Nu heb ik al veel ingelezen over het citaatrecht, maar ben ik ook tot het besef gekomen dat elk detail ervoor kan zorgen dat het wel / niet onder citaatrecht valt.
Ik heb een idee voor m'n blog. Daarbij wil ik de websites van mijn doelgroep (makelaars) reviewen. Daarbij geef ik een indruk van de homepage en schrijf ik een advies uit over wat beter kan / moet.
Daarbij wil ik laten zien (door middel van een screenshot) waar ik het over heb. De website van de makelaar zal dus worden afgebeeld.
Valt dit onder citaatrecht? En is daar toestemming voor nodig?
Daarnaast is het nog belangrijk om te vermelden dat ik er bij wil zetten dat als de lezer een volledige website review wilt zij contact op kunnen nemen.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
dannyverhoeven
dannyverhoeven
Nu heb ik al veel ingelezen over het citaatrecht, maar ben ik ook tot het besef gekomen dat elk detail ervoor kan zorgen dat het wel / niet onder citaatrecht valt.
Ik heb een idee voor m'n blog. Daarbij wil ik de websites van mijn doelgroep (makelaars) reviewen. Daarbij geef ik een indruk van de homepage en schrijf ik een advies uit over wat beter kan / moet.
Daarbij wil ik laten zien (door middel van een screenshot) waar ik het over heb. De website van de makelaar zal dus worden afgebeeld.
Valt dit onder citaatrecht? En is daar toestemming voor nodig?
Daarnaast is het nog belangrijk om te vermelden dat ik er bij wil zetten dat als de lezer een volledige website review wilt zij contact op kunnen nemen.
Daarmee heeft het stuk ook een commercieel doel.
Helpt ondernemers bij het vinden van een geschikte werkplek @ Kantoorruimtevinden.nl
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/53236-valt-een-website-review-onder-citaatrecht/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
13 antwoorden op deze vraag