met het einde van het jaar in zicht komen de vragen weer naar boven.
De belastingdienst neemt 1 januari als peildatum voor je vermogen. Boven de vrijgestelde grens (+-21.000) betaal je 1.2% belasting.
Zelf heb ik een eenmanszaak met omzet en BTW.
Normaal doe je je kwartaalaangifte aan het einde van de periode en betaal je vervolgens de BTW.
Dit betekend dat ik pas in 2015 deze BTW zal betalen.
Echter, als op 1 januari 2015 wordt gekeken naar mijn vermogen zal deze btw wel worden meegeteld, waardoor ik er dus wel over betaal. Is er een manier om dit te voorkomen? Kun je al eerder je BTW betalen?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Thomasss
Thomasss
Hallo allemaal,
met het einde van het jaar in zicht komen de vragen weer naar boven.
De belastingdienst neemt 1 januari als peildatum voor je vermogen. Boven de vrijgestelde grens (+-21.000) betaal je 1.2% belasting.
Zelf heb ik een eenmanszaak met omzet en BTW.
Normaal doe je je kwartaalaangifte aan het einde van de periode en betaal je vervolgens de BTW.
Dit betekend dat ik pas in 2015 deze BTW zal betalen.
Echter, als op 1 januari 2015 wordt gekeken naar mijn vermogen zal deze btw wel worden meegeteld, waardoor ik er dus wel over betaal. Is er een manier om dit te voorkomen? Kun je al eerder je BTW betalen?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/47915-vermogensbelasting-btw-betaling-eerder-doen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
16 antwoorden op deze vraag