de boekhouder is weekend vieren, dus wil ik niet lastig vallen, wellicht dat jullie mij kunnen adviseren.
Per juni zijn mijn echtgenote de troste eigenaar van een winkel die gebak verkoopt. Daarnaast kun je bij ons een los gebakje eten met een kopje koffie of op het terras een cola-tje drinken bij mooi weer.
De KVK heeft ons ingedeeld onder:
SBI-code: 47241 - Winkels in brood en banket
Deze klasse omvat:
- winkels in van niet zelfvervaardigd brood en banket. Eventueel in combinatie met:
- vervaardiging van (kleine) broodproducten via een opwarmoven;
- verkoop van chocolade en suikerwerk.
Deze klasse omvat niet:
- verkoop van zelfvervaardigd brood en vers banket (10.71);
- verkoop van banket voor directe consumptie ter plekke waarbij zitgelegenheid aanwezig is, zoals lunchrooms e.d. (56.10.2).
En onder SBI-code: 56102: Cafetaria's, lunchrooms, snackbars, eetkramen en dergelijke
Deze klasse omvat:
- verstrekken van al dan niet zelf bereide kleine eetwaren voor directe consumptie ter plekke met daarnaast afzonderlijk verstrekken van dranken voor directe consumptie ter plekke;
- verstrekken van zelf bereide kleine eetwaren voor niet directe consumptie te plekke;
- verstrekken van bereide maaltijden niet voor directe consumptie ter plekke, z.g. afhaalrestaurants;
- verstrekken van al dan niet zelf bereide banketbakkersartikelen voor directe consumptie ter plekke waarbij zitgelegenheid aanwezig is, lunchrooms e.d.;
- z.g. fast food restaurants;
- exploitatie van automatieken voor snacks en andere kleine eetwaren.
Deze klasse omvat niet:
- automatencatering bij bedrijven en instellingen (56.29);
- verstrekken van kleine eetwaren in school- en bedrijfskantines e.d. (56.29);
- verstrekken van bereide eetwaren uitsluitend via een bezorgdienst (56.21);
- verstrekken van eetwaren via partycatering (56.21);
- verstrekken van niet-zelfbereide eetwaren aan consumenten niet voor directe consumptie ter plekke (detailhandel 47.xx.x).
Mijn vrouw en ik zullen dit in de weekenden niet alleen aan kunnen qua bezetting, en hiervoor personeel aannemen.
Welke CAO moet ik hier in vredesnaam voor gebruiken? CAO Ambulante Detailhandel ? CAO Bakkersbedrijf ? CAO Zoetwaren ? CAO Horeca ?
Er zijn zo veel mogelijkheden. Wie weet welke de juiste is ?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
vincenttt
vincenttt
Geachte geleerden,
de boekhouder is weekend vieren, dus wil ik niet lastig vallen, wellicht dat jullie mij kunnen adviseren.
Per juni zijn mijn echtgenote de troste eigenaar van een winkel die gebak verkoopt. Daarnaast kun je bij ons een los gebakje eten met een kopje koffie of op het terras een cola-tje drinken bij mooi weer.
De KVK heeft ons ingedeeld onder:
SBI-code: 47241 - Winkels in brood en banket
Deze klasse omvat:
- winkels in van niet zelfvervaardigd brood en banket. Eventueel in combinatie met:
- vervaardiging van (kleine) broodproducten via een opwarmoven;
- verkoop van chocolade en suikerwerk.
Deze klasse omvat niet:
- verkoop van zelfvervaardigd brood en vers banket (10.71);
- verkoop van banket voor directe consumptie ter plekke waarbij zitgelegenheid aanwezig is, zoals lunchrooms e.d. (56.10.2).
En onder SBI-code: 56102: Cafetaria's, lunchrooms, snackbars, eetkramen en dergelijke
Deze klasse omvat:
- verstrekken van al dan niet zelf bereide kleine eetwaren voor directe consumptie ter plekke met daarnaast afzonderlijk verstrekken van dranken voor directe consumptie ter plekke;
- verstrekken van zelf bereide kleine eetwaren voor niet directe consumptie te plekke;
- verstrekken van bereide maaltijden niet voor directe consumptie ter plekke, z.g. afhaalrestaurants;
- verstrekken van al dan niet zelf bereide banketbakkersartikelen voor directe consumptie ter plekke waarbij zitgelegenheid aanwezig is, lunchrooms e.d.;
- z.g. fast food restaurants;
- exploitatie van automatieken voor snacks en andere kleine eetwaren.
Deze klasse omvat niet:
- automatencatering bij bedrijven en instellingen (56.29);
- verstrekken van kleine eetwaren in school- en bedrijfskantines e.d. (56.29);
- verstrekken van bereide eetwaren uitsluitend via een bezorgdienst (56.21);
- verstrekken van eetwaren via partycatering (56.21);
- verstrekken van niet-zelfbereide eetwaren aan consumenten niet voor directe consumptie ter plekke (detailhandel 47.xx.x).
Mijn vrouw en ik zullen dit in de weekenden niet alleen aan kunnen qua bezetting, en hiervoor personeel aannemen.
Welke CAO moet ik hier in vredesnaam voor gebruiken? CAO Ambulante Detailhandel ? CAO Bakkersbedrijf ? CAO Zoetwaren ? CAO Horeca ?
Er zijn zo veel mogelijkheden. Wie weet welke de juiste is ?
[verandering: titel]
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/53069-personeel-aannemen-welke-cao/Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag