Ik heb een webwinkel waar ik producten verkoop van de website aliexpress en het begint momenteel goed te lopen. Nu krijg ik bij een bestelling op aliexpress geen factuur en staat er niet aangegeven wat het btw tarief is etc. (Deze betaald de verkoper voor mij bij invoer, en het andere product dat ik verkoop komt uit duitsland dus is al binnen europa dus 21% invoerrechten is al betaald.) Ook bij het product uit duitsland staat geen btw tarief maar gewoon het gehele bedrag van de bestelling.
Mag ik van deze orders van aliexpress wel 21% btw terugvragen ookal staat dit nergens en krijg ik geen facturen (heb natuurlijk wel bewijs van de betaling, de bestelling zelf etc.)
Op het internet staat hier niks over dus hopelijk kan iemand mij helpen.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Rararas
Rararas
Goedenavond,
Ik heb een webwinkel waar ik producten verkoop van de website aliexpress en het begint momenteel goed te lopen. Nu krijg ik bij een bestelling op aliexpress geen factuur en staat er niet aangegeven wat het btw tarief is etc. (Deze betaald de verkoper voor mij bij invoer, en het andere product dat ik verkoop komt uit duitsland dus is al binnen europa dus 21% invoerrechten is al betaald.) Ook bij het product uit duitsland staat geen btw tarief maar gewoon het gehele bedrag van de bestelling.
Mag ik van deze orders van aliexpress wel 21% btw terugvragen ookal staat dit nergens en krijg ik geen facturen (heb natuurlijk wel bewijs van de betaling, de bestelling zelf etc.)
Op het internet staat hier niks over dus hopelijk kan iemand mij helpen.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/54973-21-btw-over-producten-van-alibaba-en-aliexpress/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
21 antwoorden op deze vraag