 

http://www.mkb-app.nl - Apps betaalbaar gemaakt voor het MKB
Link naar reactie
  • 0

Met onze doelgroepen (ZZP/MKB) in het achterhoofd, is het beter om een Professioneel/Corporate-ogende website neer te zetten. Of (daar neig ik persoonlijk naar) de Hippe/Speelse look te hanteren dat meer past bij "onze" branche.

Zowel Professioneel/Corporate als Hip/Speels kun je op allerlei manieren invullen. En je kunt niet alle ZZP-ers en MKB-ers over één kam scheren. Zonder te weten wat jij precies "professioneel" of "speels" vindt is het lastig om daar een advies in te geven. Krijgen wij straks de schuld als het niet werkt ... 8)

 

... maar we willen ook "vrijblijvendheid, frisheid en creativiteit" uitstralen met de site.

Waarom zou je "vrijblijvendheid" willen uitstralen?

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties!

 

Met Professioneel/Corporate bedoel ik de meer zakelijke websites met een "traditionele opmaak", maarja wat is dan weer traditioneel kun je dan vragen.

Speels/Hip is het moderne en creatieve gebruik van de site, door middel van een artistiek kleurenpallet etc.

 

Met betrekking tot de vrijblijvendheid, misschien verwoord ik het verkeerd. Het slaat meer op laagdrempeligheid. Je kunt ieder moment opzeggen, geen ellenlange contracten etc.

Hoe straal je dat uit? Ook een lastige vraag natuurlijk.

 

Zal ik de vraag misschien anders neerleggen:

 

Zakelijke of Creatieve website?

http://www.mkb-app.nl - Apps betaalbaar gemaakt voor het MKB
Link naar reactie
  • 0
Zakelijke of Creatieve website?

Doe dan maar een creatief zakelijke website. Dus niet zo saai dat het slaapverwekkend is, maar ook niet zo creatief dat het lijkt op een website voor kleuters...

 

Over het algemeen zal een minimalistisch ontwerp (denk aan bv. Google) het goed doen en kan je met je portfolio pagina's voldoende creatieve voorbeelden van je werk laten zien. Zorg je dat die interactief te bedienen zijn, dan komt je creativiteit vast goed over.

Link naar reactie
  • 0

...hoe zou je de website momenteel beoordelen?

Eerste indruk: erg rommelig.

 

Teksten die lastig te lezen zijn door de achtergrond of doordat er een grafiek doorheen loopt. Lastig leesbare lettertypes. Teksten/tekstblokken die niet fraai uitlijnen. Losse tekst zonder kadering over de volle breedte van het scherm. Switchen van erg donkere tekst op een erg lichte achtergrond naar erg lichte tekst op een erg donkere achtergrond.

 

Komt op mij noch "creatief" noch "zakelijk" over en eigenlijk ook niet "speels", "hip" of "professioneel" ... (sorry)

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je feedback,

 

Geen sorry benodigd, opinie is waar ik om vraag. Ook als deze niet positief is.

Ik zal uiteraard even kijken hoe ik de website "overzichtelijker" kan maken.

 

Mochten er meer punten zijn waarop er concrete verbeteringen kunnen komen, vernemen we deze uiteraard graag :)

http://www.mkb-app.nl - Apps betaalbaar gemaakt voor het MKB
Link naar reactie
  • 1

Plus: website werkt ook op mobiel ;-)

 

Min: 1. Ik mis je portfolio. Voor ik met je in zee ga zou ik eerst meer werk willen kunnen inzien.

2. Dat tandwieltje rechtsboven werkt niet (IE10). Ik zie alleen een lege balk wanneer ik erop klik.

3. Op mobiel is de prietpraat zo geplaatst en zijn de letters nogal groot, waardoor ik eerst een kwartier aan 't scrollen ben en daarna m'n interesse kwijt ben. Leuk hoor, zo'n moderne one-pager, maar op een small mobiel scherm wil is een samenvatting met doortap link wellicht overzichtelijker.

 

Verder ben ik benieuwd of je hiermee het MKB kan overtuigen. Als ze al de noodzaak inzien van een website, waarom dan een webapp? Misschien kun je onderzoek doen naar de bruikbaarheid van bestaande MKB websites bij het toenemende mobiele gebruik. Wellicht is het beter om ze eerst te overtuigen van een betere mobiele website en de native apps op een andere pagina onder de aandacht te brengen, met hooguit een omkaderde verwijzing vanaf de homepage.

Nu lijkt het een beetje of je vooral (native) apps probeert te verkopen en daarom een mobiele website een webapp noemt.

 

De meeste MKB-ers zullen in eerste instantie niet meer willen dan een goed toegankelijke online folder met algemene (statische) informatie. Die willen ze dan wel zelf makkelijk kunnen aanpassen, maar of dat überhaupt kan lees ik nergens terug, ook niet in de FAQ. Waar is überhaupt de informatie over het beheersysteem voor al die mooie webapp functies (bestelfunctie, agenda, shopping, reserveringen, klantencommunity, fotogallerij, etc)?

Link naar reactie
  • 0

De feedback word erg gewaardeerd, we zullen deze punten dan ook zeker meenemen in de definitieve versie van de website.

 

De website is immers nog (lang) niet af, vandaar de originele vraagstelling om voor een corporate of speelse look te gaan.

 

Desalniettemin zien we in de feedback punten voorbij komen die nog niet op de planning stonden, maar nu wel! Waarvoor dank!

http://www.mkb-app.nl - Apps betaalbaar gemaakt voor het MKB
Link naar reactie
  • 0

Mijn persoonlijke mening:

Lettertype is leuk en vrolijk, past prima bij een app bouwer.

Logo is niet goed. Ik adviseer een graficus een echt logo te laten maken. Dit logo is echt te kinderachtig.

De quotes zou ik vervangen door Nederlandse en Nederlandstalige quotes.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 1

Interessante businesscase hebben jullie, kan heel lucratief zijn.

 

'Professioneel' is net als smaak: daar kan je niet over twisten. Ik vind het niet onprofessioneel als iemand met me belt terwijl hij op de wc zit, een ander krijgt daar vlekken van in z'n nek.

En hip? Wat is hip? Wat is speels?

 

Ik denk dat je het gesprek over wat je wilt uitstralen en wie je klanten zijn nog wat meer zou moeten voeren, zodat je niet met zulke non-begrippen aan de slag bent, want dat leidt tot gedoe.

Je wilt vertrouwen wekken bij je doelgroep, je zult een balans moeten vinden tussen aantrekkelijkheid/laagdrempeligheid en kwaliteit uitstralen (want als 'prijsvechter' moet je daar voor uitkijken, dat het er niet el cheapo uitziet!) en bovendien niet alles inzetten op wat je design voor je moet doen qua uitstraling, maar ook hoe je je site inricht en tot conversie laat leiden.

De zaken lopen nu ook door elkaar op de site: de uitleg, de aanbiedingen, de case voor het mkb.

Wie is mkb eigenlijk? Dat is ook nogal breed. Voor wie maak je wat toegankelijk? Welke vragen beantwoord je met je site? Ik denk dat het lucratief maken hiervan wel valt of staat met je online marketing en je MERK, om vertrouwen te wekken bij je klanten. Meer als een Moneybird en minder als een stelletje fratsenmakers die een gat in de markt zien ;) (ik ken jullie niet maar het komt nog wat geekie/cowboyerig over, kan focus gebruiken ...)

Jullie laten teveel ruimte voor onzekerheid voor mensen om over te gaan tot een aankoop...er missen allerlei factoren, de menselijke, de diepgang ... jullie bedienen, kortom, niet alle typen bezoekers.

 

En dan - niet omdat ik er nou zo op gebrand ben hoor ;) - de naam ... willen jullie per sé vasthouden aan MKB App of sta je open voor iets minder beschrijvends en iets wat meer als concept en merk neergezet kan worden? Wie identificeert zich nou met 'mkb'? Overigens is het een pietsie misleidend he, je bedoelt een mobiele site in het ene geval. Dat is toch wel iets anders ;)

 

Groet,

Annedien (1000 jaar ervaring met identiteit, branding en marketing ;) )

 

Link naar reactie
  • 0

Allen, weer bedankt voor de feedback!

