Ga naar inhoud
Geplaatst:

kaatje1983

we hebben een woonhuis gezien met bedrijfsruimte te koop maar nu hebben we nog geen jaar een eigen bedrijf van de bank krijgen we dus geen hypotheek het woongedeelte kunnen we wel kopen omdat we ook nog voor een baas werken maar het bedrijfsgedeeldte niet nu heb ik gehoort over huurkoop zou dat een oplossing zijn we kunnen het makelijk betalen alleen werkt de bank dus niet mee

help wie kan mij hier verder mee helpen

[verandering: titel]

Featured Replies

Geplaatst:

Roel J

wat bedoel je met huurkoop? dat is normaal gesproken een term die gebruikt word voor als je zaken op afbetaling koopt di daarna pas je eigendom worden..

ik vermoed dat je in deze context iets anders bedoelt.

Geplaatst:

kaatje1983

• Auteur

nee dat bedoel ik als we het huis met bedrijf willen zou dat dan toch mischien een kunnen oplossing zijn

Geplaatst:

kaatje1983

• Auteur

hypotheek die we kunnen krijgen is ongeveer 180000 na verkoop huis van nu zit ongeveer nog 25000 overwaarde op wat we willen is de vraagprijs 295000 daar is 274 woonhuis en 332 bedrijf

hypotheek is waar we voor werken voor een baas

eigen bedrijf huren we nu een pand voor daar verdienen we genoeg mee maar dat is nog niet een jaar lang en toen kwam ik huurkoop tegen of is er een andere opzie

Geplaatst:

Ron van der Kolk

Je zou bij een andere hypotheekverstrekker kunnen informeren.

Of aan je huidige bank kunnen vragen waarom ze geen hypotheek verstrekken voor het bedrijfsgedeelte aan een bedrijf dat nog geen jaar bestaat. Wellicht hebben ze daar een goede reden voor.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Geplaatst:

kaatje1983

• Auteur

we kunnen pas in november bij de bank terecht voor een gesprek er over en dan zul je net zien dan zijn we te laat voor dat huis met bedrijf vandaar dat ik zelf nu verder aan het zoeken ben en toen kwam ik bij huurkoop uit vandaar dat ik daar na vraag hier

wat we nu huren voor het bedrijf wordt te klein en dit pand is goedkoop en groot

Geplaatst:

mmint

Bij wie zou je dan voor november die huurkoop voor dat huis met bedrijf regelen?

Van wie hoorde je dat huurkoop een oplossing zou kunnen zijn?

Geplaatst:

Marco van den Maagdenberg

Zijn het kadastraal gesplitste zaken?

Geplaatst:

kaatje1983

• Auteur

nee dat is een

Geplaatst:

hypotheek die we kunnen krijgen is ongeveer 180000 na verkoop huis van nu zit ongeveer nog 25000 overwaarde op wat we willen is de vraagprijs 295000 daar is 274 woonhuis en 332 bedrijf

Dus hypotheek plus overwaarde is 205./m te investeren in woonhuis met bedrijfsruimte! Vraagprijs 295/m.

Je komt dan nog minimaal 90/m tekort? dat op basis van bedrijfsresultaten gefinancierd moet worden?

Splitsing woonhuis bedrijfsruimte 274/m resp. 332/m begrijp ik dan niet.

Overigens, welke financieringsconstructie je ook kiest of wenst, er zal voor het tekort altijd naar bedrijfsresultaten gekeken worden. En ja normaliter wordt daarbij naar resultaten voorgaande 3 jaren gekeken.

