Om een lang verhaal kort te maken: ik heb een oud-klant die zijn facturen niet betaald en inmiddels betwist; ik zou graag even willen weten hoe en met welke termijnen ik verder kan. Ik kom met Google niet verder dan 'laat onze advocaten er naar kijken'...
Tijdlijntje:
Facturen zijn inmiddels 58 en 94 dagen oud. Ik hanteer een betalingstermijn van 14 dagen, we zijn mondeling overeen gekomen dat dit voor de betreffende klant 30 dagen is. Debiteur is sinds juli klant-af.
In mijn algemene voorwaarden (die ik overigens niet getekend retour ontvangen heb bij aanvaarding van de opdracht) staat dat "Klachten over de verrichte werkzaamheden binnen twee weken na factuurdatum en uiterlijk binnen drie weken na afronding van de betreffende werkzaamheden" schriftelijk gemeld dienen te worden.
- Bijna 3 weken geleden heb ik een aanmaning verstuurd met het verzoek de facturen binnen 7 dagen te voldoen.
- 2 weken na het versturen van de aanmaning krijg ik een e-mail waarin de debiteur de facturen betwist en zelfs nog facturen die inmiddels 5 resp. 6 maanden oud zijn, betwist. Laatstgenoemde facturen zijn half juli nog uitgebreid toegelicht, waarna tot betaling over gegaan is.
- Ik heb de e-mail waarin de facturen betwist worden, dezelfde dag beantwoord met de toelichtingen waarom de debiteur vroeg.
Hoe lang moet ik wachten op een reactie van mijn debiteur, voordat ik met goed fatsoen een tweede aanmaning kan versturen?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Invisje
Invisje
Om een lang verhaal kort te maken: ik heb een oud-klant die zijn facturen niet betaald en inmiddels betwist; ik zou graag even willen weten hoe en met welke termijnen ik verder kan. Ik kom met Google niet verder dan 'laat onze advocaten er naar kijken'...
Tijdlijntje:
Facturen zijn inmiddels 58 en 94 dagen oud. Ik hanteer een betalingstermijn van 14 dagen, we zijn mondeling overeen gekomen dat dit voor de betreffende klant 30 dagen is. Debiteur is sinds juli klant-af.
In mijn algemene voorwaarden (die ik overigens niet getekend retour ontvangen heb bij aanvaarding van de opdracht) staat dat "Klachten over de verrichte werkzaamheden binnen twee weken na factuurdatum en uiterlijk binnen drie weken na afronding van de betreffende werkzaamheden" schriftelijk gemeld dienen te worden.
- Bijna 3 weken geleden heb ik een aanmaning verstuurd met het verzoek de facturen binnen 7 dagen te voldoen.
- 2 weken na het versturen van de aanmaning krijg ik een e-mail waarin de debiteur de facturen betwist en zelfs nog facturen die inmiddels 5 resp. 6 maanden oud zijn, betwist. Laatstgenoemde facturen zijn half juli nog uitgebreid toegelicht, waarna tot betaling over gegaan is.
- Ik heb de e-mail waarin de facturen betwist worden, dezelfde dag beantwoord met de toelichtingen waarom de debiteur vroeg.
Hoe lang moet ik wachten op een reactie van mijn debiteur, voordat ik met goed fatsoen een tweede aanmaning kan versturen?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/50696-betwiste-facturen-door-oudklant/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag