Onlangs heb ik acht eetkamerstoelen van een Deens designmerk gekocht. Voorafgaand heb ik verschillende aanbieders (dealers) benaderd met de vraag tegen welke prijs zij deze konden leveren. De aangeboden kortingen bij een afname van acht stuks varieerden tussen 0% en 22%. Het is duidelijk dat "shoppen" in dit geval heeft geloond.
Dit "shoppen", het vragen van korting, kost tijd. Waarom kan ik mijn koopwens niet op een soort van marktplaats posten, waarna per e-mail alle aanbieders van het gevraagde product op de hoogte worden gesteld van mijn koopwens? Deze zouden dan in de gelegenheid worden gesteld om (omgekeerd) te bieden op mijn vraag. Onder mijn marktplaats-post zijn de biedingen (bestaande uit prijs en overige (leverings)voorwaarden) van de verschillende geanonimiseerde aanbieders te zien. Telkens als een nieuw bod gedaan wordt, kunnen aanbieders hun prijzen erop aanpassen.
Bij het plaatsen van mijn post geef ik aan hoe lang het mogelijk is om biedingen te doen. Na het sluiten van de "omgekeerde veiling" heb ik de mogelijkheid om van de door mij gekozen aanbieder een voucher uit te printen (of kortingscode te laten mailen) waarmee ik in de (web)winkel kan aantonen dat ik het recht heb de aankoop onder de geboden voorwaarden te doen. Op deze manier krijg ik als consument de -voor mij- beste voorwaarden.
Ik ben zelf al een hoop voors en tegens voor dit concept tegengekomen. Wat is jullie frisse kijk op dit idee? Alvast bedankt voor jullie feedback!
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Quintilianus
Quintilianus
Goedemiddag,
Onlangs heb ik acht eetkamerstoelen van een Deens designmerk gekocht. Voorafgaand heb ik verschillende aanbieders (dealers) benaderd met de vraag tegen welke prijs zij deze konden leveren. De aangeboden kortingen bij een afname van acht stuks varieerden tussen 0% en 22%. Het is duidelijk dat "shoppen" in dit geval heeft geloond.
Dit "shoppen", het vragen van korting, kost tijd. Waarom kan ik mijn koopwens niet op een soort van marktplaats posten, waarna per e-mail alle aanbieders van het gevraagde product op de hoogte worden gesteld van mijn koopwens? Deze zouden dan in de gelegenheid worden gesteld om (omgekeerd) te bieden op mijn vraag. Onder mijn marktplaats-post zijn de biedingen (bestaande uit prijs en overige (leverings)voorwaarden) van de verschillende geanonimiseerde aanbieders te zien. Telkens als een nieuw bod gedaan wordt, kunnen aanbieders hun prijzen erop aanpassen.
Bij het plaatsen van mijn post geef ik aan hoe lang het mogelijk is om biedingen te doen. Na het sluiten van de "omgekeerde veiling" heb ik de mogelijkheid om van de door mij gekozen aanbieder een voucher uit te printen (of kortingscode te laten mailen) waarmee ik in de (web)winkel kan aantonen dat ik het recht heb de aankoop onder de geboden voorwaarden te doen. Op deze manier krijg ik als consument de -voor mij- beste voorwaarden.
Ik ben zelf al een hoop voors en tegens voor dit concept tegengekomen. Wat is jullie frisse kijk op dit idee? Alvast bedankt voor jullie feedback!
Vriendelijke groet,
Jeroen
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/49679-marktplaats-20/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
50 antwoorden op deze vraag