• 0

Product/dienst voor detailhandel verkoopuitdaging

Hoi,

 

Wij hebben afgelopen jaar een product/dienst ontwikkeld voor retail branche.

 

Zonder teveel in detail te gaan gaat het om een app waarop winkeliers een abonnement kunnen nemen, welke zorgt voor stukje omzetverhoging.

 

Dit concept is in een pilotomgeving verkocht aan ca 120 winkeliers en toont aan dat er vraag naar is. Echter blijkt uitrol landelijk heel moeilijk. Het op een 'schaalbare' manier benaderen van winkeliers krijgen we moeilijk georganiseerd. Verkopers die we inhuren blijken veelal het verhaal moeilijk over te kunnen brengen, uitbesteding aan verkooporganisaties blijkt ook lastig, waarschijnlijk ook doordat het verhaal/enthousiasme wat we zelf hebben ontbreekt.

 

Wie heeft er tips hoe we een concept gericht op winkeliers/horeca (snel) landelijk zouden kunnen uitrollen?

 

Groet

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als ik mijn fantasie gebruik met de bovenstaande informatie heb je een app waarmee mensen kunnen sparen voor iets bij het kopen van bepaalde producten of zelfs korting op bepaalde producten met een barcode die op de telefoon verschijnt en de app is dan lokaal te gebruiken. Ideaal zou zijn dat er een QR code wordt aangeboden in de winkels. Met het gratis wifi netwerk wat specifiek samenhangt met de app is het eenvoudig en laagdrempelig de app te installeren en wordt gebruik gestimuleerd. Dat dat er nog niet is denk ik dan... 8)

 

Als de dienst niet eenvoudig is uit te leggen (zie niet in waarom niet) dan kan het maken van een demonstratie video in combinatie met een goede website wellicht helpen. Je concureert natuurlijk met andere vormen van sparen / adverteren en in deze tijden zal je heel duidelijk moeten maken dat de investering in een abbonnement eenvoudig wordt terugverdiend en niet de andere vormen van marketing in de wielen rijdt.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Betaalmodel veranderen... NCNP of noem het in ieder geval geen abonnement en presenteer dit zonder langlopende verplichtingen. Geen idee of dit mogelijk is met het oog op opstartkosten.

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

@Hans: Klopt, het concept is redelijk eenvoudig uit te leggen. Wij zijn alleen op zoek naar een manier om dit landelijk uitgerold te krijgen. Goede (freelance) verkopers vinden die dit kunnen bij een toch wel moeilijke doelgroep van winkeliers blijkt lastig.

 

@Highio: NCNP al geprobeerd, maar hier kleven veel haken en ogen aan. Brengt kruideniersdicussies naar boven.

Link naar reactie
  • 0

Dit concept is in een pilotomgeving verkocht aan ca 120 winkeliers en toont aan dat er vraag naar is.

Dat is een grote pilot. Eén stad of één keten?

 

Er zijn veel koopbevorderingsprogramma's die gebruik maken van mobieltjes (voorheen kaarten) maar in Europa gaat dat schijnbaar wat moeizamer dan in de US. Hoewel ik ook vraagtekens heb bij de penetratie daar. Het is erg stil geworden rond beacons bijvoorbeeld.

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

120 verschillende winkels en restaurants.

 

Uitdaging/vraag is hoe dit uit te rollen in korte tijd. Heb bijvoorbeeld gezocht naar bestaande netwerken van verkopers/vertegenwoordigers speciaal gericht op retail, maar kan deze niet vinden.

Link naar reactie
  • 0
Dit concept is in een pilotomgeving verkocht aan ca 120 winkeliers en toont aan dat er vraag naar is. Echter blijkt uitrol landelijk heel moeilijk. Het op een 'schaalbare' manier benaderen van winkeliers krijgen we moeilijk georganiseerd. Verkopers die we inhuren blijken veelal het verhaal moeilijk over te kunnen brengen

Als ik het goed begrijp snappen winkeliers het concept heel snel, maar verkopers niet? Misschien moet je dan oud-winkeliers als verkopers inhuren.

 

Uit het feit dat je je product in een pilot al 120 keer hebt verkocht, blijkt ook wel dat het goed is uit te leggen. Waren er nog bijzonderheden in de pilot die maakten dat winkeliers misschien eerder geneigd waren je product af te nemen, een of ander voordeel dat maakt dat de verkopers het nu lastiger hebben?

 

Hoe belangrijk is het dat je snel volledig landelijk uitrolt? Als een langzame groei beter is dan geen groei, zou je eventueel zelf de verkoop kunnen doen.

 

 

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

....................

 

Als de dienst niet eenvoudig is uit te leggen (zie niet in waarom niet) dan kan het maken van een demonstratie video in combinatie met een goede website wellicht helpen.................

 

 

Dit kan inderdaad de drempel verlagen, in een "achteraf informatie behoefte" voorzien, bekendheid verhogen en maakt het verhaal makkelijk deelbaar. Dus ook voor doelgroep gerelateerde online media/blogs.

De verkopers kunnen de video laten zien en als de winkelier het al heeft gezien, is er al herkenning: dan is de verkoper bij zijn eerste gesprek niet bezig met het eerste contactmoment, maar met het tweede.

 

Zelfs als het redelijk makkelijk uit te leggen is, kan een video het natuurlijk visueel maken.

 

 

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0

Een film(pje) werkt echt heel goed. Alle potentiële klanten en nieuwe klanten wijs ik op mijn promofilm, werkt prima als ondersteuning van mijn verhaal. Op social media wordt regelmatig mijn film door nieuwe afnemers gedeeld om hun klanten op het product te wijzen. Het is echt een aanrader om als marketinginstrument budget vrij te maken om een professionele video te laten maken.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 165 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.