Ga naar inhoud
Geplaatst:

BobdeBouwer01

Beste,

 

Sinds oprichting van onze vof vier jaar geleden hebben we nog steeds geen vaste boekhouder. Elk jaar gaat er dus weer veel tijd in zitten om te kijken hoe en wat we er mee doen. Vanaf boekjaar 2015 hebben we besloten om gebruik te gaan maken van een softwarepakket; e-boekhouden.nl

 

Op zich bevalt dit prima en het lukt allemaal tot zover. Zojuist ook boekjaar 2015 afgesloten in het pakket. Echter moet nog steeds de aangifte uitbesteed worden. e-boekhouden heeft een groot aantal aangesloten administratiekantoren waarbij je dit kan laten doen. Voordeel is dat deze kantoren dan eenvoudig toegang krijgen tot jouw administratie.

 

Inmiddels heb ik een enkele offertes aangevraagd. Echter valt de prijs me erg tegen. IB aangifte voor de VOF is al snel 750 euro. Wat ik niet goed begrijp is waar de kosten voor hun inzitten. Alle administratie is door ons al correct verwerkt in het pakket. Het pakket geeft een volledige balans en winst/ verliesrekening. Waar zit het voordeel van zo’n pakket in als ze alsnog alle mappen willen inzien en alles gaan controleren?

 

Overigens hebben beide vennoten ook nog een eenmanszaak naast de VOF. De administraties zijn eigenlijk zo klein dat we dit geen eens willen uitbesteden om kosten te besparen. Wat is eigenlijk dan precies wat we nodig hebben van het administratiekantoor voor de vof?

Featured Replies

Geplaatst:

Norbert Bakker

  • Moderator

Echter moet nog steeds de aangifte uitbesteed worden

Want? (lees: waarom?)

 

Elk jaar gaat er dus weer veel tijd in zitten om te kijken hoe en wat we er mee doen.

hmm, zonde en bij echte ondernemers veel duurder dan die boekhouder . Dan kun je beter 750 Euro of meer aan een boekhouder uitgeven en die tijd die je overhoudt voorstaan besteden aan je business

 

Wat ik niet goed begrijp is waar de kosten voor hun inzitten

Voornamelijk controle en aansprakelijkheden. Maar als je 750 Euro te veel geld vindt, waarom doe je die aangifte dan niet zelf?

 

Eem Financieel Advies ; persoonlijk en vertrouwd verzekerd voor ZZP en MKB

Gespecialiseerd in Arbeidsongeschiktheid, aansprakelijkheid en Cyber.

 

 

Geplaatst:

Cosara

Alle administratie is door ons al correct verwerkt in het pakket. Het pakket geeft een volledige balans en winst/ verliesrekening. Waar zit het voordeel van zo’n pakket in als ze alsnog alle mappen willen inzien en alles gaan controleren?
Geen enkele zichzelf respecterende boekhouder zal zijn naam verbinden aan blindelings geaccepteerde jaarcijfers.

 

Overigens hebben beide vennoten ook nog een eenmanszaak naast de VOF.
Hebben beide vennoten nog een eenmanszaak of slecht één van beide vennoten?

 

De persoon die een eenmanszaak heeft en daarnaast firmant is in een VOF, moet in één aangifte de inkomsten van twéé bedrijven indienen. Dat betekent dus twee jaarverslagen.

 

De administraties zijn eigenlijk zo klein dat we dit geen eens willen uitbesteden om kosten te besparen.
Als je er zeker van bent dat de cijfers kloppen dan kan je toch best zelf de aangifte invullen?

 

Wat is eigenlijk dan precies wat we nodig hebben van het administratiekantoor voor de vof?
Niets.

 

Wel belangrijk is het aandeel van elke firmant in de vof, de arbeidsbeloning per firmant en de verdeling van het restant van de winst per firmant.

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Geplaatst:

Lex van Roode

Voor alle duidelijkheid: een VOF doet geen IB-aangifte, maar elk van de vennoten afzonderlijk.

In de aangifte van elke vennoot moet ook diens eventuele eenmanszaak worden meegenomen.

 

Overigens wordt zo'n bedrag vaak uitgesplitst:

• Controle, correctie en voltooiing van de boekhouding: kosten voor de VOF

• Aangiftes inkomstenbelasting: kosten voor elk van de vennoten

 

Soms wordt de totale factuur door de VOF voldaan en worden er voor de IB-aangiftes in de boekhouding privé-correcties gemaakt.

 

Het maakt ook nogal een verschil of die € 750 een totaalprijs voor alle werkzaamheden is of een prijs per vennoot.

Lexicom Administratie & Belastingen - Haarlem - www.lexicom-administratie.nl

Geplaatst:

RiVe

Beste,

 

Sinds oprichting van onze vof vier jaar geleden hebben we nog steeds geen vaste boekhouder. Elk jaar gaat er dus weer veel tijd in zitten om te kijken hoe en wat we er mee doen. Vanaf boekjaar 2015 hebben we besloten om gebruik te gaan maken van een softwarepakket; e-boekhouden.nl

 

Op zich bevalt dit prima en het lukt allemaal tot zover. Zojuist ook boekjaar 2015 afgesloten in het pakket. Echter moet nog steeds de aangifte uitbesteed worden. e-boekhouden heeft een groot aantal aangesloten administratiekantoren waarbij je dit kan laten doen. Voordeel is dat deze kantoren dan eenvoudig toegang krijgen tot jouw administratie.

 

Inmiddels heb ik een enkele offertes aangevraagd. Echter valt de prijs me erg tegen. IB aangifte voor de VOF is al snel 750 euro. Wat ik niet goed begrijp is waar de kosten voor hun inzitten. Alle administratie is door ons al correct verwerkt in het pakket. Het pakket geeft een volledige balans en winst/ verliesrekening. Waar zit het voordeel van zo’n pakket in als ze alsnog alle mappen willen inzien en alles gaan controleren?

 

 

Is de € 750,00 alleen voor controle en IB, of komt er nog een meerprijs voor eventuele correcties, omdat jullie administratie niet goed is verwerkt. Ongetwijfeld zitten er geen fouten in, maar een administratiekantoor kijkt er misschien anders naar.

 

Wat gaat het kosten om de gehele administratie uit handen te geven, zodat je je volop bezig kunt houden met jullie core business? :)

 

 

 

Geplaatst:

BobdeBouwer01

  • Auteur

Dank voor jullie reacties. Het heeft me iets meer inzicht gegeven in waaruit de kosten bestaan/ het werk in zit. Controleren dus. Wat is dan het voordeel van een boekhoudpakket eigenlijk? Als de accountant het alsnog zelf allemaal invoert en naloopt?

Geplaatst:

Anouk V

Als jullie de administratie redelijk hebben ingevoerd dan is dat voor het administratiekantoor minder werk dan wanneer ze het helemaal zelf in moeten voeren. Ik Maak uit de vraag niet op hoe groot de boekhouding is. Als het echt maar om een paar facturen gaat dan kan het goedkoper zijn de boekhouding helemaal uit te besteden. Je zou daarvoor ook eens een paar offertes op kunnen vragen om dit te vergelijken. Let dan wel op dat je daar ook de boekhouding van de eenmanszaken in mee laat nemen.

 

 

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.