• 0

Nieuwe bedrijf starten als blogger

Beste leden,

 

Sinds paar maanden draait mijn blog goed. Ik heb dagelijks rond de 1500 unieke bezoekers. Ik heb google adsense op mijn website, en hiermee verdien ik rond de 200 euro per maand.

Nu hebben paar bedrijven mij benaderd voor een advertorial, waarmee ik 300 euro per advertorial kan verdienen. Hierdoor wil ik een bedrijf starten, alleen weet ik helemaal niks hierover.

Hebben jullie tips voor mij hoe ik dit het beste kan aanpakken.

Met welke programma kan ik facturen maken?

Waar moet ik nog meer op letten?

Als jullie een goed boek hierover weten, hoor ik dat ook graag.

 

alvast bedankt.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Denk er nog maar goed over na of je deze stap daadwerkelijk wilt zetten.

Eens met je opvatting. Ooit keert de wal het schip. Kan me niet voorstellen dat mensen echt blij zijn met een medialandschap vol gesponsorde content. Het is wel prettig als er een paar plekken overblijven waar de selectie gemaakt wordt door een onafhankelijke redactie of bloggers die gewoon schrijven wat ze zelf willen. Maar misschien is dat wishfull thinking.

 

 

Ik zeg je eerlijk dat ik blogs die vol staan met reclame (of het nu banners zijn of puur geschreven teksten) vermijd of klik ik heel snel weg.

Ik zal niet zeggen dat reclame niet mag. Maar ik vind wel dat je hierin open moet zijn en daarnaast moet je het niet overheersen. Plus ik vind dat je je eigen mening moet kunnen behouden. Eerlijkheid duurt wat mij betreft altijd het langst.

 

 

www.sparklecopywriting.nl

Link naar reactie
  • 0

South Park (voor het kind in ons) maakte onlangs nog een aflevering over sponsored content.

 

"the average human can no longer tell the difference between the news and an ad"

Dat is al wat langer gaande. Tien jaar geleden (of daaromtrent) bleek uit onderzoek dat toch veel mensen denken dat items in het Journaal eigenlijk reclame zijn. Blijkbaar ziet een grote groep het onderscheid niet meer. Naarmate meer media dat onderscheid zelf niet meer maken, erodeert het vertrouwen in de media natuurlijk snel. En voor je het weet gaan grote groepen overal samenzweringen zien. Waar populistische politici dan weer van profiteren. Mijn vrees is dat de opkruipende commercie zo onbedoeld bijdraagt aan het ondermijnen van een gebalanceerde democratie met onafhankelijke rechtspraak en onafhankelijke pers.

 

Dat is uiteraard niet de zorg van elke individuele blogger. ;)

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Waarom maak je niet een duidelijke, voor jezelf overzichtelijke, "pricetable" van je advertentie mogelijkheden en diensten op je eigen website. Het is eenvoudiger dan je denkt. Met 1500 unieke bezoekers dagelijks raad ik je aan het volgende te doen (n.a.v. bijvoorbeeld je CPM berekening);

 

- Breng voor jezelf in kaart hoe je je ads/banner posities kunt rangschikken en verdelen op je website.

- Stel een pricetable op en presenteer hier b.v. "advertentie pakketten" (Lite, Silver en Gold)

Ieder pakket heeft andere bannering en adposities. (Lite is weinig, Gold is b.v. prominent aanwezig)

- Bepaal je CPM of posities (in euro's) en communiceer deze via je pricetable pagina

 

Ik denk dat je er dan al redelijk bent ;)

Hartelijke groet,

 

Werner

Een logo ontwerpen of website maken kun je anno 2022 als ondernemer / ZZP'er zelf!

Link naar reactie
  • 0

ik lees dit draadje nu pas, sorry.. :-[

 

ik zit in de gezondheidsbusiness en ik struikel over de bloggers en goeroe's, helaas schijnen ze noodzakelijk te zijn maar 90-95% lult uit zijn nek of schrijft gesponsorde rommel, helaas zien de meeste consumenten het verschil niet...

 

wat in deze branche niet meewerkt is dat de overheid behoorlijk strenge regelgeving over gezondheidsclaims heeft neergelegd waardoor niemand (verkopende partijen) nog wat zinnigs over zijn producten mag zeggen! het gevolg is dat er allerlei slinkse en ondoorzichtige web- en blogsites worden opgezet om dat te omzeilen.

 

ik vertrouw er bijna geeneen meer, maar blijkbaar is er toch een fulltime boterham mee te verdienen?

in jouw geval is het misschien wel interessanter om het onder de grens van de kvk plicht(?) te houden als je het puur als bijbaan wil zien ;)

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Blijkbaar? Ga er eerder van uit dat het hobbyisme en bijverdienste is. Zie hetzelfde in mode, huisdingetjes, opvoeden en koken.

 

Zoals op zoveel gebieden; de uitblinkers verdienen er heul aardig aan, de rest rommelt met meer of minder succes in de marge.

 

Overigens zijn de uitblinkers die ik persoonlijk ken inderdaad op een ander vakgebied actief (en verdienen ze daar de kost mee), en zijn de inkomsten van/via het blog een bijverdienste (al is dat soms meer dan een modaal salaris extra).

 

p.s. bovenstaande is gebaseerd op de 'eenpitterblogs', al dan niet met 'gastschrijvers'

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0
wat in deze branche niet meewerkt is dat de overheid behoorlijk strenge regelgeving over gezondheidsclaims heeft neergelegd waardoor niemand (verkopende partijen) nog wat zinnigs over zijn producten mag zeggen!

 

Grappig! Ik had de nieuwe regelgeving zo geïnterpreteerd dat er alleen nog maar zinnige dingen over producten mag worden gezegd.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 113 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.