Ik heb een vraag, maar heb het antwoord op het forum nog niet echt concreet kunnen vinden. Wellicht kan iemand mij verder helpen.
Ik ben momenteel accountmanager bij een leuk computer gerelateerd bedrijf (een BV.) De eigenaar (is voor 100% eigenaar) heeft mij gevraagd of ik aandelen wil nemen in het bedrijf. Voor mij is dat helemaal nieuw. Hoe moet ik het vervolg van de beloning dan zien als ik voor bijvoorbeeld 30% eigenaar wordt?
Krijg ik dan alleen 30% van de winst? Of ontvang ik naast de winst ook nog een management fee? Het kan zomaar zijn dat ik meer uren voor de zaak ga werken dan de huidige eigenaar, terwijl deze wel 70% van de aandelen bezit.
Hoor graag je / jullie advies en reactie! Hartelijk dank!
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
IMW
IMW
Goedemiddag HL,
Ik heb een vraag, maar heb het antwoord op het forum nog niet echt concreet kunnen vinden. Wellicht kan iemand mij verder helpen.
Ik ben momenteel accountmanager bij een leuk computer gerelateerd bedrijf (een BV.) De eigenaar (is voor 100% eigenaar) heeft mij gevraagd of ik aandelen wil nemen in het bedrijf. Voor mij is dat helemaal nieuw. Hoe moet ik het vervolg van de beloning dan zien als ik voor bijvoorbeeld 30% eigenaar wordt?
Krijg ik dan alleen 30% van de winst? Of ontvang ik naast de winst ook nog een management fee? Het kan zomaar zijn dat ik meer uren voor de zaak ga werken dan de huidige eigenaar, terwijl deze wel 70% van de aandelen bezit.
Hoor graag je / jullie advies en reactie! Hartelijk dank!
Groet, Wouter
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/53825-inkopen-in-organisatie/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag