• 0

Wie heeft er ervaring met Streya of Mijndienstverlener?

Aanbevolen berichten

  • 0
Dat is Das

Noem het beestje dan eens bij zijn volledige naam om misverstanden te voorkomen.

 

En hebben we het hier nu over een betwiste vordering van 61 EURO plus incassokosten? Met welke kostenspecificatie?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
Ik heb zelf contact met DAS opgenomen nadat ik een dreigmail kreeg van streya dat ze, als ik niet betaalde zij de vordering aan DAS incasso zouden overdragen.
Dat dacht ik wel.

 

DAS heeft er helemaal niks mee te maken. Streya dreigt DAS in te schakelen. Wedden dat DAS nooit voor Streya in actie komt? Ze strooien bij Streya met een bekende naam om hun klanten angst in te boezemen, typerend voor scammers.

 

Advies is: gebruik de voorbeeldbrief van DAS om het bestaan van een overeenkomst tegen te spreken. ;)

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Inmiddels ben ik vele mailtjes verder, dat zijn dreigmails van aangifte bij de politie wegens smaad en laster... waar ik overigens echt smakelijk om heb moeten lachen, incassobureau's enz enz ..
Dat geeft aan dat je met amateurs te maken hebt.

 

Aangifte bij de politie vanwege smaad en laster? Zo werkt dat niet. Dit zijn blijkbaar mensen die zelfs van misleiden en bedreigen onvoldoende verstand hebben. Krijg je steeds dezelfde persoon aan de lijn? Spreekt die beschaafd Nederlands? Man of vrouw? Namen niet noemen, maar geef eens een omschrijving waarmee andere klanten van Streya kunnen nagaan of het om één persoon of verschillende gaat.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Wanneer je als ondernemer aangifte wil doen van misleiding of oplichting, zegt de politie meestal dat het een zaak is tussen twee partijen. Privaat. Smaad is weliswaar een klachtdelict, maar het OM doet daar vrijwel nooit wat mee en dus heeft het bij de politie geen prioriteit. Die zijn meer bezig met verboden wapenbezit, om maar een zijstraat te noemen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

.. dus ik heb geantwoord ... dat ik geen toezeggingen deed omdat ik dit éérst wilde bespreken met mijn accountant en dat zij ondertussen maar een offerte moesten sturen.

 

..dat was op een donderdag en op zaterdag heb ik een e-mail gestuurd dat ik geen interesse had en dat ik dus zodoende niet met hun in zee zou gaan.

 

Paar dagen later kreeg ik een mailtje terug waarin stond dat ik alleen maar per aangetekende brief kon annuleren, dat heb ik gedaan plus nog een gewone brief gestuurd ...

Zoals je aangaf is het een lang verhaal en misschien zijn er gedeelten die je niet hebt verteld, want de logica ontgaat mij eerlijk gezegd.

 

Je hebt op donderdag aangegeven niet zomaar met hen in zee te gaan, maar eerst overleg te willen met je accountant en een offerte te willen ontvangen. Van een overeenkomst was dus nog geen sprake. Dan was er toch ook geen noodzaak om die niet-aangegane overeenkomst aangetekend te annuleren?

Link naar reactie
  • 0

Nee precies, maar mijn advocaat adviseerde mij om een aangetekende brief te sturen waarin ik verklaarde dat ik uiteraard geen verbintenis met streya was aangegaan en dat het eventuele 'werk' dat zij hadden verricht voor mij, wat ik zeer betwijfel, voor hun eigen kosten was, .. ik was vreselijk boos dat ik, een aangetekende brief moest sturen terwijl ik helemaal geen toezeggingen had gedaan

Maar goed..

Link naar reactie
  • 0

Geachte Heer,

Na aanleiding van ons telefonisch contact op 31 augustus jl, waarin u mij benaderde met een aanbod,  heb ik u laten weten in dit gesprek dat ik graag eerst een offerte zou willen ontvangen en dat ik dan eerst advies zou vragen aan mijn accountant en u dan zou laten weten of ik dan wel of niet in zee zou gaan met Streya,

Dat was geen probleem en ik zou worden doorgeschakeld naar uw telefoniste die mijn gegevens zou opnemen,

Terwijl mijn gegevens werden opgenomen en mij gevraagd werd of ik akkoord ging heb ik nogmaals aangegeven dat ik nog helemaal geen toestemming zou geven omdat ik eerst dit wilde bespreken met mijn accountant, de telefoniste stopte het gesprek en ik werd terug verbonden met u,

Ook tegen u heb ik nogmaals aangegeven dat ik nog met niks akkoord ging en werd weer doorverbonden met de telefoniste die weer mijn gegevens opnam en mij vroeg of het klopte, waarop ik bevestigde dat mijn gegeven klopten.

Na twee dagen kwam ik tot het besluit dat ik toch geen gebruik wilde maken van de diensten van Streya en heb u dit ook middels een e-mail en binnen de 7 werkdagen bedenktijd laten weten .

U beweert nu echter dat er door Streya al werk is verricht voor mij, dat is zeer eigenaardig aangezien ik nooit opdracht heb gegeven voor het verrichten van werkzaamheden omdat ik nog niet had toegezegd dat ik gebruik zou maken van uw diensten,

Als er al werk is verricht, wat ik zeer betwijfel dan is dit voor uw eigen risico! Nogmaals, ik heb nooit opdracht gegeven !

 

Bij deze laat ik u nogmaals weten dat ik na een gesprek met mijn accountant heb besloten om geen gebruikt te maken van de diensten van Streya!

 

Mvg Connie Dolmans

MajoediCleaningService

 

 

Deze brief heb ik verstuurd naar streya

Link naar reactie
  • 1

Ook tegen u heb ik nogmaals aangegeven dat ik nog met niks akkoord ging en werd weer doorverbonden met de telefoniste die weer mijn gegevens opnam en mij vroeg of het klopte, waarop ik bevestigde dat mijn gegeven klopten.

Ok, dat stukje miste ik dus.

 

Ik neem aan dat als je de opname van dat laatste gesprek beluistert, dat het dan net lijkt alsof je je gewoon aanmeldt voor hun diensten. Want als de telefoniste hierover had getwijfeld (en het kan best zijn dat de verkoper in zulke gevallen meeluistert) had zij het gesprek en de opname opnieuw afgebroken. En die eerdere gesprekken en jouw voorbehoud zijn uiteraard nergens vastgelegd. Vervolgens beroepen zij zich op hun Algemene Voorwaarden, waarin ook bij annulering binnen 7 dagen de reeds verrichte werkzaamheden in rekening worden gebracht.

 

Omdat je aangeeft "al eens op die manier op de koffie gekomen te zijn" was "Bel me na het weekend maar terug" in mijn optiek een meer logische reactie geweest. Maar ja, dat is achteraf makkelijk praten ...

 

Link naar reactie
  • 0

Waar ik vandaan kom is iemands woord nog iets waard, hij verzekerde mij nadat ik nogmaals zei dat ik nog nergens mee akkoord ging dat ik mij geen zorgen hoefde te maken want streya deed geen zaken op deze wijze. Ik heb trouwens nadat ik 1 maand geleden vroeg om de bandopname waar ik zogenaamd instem met een overeenkomst, nog geen reactie gekregen

Link naar reactie
  • 0

Dat is hun aanpak. Ze dreigen en klagen, maar ze doen nooit iets. Die incasso bij DAS was bluf. DAS kijkt wel uit. Je hebt inmiddels verschillende keren duidelijk gemaakt dat er van een overeenkomst nooit sprake was en dat je aan de telefoon slechts bevestigde dat de voorgelezen gegevens juist waren. Negeer het verder maar, want ze zijn alle aandacht niet waard. Tenzij je advocaat meent dat je nog iets moet ondernemen.

 

We zien hier vaak vergelijkbare luchtverkopers langskomen en die maken zelden hun dreigementen waar. Jouw ervaring helpt andere ondernemers om een keuze te maken, en als de rechter er ooit eens aan te pas komt hebben we al een aantal ondernemers die kunnen vertellen hoe Streya te werk gaat.

 

;)

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Dit najaar zijn er twee reviews toegevoegd aan Trustpilot, beide negatief.

 

Streya maakt bezwaar tegen een review.

 

Beoordelingen op Trustpilot moeten betrekking hebben tot het afgenomen product, en niet om u beklacht te doen over onze annuleringsbeleid. Dit kan namelijk een verkeerd beeld geven aan klanten die een offerte willen aanvragen via ons platform, en waardoor onze aangesloten partners dus hinder van kunnen ondervinden.
Afgelopen voorjaar waren er ook een paar tevreden klanten op Trustpilot.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Streya heeft mij telefonisch benaderd op een donderdag, op zaterdag heb ik de email verstuurd dat ik afzag van een overeenkomst met hun, zij beweren dat ze in die anderhalve dag, zonder mijn toestemming werk voor mij hebben verricht..dat vond ik zo grappig dat ik smakelijk moest lachen..helaas maken ze andere mensen zo bang met hun dreigementen dat mensen betalen om er maar vanaf te zijn, niet wetende dat ze dan pas echt in de problemen zijn beland

Link naar reactie
  • 0

Wel interessant is hoe de matching-functie van Streya werkt. Een opdrachtgever kan een opdracht plaatsen (verzoek tot offerte) en daar kunnen vakmensen of professionals op reageren. Die hebben regionale exclusiviteit (werd eerder op dit forum gemeld) dus de opdrachtgever krijgt waarschijnlijk maar één offerte. Tenzij reisafstand geen bezwaar is. De zoekresultaten verschillen nogal van branche tot branche.

 

Zoek binnen een straal van 100 km rond Utrecht:

 

aannemers 3

architekten 0

electriciëns 5

glasservice 1

hietoezicht 1

interieur stylist 2

loodgieters 5

meubelsroffeerderij 1

organisaties/bonden 0

schoonmaakbedrijven 41

juristen 33 (met name mediators)

paragnost 0

zakelijk vervoer 28

 

Daar zie je toch het kip/ei-probleem. Als er niet voldoende aannemers zijn, komen er geen opdrachtgevers. En zonder opdrachtgevers is het voor aannemers niet interessant.

 

Daar is best een oplossing voor: speciale aanbiedingen, bepaalde sectoren eerst ontwikkelen voor andere (bv taxi-en schoonmaakdiensten), een jaar kennismaken voor een bijzondere prijs.

 

Ga je echter klanten werven met misleiding en bedreiging dan krijg je klachten en wordt de drempel voor nieuwe professionals steeds hoger.

 

Neem nou de suggestie dat er afgelopen maand 11.978 offertes zijn aangevraagd. Dat is een slordige 400 per dag, oftewel elk deelnemend bedrijf (943) krijgt bijna elke tweede dag een aanvraag. Hoe waarachtig is dat?

 

Is gewoon een keuze. Reëel zijn, de waarheid vertellen en klanten goed (coulant) behandelen. Kun je een eerlijke boterham mee verdienen. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    0 leden, 514 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.