Werkkleding is kleding die u (bijna) uitsluitend kunt dragen in het kader van uw onderneming. Dit moet blijken uit de uiterlijke kenmerken van de kleding (bijvoorbeeld:een uniform of overall). Is de kleding ook geschikt om buiten uw onderneming te dragen? Dan moet de kleding zijn voorzien van een beeldmerk met een oppervlakte van minimaal 70cm2. Het beeldmerk moet verwijzen naar uw onderneming.
Definitie beeldmerk
een merk dat bestaat uit een verweving van letters en beelden met de bedoeling een snelle en indringende herkenbaarheid op te leveren.
bv colbert met beeldmerk aan de binnenkant/voering wel mogelijk? Iedereen kan het herkennen, behalve als ik het aanheb, maar daarover zie ik specifieke verwijzing.
mod edit, titel aangepast aangezien dit geen BTW vraag maar een IB vraag is.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Dirkjanzzz
Dirkjanzzz
Belastingdienst
Werkkleding is kleding die u (bijna) uitsluitend kunt dragen in het kader van uw onderneming. Dit moet blijken uit de uiterlijke kenmerken van de kleding (bijvoorbeeld:een uniform of overall). Is de kleding ook geschikt om buiten uw onderneming te dragen? Dan moet de kleding zijn voorzien van een beeldmerk met een oppervlakte van minimaal 70cm2. Het beeldmerk moet verwijzen naar uw onderneming.
Definitie beeldmerk
een merk dat bestaat uit een verweving van letters en beelden met de bedoeling een snelle en indringende herkenbaarheid op te leveren.
bv colbert met beeldmerk aan de binnenkant/voering wel mogelijk? Iedereen kan het herkennen, behalve als ik het aanheb, maar daarover zie ik specifieke verwijzing.
mod edit, titel aangepast aangezien dit geen BTW vraag maar een IB vraag is.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/51137-ib-aftrek-werkkleding-met-beeldmerk-70cm-aan-binnenkant/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
13 antwoorden op deze vraag