Geplaatst:

kaatje1983

• Auteur

de bank heeft gezegt dat ze na een jaar wouden gaan kijken maar dat hebben we dus ook nog net niet vandaar dat ik dus na een andere oplossing aan het zoeken ben tot dat we die wel rond kunnen krijgen we huren nu ook zo een pand en dat kan je ook wel maar omdat dat te klein word zijn we dus aan het kijken na een andere ruimte en om een ander winkelpand te huren wat groter is is heel duur dit is veel goedkoper en waar we zitten maakt niks uit 90 % komt langs vanuit marktplaats en we hebben 3 kinderen dus wonen en werken op een plek zou ideaal zijn

dus ben ik op zoek na oplossingen om het wel voor elkaar te krijgen

oja alles gaat via mijn vriend zijn inkomen mischien als ik op papier sta bij hem en ook inkomen heb

alle ideen om het rond te kunnen krijgen zijn welkom

Geplaatst:

Soms moet je (hoe vervelend ook) roeien met de riemen die je hebt.

Zoals ik het lees zijn die van jullie op dit moment net te kort. Het is al bijzonder dat de bank wil kijken naar jullie resultaten na 1 jaar!

Als je geen "suikeroom" hebt, blijven huren, zodra je over 1 jaar resultaten kan laten zien, deze met een gedegen prognose presenteren bij de bank. Er zullen wel meer "perfecte" panden voorbijkomen, tot die tijd slim doorgaan met je bedrijfsactiviteiten.

Geplaatst:

Branko Collin

Ben je met één bank gaan praten of met meerdere? Verschillende banken kijken verschillend tegen je financieringsbehoefte aan.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Geplaatst:

Behoorlijk deel van financieringbehoefteverplichtingen is afhankelijk van bedrijfsresultaten! Standaard moet je 3 jaar kunnen overleggen en ts is nog geen jaar bezig. Huisbank is bereid naar resultaten 1 jaar te kijken hetgeen al bijzonder is.

Maat je kunt t altijd proberen.

Geplaatst:

Mikky Vrolijk

Ik heb wel vaker gehoord van huurkoop... maar moest ook even googlen ;)

Zie wat algemene informatie hier over. Al geldt dit voor een huis, maar ik kan mij zo voorstellen dat dit ook voor bedrijfspanden kan?

Als ik de info goed begrijp, hoef je hiervoor niet naar de bank, maar bespreek je dit met degene die het pand verkoopt. Let er wel op dat er specifieke juridische regels/contracten aan verbonden zijn.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Geplaatst:

kaatje1983

• Auteur

we proberen om eerst met kopen er te komen maar de kans is groot dat dat nog net niet wil daarom ben ik dus naar huurkoop aan het kijken.

morgen gaan we er heen en dan weet ik mischien meer er over hoop dat het ons lukt om het voor elkaar te krijgen kwa betalen maak ik me geen zorgen om wel jammer dat het allemaal moeilijk is

weet wel dat er nu mensen die voor een uitzendburo werken er in zitten

Geplaatst:

LeegR1

Ik denk dat de bank 1 jaar een te korte periode vind om te financieren zoals hiervoor gezegd. Zijn er garanties voor de bank dat er voldoende winst wordt gemaakt (deugdelijk opgestelde prognoses). Een ander ding kan zijn dat de pand ook onvoldoende onderpand ziet (dingen van waarde, die de bank kan verkopen als rente en aflossing niet wordt nagekomen.) Ook kan een bank onvoldoende tastbaar bewijs zien van inkomsten zoals afgesloten verkoopcontracten bijvoorbeeld.

Een huis met bedrijfspand kopen vind ik zelf altijd een zeer grote verplichting en risico die aangegaan wordt. Als er dan onvoldoende zekerheid bestaat over je toekomstige inkomsten, vraag ik mij af of het verstandig is om te doen. Ik kan echter niet achter jouw plaatje kijken. Dringend advies is wel de nieuwe situatie voor jezelf financieel goed in kaart te brengen voordat je überhaupt naar een bank gaat. Dit betekent voor jezelf duidelijk hebben wat je maandelijkse inkomsten en uitgaven zowel zakelijk als privé zijn. Hierdoor kan je een afgewogen beslissing maken. Ik hoop dat je op korte termijn toch tot een goede oplossing kunt komen. Heel veel succes gewenst, Richard Overweg

Leeg

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.