 

Extra voer voor de vergadertafel :)

 

Edo:

Het logo gaat uiteraard nog de designfabriek in, het is nu enkel MKB-App in een leuk lettertype.

 

Annedien:

MKB-App nog niet vast, maar we hebben er niet over nagedacht om er een ander merk aan te plakken/van te maken.

Inderdaad de juiste balans vinden is erg tricky, we proberen steeds andere dingen uit om ook de conversie optimalisatie naar het hoogste niveau te tillen.

We moeten inderdaad onze doelgroepen (binnen het MKB) beter en duidelijker in het verhaal weergeven.

Kan focus gebruiken, bedoel je daarmee een betere structuur binnen de website?

We moeten overigens nog een heleboel content toevoegen aan de site, zoals de beschrijving van de features en "hoe gaan we te werk".

Misleidend, we hebben in onze omschrijving wel duidelijk vermeld dat het om een mobiele website betreft. We noemen het "product" wel een WebApp omdat het in ons straatje past :).

 

In ieder geval bedankt voor al jullie feedback, het word zeer gewaardeerd.. keep it coming! :D

http://www.mkb-app.nl - Apps betaalbaar gemaakt voor het MKB
Link naar reactie
  • 0

Met focus bedoel ik:

Wat wordt je positionering, hoe wil je dit *exact* in de markt zetten - niet : dit is leuk voor het mkb, daar hebben ze wat aan.

Wat wordt je merkbelofte. Wat wordt je 'stokpaardje': gemak? commercie? een sexy app?

Wat koopt je klant precies? Een app? Of een extra verkoopkanaal? En hoe ziet dat er dan uit?

 

Kortom, kan nog best wat huiswerk tegenaan ;)

Link naar reactie
  • 0

Als ik jouw eigen site bekijk, zou ik toch meer aandacht besteden aan grafische kwaliteit, of dit nu speels, hip of misschien neutraler, strakker (zakelijker) vormgegeven wordt. De afbeeldingen, typografie en het kleurgebruik zijn nu matig.

 

Draait deze site op het systeem wat je aanbiedt? Misschien is het een idee om een demo met CSS style switcher of theme switcher of soortgelijk aan te bieden, dan kun je een palet aan mogelijkheden met jullie aanbod/dienst laten zien. Voorbeelden of referenties ontbreken.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Bij het afstappen van de one-pager zijn volgens mij inmiddels ook meer kleurgebruik en grafische elementen toegevoegd... dan geldt m'n opmerking in mindere mate. Waar komt dat Brilliant opeens vandaan?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Even een korte bump aangezien de website bijna helemaal klaar is, alleen ons portfolio (welke al wel bekend is bij degenen die al een App hebben aangevraagd) moet nog op een gepaste manier de site verfraaien.

 

Graag uw mening/feedback/kritiek op de website die er momenteel staat.

 

(We zullen geen ingrijpende cosmetische veranderingen meer doorvoeren aangezien de aanvragen al binnen lopen via de huidige website :) welke uiteraard mede tot stand is gekomen door feedback van Higherlevel en daarvoor DANK!)

http://www.mkb-app.nl - Apps betaalbaar gemaakt voor het MKB
Link naar reactie
  • 0

Het vertrouwen dat je met je site ongetwijfeld uit wilt stralen, wordt naar mijn mening ondermijnd door bij de kosten eerst niets te roepen over de periode en verderop de toevoeging "Per Maand" in een heel licht grijs en klein lettertype te vermelden. Het is natuurlijk nog wel leesbaar, maar roept bij mij toch het gevoel op dat je het een beetje probeert te verbergen en dat ik dus erg goed moet zoeken naar mogelijke addertjes onder het gras.

Link naar reactie
  • 0

@JohnB

 

Zeer goed punt dat je hier aanhaalt! Zo hadden we er zelf nog niet naar gekeken.

 

We hadden als insteek dat we de interesse van de bezoeker zo lang mogelijk moeten vasthouden, omdat de maandbedragen in vergelijking met de huidige alternatieven nog steeds extreem laag zijn.

 

Maar het kan inderdaad "verbergend" overkomen, bedankt voor de tip!

http://www.mkb-app.nl - Apps betaalbaar gemaakt voor het MKB
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 140 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.