• 0

Personenauto's en scooters verhuren

Hallo mensen,

 

Ik heb een autopoets bedrijf waarmee ik de auto's van grote autodealers op een professionele wijze poets en behandel. Alleen ik wil mijn bedrijf vergroten, ik wil mij ook bezig houden met het verhuren van auto's. Ik heb nu 1 scooter en 2 auto's in mijn bezit.

 

Mijn vraag is als volgt: Welke vergunningen/licencties heb je nodig om een auto en/of scooter te verhuren ? En hoe moet ik het doen met de verzekering van de auto's ?

 

Mvg, Atay

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Goedenavond Atay,

 

welkom op ondernemersforum Higherlevel. Welk eerste idee heb je verkregen na eigen onderzoek?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

In dat geval met je vooral professioneel auto's blijven poetsen...

 

...wat zijn je bronnen?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Omdat je zelf nog helemaal niet thuis bent in die business is het slim om eerst te starten met een franchiseformule van één van de bestaande verhuurbedrijven? Vraag eens informatie aan, wellicht is het interessant of krijg je zelf meer inzicht in hoe het werkt.

Benieuwd naar mijn business? www.liguido.nl - www.youngtech.nl

Link naar reactie
  • 0

Beste Muhammed,

 

Persoonlijk denk ik dat een verhuurbedrijf in auto's voor kleine ondernemers niet meer winstgevend is anno 2016, gezien de grote concurrentie.

 

Europcar

De grootste concurrent van alle verhuurbedrijven. Europcar car heeft het grootste aanbod in huurauto's en is werkzaam in 140 landen. Europcar is goedkoop, en verhuurt zelfs auto's aan 19-jarigen, iets wat de meeste verhuurders niet doen. Zij hanteren meestal een minimumleeftijd van 21 jaar oud.

 

Snappcar

Sinds de komst van Snappcar lijkt het me al helemaal niet meer nodig om een verhuurbedrijf te beginnen. Snappcar geeft particulieren de kans om geld te maken met hun eigen auto. Hoe? Terwijl jij je dagelijkse werkzaamheden doet verhuur jij je auto aan een ander. Er zijn al duizenden particulieren die zich hebben aangemeld op de site. Dit betekent dus dat jij als ondernemer duizenden mini-concurrenten hebt.

 

Misschien dat het verhuren van scooters wel wat oplevert?

 

Als ik jou was zou ik het bedrijf uitbreiden door contracten te tekenen met dealers. Daar waar zij geen tijd hebben voor de onderhoud voor honderden auto's, kunnen jij en jouw team aan de slag.

Link naar reactie
  • 0

Beste Atay,

 

Er gelden geen speciale vergunningen, diploma's o.i.d. voor het starten van een autoverhuurbedrijf. Wel gelden de algemene regels voor het starten van een bedrijf, zie ons stappenplan .

Waar wil je je bedrijf gaan uitoefenen? Let op de eisen rond een bedrijf aan huis en de eisen in het bestemmingsplan .

 

Vriendelijke groet, Miki.

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

Persoonlijk denk ik dat een verhuurbedrijf in auto's voor kleine ondernemers niet meer winstgevend is anno 2016, gezien de grote concurrentie.

Ook bij grote concurrentie is het mogelijk winst te behalen, want consumenten handelen niet altijd rationeel op basis van prijs. Door intransparantie van de markt en diversificatie van product en omliggende dienstverlening zijn er in theorie nog steeds mogelijkheden.

 

Sinds de komst van Snappcar lijkt het me al helemaal niet meer nodig om een verhuurbedrijf te beginnen.

Ik denk dat heel veel mensen daar nog nooit van gehoord hebben, dus in de praktijk zal de concurrentie van Spappcar wel meevallen denk ik.

 

Maar goed, los van de concurrentie is het de vraag of een verhuurbedrijf zinvol is. Het vereist investeringen in en onderhoud van veilige en betrouwbare auto's met het een en ander aan verzekeringen. Maar als je van het poetsen van andere auto's langzaam overgaat naar het inkopen, poetsen en verkopen van auto's dan kun je de handelsvoorraad mogelijk goed benutten door de wagens ondertussen te verhuren.

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

met het een en ander aan verzekeringen.

 

De meeste startende verhuurbedrijven schrikken zich lam als ze te horen krijgen wat de verzekeringspremies voor te verhuren auto's zijn. Tarieven van meer dan € 3.000,- per auto per jaar (voor alleen de WAM-dekking, Casco is sowieso niet mogelijk) zijn geen uitzondering.

 

Mijn advies daarom: houdt in je begroting/budget rekening met stevige premies voor het eerste jaar omdat vrijwel geen enkele verzekeraar startende autoverhuurbedrijven verzekert en je noodgedwongen gebruik moet maken van Rialto. En houdt er rekening mee dat het cascorisico niet verzekerbaar is: een total loss of diefstal is dus rekening man.

 

Pas als je langer dan een jaar bestaat - en je in het eerste jaar gunstige schadecijfers hebt - kun je overstappen naar een normale verzekeraar.

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Norbert,

 

ook ik heb het idee om een eigenverhuurbedrijf te beginnen.

Hoe komt U aan het bedrag van 3000euro per auto!? Ik heb vooralsnog niks kunnen vinden op het internet.

 

Voor een particulierverzekering komt een gemiddelde auto uit op 17 to 35 euro per maand.

Dat is dus 204 en 420 euro/jaar.

 

Wat als je de auto een maand bijdezelfde huurder verhuurt?

Of Een heel jaar? Kijkt de verzekering dan niet naar het aantal schadevrije Jaren van de huurder?

 

Wat zijn de premies als de verhuurder in 1 auto blijft rijden voor een bepaald periode (tot 1 jaar)

En de gem. kosten als de verhuurder in meerdere auto's gaat rijden bij het verhuurbedrijf?

 

Dank, ben benieuwd naar uw response.

 

Oh, vergeten te Vermelden~......Het gaat om al gebruikte auto's op leeftijd...

en in de regel alleen om WA verzekering wat verplicht is per auto.

 

Link naar reactie
  • 0

Hoe komt U aan het bedrag van 3000euro per auto!?

Dat waren de Rialto-premies voor de WA-verzekering per auto van een Higherlevel-lid met plannen voor een autoverhuurbedrijf.

 

Edit: nog een concreet voorbeeld uit 2015 op HL teruggevonden. (wel inclusief casco, maar reken maar minimaal 25% van die premie voor de WA dekking, dus die € 3.000,- klopt ook daar goed mee ):

 

En nu, na weken proberen blijkt dat we simpelweg geen verzekering voor onze huurauto('s) kunnen krijgen. We hebben 1 aanbod van Rialto, maar dat is zo absurd duur (€ 14.000 per auto per jaar) dat we daarmee niet kunnen werken.

 

Ik heb vooralsnog niks kunnen vinden op het internet.

Niet alles is te vinden op internet. Premies voor autoverhuurbedrijven zijn maatwerk.

 

Voor een particulierverzekering komt een gemiddelde auto uit op 17 to 35 euro per maand.

Dat is dus 204 en 420 euro/jaar.

Totaal onvergelijkbaar met de premie van een autoverhuurbedrijf!

 

(en vergis je niet: op een particuliere verzekering is verhuur van dekking uitgesloten, en zakelijk gebruik vaak ook. Misbruik je dus zo'n particuliere verzekering voor verhuur zonder toestemming van de verzekeraar dan rijdt de huurder onverzekerd rond, pleeg jij een strafbaar feit, en wordt eventuele WA-schade op jou verhaald)

 

Wat als je de auto een maand bijdezelfde huurder verhuurt?

Of Een heel jaar? Kijkt de verzekering dan niet naar het aantal schadevrije Jaren van de huurder?

Bij een maand zeker niet, bij een jaar (is geen verhuur maar shortlease) is het soms bespreekbaar.

 

Wat zijn de premies als de verhuurder in 1 auto blijft rijden voor een bepaald periode (tot 1 jaar)

En de gem. kosten als de verhuurder in meerdere auto's gaat rijden bij het verhuurbedrijf?

 

Ik neem aan dat je huurder bedoelt in plaats van verhuurder? Ik heb geen shortleasepremies paraat; het zal goedkoper zijn dan wisselende korte verhuur, maar duurder dan een particuliere autoverzekering.

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 109 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.