Na al veel op dit forum rondgekeken te hebben en al veel nuttige informatie hier gevonden te hebben, heb ik uiteindelijk besloten mij hier aan te melden.
Ik ben bezig met het bekijken of het verstandig is een bestaande winkel over te nemen; omdat de informatie anoniem moet blijven, kan ik de naam en de locatie van de winkel niet benoemen. Het betreft een speciaalzaak.
De informatie die ik heb van de winkel, heb ik via een simpele email van de eigenaar gekregen, maar geen officiële overzichten of iets dergelijks (ik heb de cijfers dus ook (nog) niet kunnen controleren, maar toch ben ik van de gekregen cijfers uitgegaan in mijn berekeningen.
Ik heb een exploitatiebegroting gemaakt gebaseerd op de ontvangen cijfers en er zelf nog wat aan toegevoegd. Ik heb deze helemaal doorberekend zodat er onderaan de streep een netto salaris uit komt rollen; ik weet alleen niet of ik dit zo goed gedaan heb en of ik niet het 1 en ander vergeten ben of verkeerd heb gedaan? Bijvoorbeeld de financiering; die 60.000,- overnamekosten (is dit niet te veel ?) hoef ik niet te financieren, komt uit eigen zak; maar moet en kan ik deze kosten ook niet ergens hier in kwijt?
Wellicht een beetje veel vragen, maar het is toch een hele beslissing om zo'n groot bedrag uit te geven, al waar ik zelf dan ook veel voor moet gaan werken (6 dagen per week). Veel werken vind ik niet erg, maar wil er dan natuurlijk wel een aardig belegde boterham aan overhouden :-)
Reacties zijn zeer welkom! Als er aanvullende info nodig is hoor ik dit natuurlijk ook graag.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Start Level
Start Level
Hallo forummers,
Na al veel op dit forum rondgekeken te hebben en al veel nuttige informatie hier gevonden te hebben, heb ik uiteindelijk besloten mij hier aan te melden.
Ik ben bezig met het bekijken of het verstandig is een bestaande winkel over te nemen; omdat de informatie anoniem moet blijven, kan ik de naam en de locatie van de winkel niet benoemen. Het betreft een speciaalzaak.
De informatie die ik heb van de winkel, heb ik via een simpele email van de eigenaar gekregen, maar geen officiële overzichten of iets dergelijks (ik heb de cijfers dus ook (nog) niet kunnen controleren, maar toch ben ik van de gekregen cijfers uitgegaan in mijn berekeningen.
De eerste cijfers:
- Overname prijs: 60.000,-
Bestaande uit:
- Inventaris: 6.600,- (huidige economische waarde, incl. kassasysteem, stellingen etc)
- Winkelvoorraad: 33.000,- (inkoopwaarde)
- restant goodwill
Ik heb een exploitatiebegroting gemaakt gebaseerd op de ontvangen cijfers en er zelf nog wat aan toegevoegd. Ik heb deze helemaal doorberekend zodat er onderaan de streep een netto salaris uit komt rollen; ik weet alleen niet of ik dit zo goed gedaan heb en of ik niet het 1 en ander vergeten ben of verkeerd heb gedaan? Bijvoorbeeld de financiering; die 60.000,- overnamekosten (is dit niet te veel ?) hoef ik niet te financieren, komt uit eigen zak; maar moet en kan ik deze kosten ook niet ergens hier in kwijt?
Wellicht een beetje veel vragen, maar het is toch een hele beslissing om zo'n groot bedrag uit te geven, al waar ik zelf dan ook veel voor moet gaan werken (6 dagen per week). Veel werken vind ik niet erg, maar wil er dan natuurlijk wel een aardig belegde boterham aan overhouden :-)
Reacties zijn zeer welkom! Als er aanvullende info nodig is hoor ik dit natuurlijk ook graag.
Alvast bedankt!!
(Edit: titel verduidelijkt)
Jaarbegroting_tbv_HL.pdf
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/52204-winkel-overnemen-advies-mbt-kosten-en-aankoopprijs/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
19 antwoorden op deze vraag