Al een tijdje probeer ik eruit te komen hoe ik mijn business case moet rond rekenen. Te beginnen met de juiste winst te berekenen. Nu heb ik 2 verschillende berekeningen waar ik met dezelfde 'vaste' cijfers werk, maar de winst totaal anders is. Wie o wie kan me kunnen helpen?
Mijn (fictieve) gegevens zijn:
- mijn kostprijs (1 euro)
- Groothandelsmarge% (30%)
- Trade % (50%)
Afhankelijk van de berekening krijg ik een gewenste winst of gewenste verkoopprijs.
Onderstaand is uitgegaan van €3.36 verkoopprijs (inclusief btw) en teruggerekend.
Prijs incl BTW €3.12
6% €0.18
Prijs exc btw €2.94
Trade marge50% €0.98
Prijs voor trade €1.96
Groothandel 30% €0.45
Kostprijs aan grooth: €1.51
Kostprijs €1.00
Winst €0.51
Winst marge 51%
Onderstaand ben ik uitgegaan van de inkoopprijs en winstmarge en naar boven gerekend.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Janeoudeman
Janeoudeman
Hallo,
Al een tijdje probeer ik eruit te komen hoe ik mijn business case moet rond rekenen. Te beginnen met de juiste winst te berekenen. Nu heb ik 2 verschillende berekeningen waar ik met dezelfde 'vaste' cijfers werk, maar de winst totaal anders is. Wie o wie kan me kunnen helpen?
Mijn (fictieve) gegevens zijn:
- mijn kostprijs (1 euro)
- Groothandelsmarge% (30%)
- Trade % (50%)
Afhankelijk van de berekening krijg ik een gewenste winst of gewenste verkoopprijs.
Onderstaand is uitgegaan van €3.36 verkoopprijs (inclusief btw) en teruggerekend.
Prijs incl BTW €3.12
6% €0.18
Prijs exc btw €2.94
Trade marge50% €0.98
Prijs voor trade €1.96
Groothandel 30% €0.45
Kostprijs aan grooth: €1.51
Kostprijs €1.00
Winst €0.51
Winst marge 51%
Onderstaand ben ik uitgegaan van de inkoopprijs en winstmarge en naar boven gerekend.
Prijs incl btw €3.12
6% €0.19
Prijs exc btw €2.93
Trade marge 50% €1.47
Prijs voor trade €1.47
Groothandel 30% €0.44
Kostprijs aan gro: €1.03
Kostprijs €1.00
Winst €0.03
Winst marge 0.9%
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/51862-business-case-berekenen-incl-groothandel-winst-obv-inkoop-of-verkoopprijs/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
16 antwoorden op deze vraag