Sinds oprichting van onze vof vier jaar geleden hebben we nog steeds geen vaste boekhouder. Elk jaar gaat er dus weer veel tijd in zitten om te kijken hoe en wat we er mee doen. Vanaf boekjaar 2015 hebben we besloten om gebruik te gaan maken van een softwarepakket; e-boekhouden.nl
Op zich bevalt dit prima en het lukt allemaal tot zover. Zojuist ook boekjaar 2015 afgesloten in het pakket. Echter moet nog steeds de aangifte uitbesteed worden. e-boekhouden heeft een groot aantal aangesloten administratiekantoren waarbij je dit kan laten doen. Voordeel is dat deze kantoren dan eenvoudig toegang krijgen tot jouw administratie.
Inmiddels heb ik een enkele offertes aangevraagd. Echter valt de prijs me erg tegen. IB aangifte voor de VOF is al snel 750 euro. Wat ik niet goed begrijp is waar de kosten voor hun inzitten. Alle administratie is door ons al correct verwerkt in het pakket. Het pakket geeft een volledige balans en winst/ verliesrekening. Waar zit het voordeel van zo’n pakket in als ze alsnog alle mappen willen inzien en alles gaan controleren?
Overigens hebben beide vennoten ook nog een eenmanszaak naast de VOF. De administraties zijn eigenlijk zo klein dat we dit geen eens willen uitbesteden om kosten te besparen. Wat is eigenlijk dan precies wat we nodig hebben van het administratiekantoor voor de vof?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
BobdeBouwer01
BobdeBouwer01
Beste,
Sinds oprichting van onze vof vier jaar geleden hebben we nog steeds geen vaste boekhouder. Elk jaar gaat er dus weer veel tijd in zitten om te kijken hoe en wat we er mee doen. Vanaf boekjaar 2015 hebben we besloten om gebruik te gaan maken van een softwarepakket; e-boekhouden.nl
Op zich bevalt dit prima en het lukt allemaal tot zover. Zojuist ook boekjaar 2015 afgesloten in het pakket. Echter moet nog steeds de aangifte uitbesteed worden. e-boekhouden heeft een groot aantal aangesloten administratiekantoren waarbij je dit kan laten doen. Voordeel is dat deze kantoren dan eenvoudig toegang krijgen tot jouw administratie.
Inmiddels heb ik een enkele offertes aangevraagd. Echter valt de prijs me erg tegen. IB aangifte voor de VOF is al snel 750 euro. Wat ik niet goed begrijp is waar de kosten voor hun inzitten. Alle administratie is door ons al correct verwerkt in het pakket. Het pakket geeft een volledige balans en winst/ verliesrekening. Waar zit het voordeel van zo’n pakket in als ze alsnog alle mappen willen inzien en alles gaan controleren?
Overigens hebben beide vennoten ook nog een eenmanszaak naast de VOF. De administraties zijn eigenlijk zo klein dat we dit geen eens willen uitbesteden om kosten te besparen. Wat is eigenlijk dan precies wat we nodig hebben van het administratiekantoor voor de vof?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/53254-kosten-ib-aangifte-vof/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag