Is Higherlevel.nl de volgende?

Aanbevolen berichten

Samenvatting artikel: om je site hoger in Google te krijgen kun je in je homepage een artikel zetten met veel goede keywords. Vervolgens stuur je je bezoeker door naar de 'echte' homepage via Javascript. Google straft dit soort gedrag, ook wel doorway pagina's of cloaking genoemd, hard af. Twee grote sites, die van AMEV en FBTO zijn om deze reden uit Google verwijderd.

 

Zet je nu Javascript uit en ga je naar Higherlevel dan zie je ook dit soort gedrag. Inderdaad geen goede aktie lijkt me (en lijkt me dat het ook niet nodig is met al deze fantastische content)

 

[edit]linkje verwijdert omdat de pagina van m'n site is[/edit]

Link naar reactie

Ik denk inderdaad dat HL op eigen kracht nog wel het nodige kan bereiken, mits de site goed doorzoekbaar is, maar dat is aan de bouwers wel toevertrouwd denk ik.

 

Waar ik me meer zorgen over maak is de pagerank. Vaak heeft een SEO een sterk netwerk van sites met hoge pageranks. Als we daar uit 'vallen' zouden de resultaten wel eens kunnen inzakken en dat zou jammer zijn. Misschien is er een deal te maken met de SEO om wel gelinkt te blijven in het netwerk, maar niet meer de Javascript cloaking toe te passen?

 

Overigens maak ik me niet zo'n zorgen om HL. Er zijn zo ontzettend veel sites geoptimaliseerd d.m.v. Javascript cloaking. Vreemde is dat er van de zijde van Google ook geen echte duidelijkheid over is in hoeverre ze dit nu wel of niet toestaan. Ze hebben nu even een paar hele grote jongens aangepakt als afschrikwekkend voorbeeld. Dit zal wel tot gevolg hebben dat de meeste SEO's zich eens stevig achter hun oren zullen krabben. En dat is alleen maar goed!

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie

Ik ben er ook voor om voor eens en voor altijd het SEO-verhaal maar eens weg te doen, als je ziet hoe goed HL (en de zusterfora op Sprout en Zibb) geïndexeerd is (zijn), dan is dit niet meer nodig.

 

Over SEO weet ik niets, maar Sprout doet het zo goed dat ze na een paar maanden al beter dan HL lijken te scoren.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Er zijn zo ontzettend veel sites geoptimaliseerd d.m.v. Javascript cloaking. Vreemde is dat er van de zijde van Google ook geen echte duidelijkheid over is in hoeverre ze dit nu wel of niet toestaan.

 

Quote van de 'Google information for webmasters' pagina:

Make pages for users, not for search engines. Don't deceive your users, or present different content to search engines than you display to users.

 

Wat is daar niet duidelijk aan? Hoe aktief ze hierop reageren is natuurlijk een tweede.

Link naar reactie

Gisteren zijn Eelco Lempsink en ik bij Proseo geweest, de organisatie die de huidige seo heeft opgezet. Een aantal zaken willen we er al langer uithebben, zoals de frameset die over de gewone website heenhangt. Proseo zegt inmiddels al een stuk verder te zijn dan de seo zoals ze die toen voor HL hebben gemaakt, dus daar komt nu aan plan van.

 

De migratie mag niet te snel om Google niet te verwarren, maar de seo, die toch wel voor mooie posities zorgt, zal aanzienlijk geupdate worden!

Link naar reactie

http://www.emerce.nl/nieuws.jsp?id=637828

 

Vorige week stond het zoekmachinewereldje op zijn kop omdat Google enkele grote Nederlandse verzekeraars uit de index verwijderde. Zij werden gestraft voor javascript-cloaking. Opmerkelijk, want normaal gesproken pakt Google het verantwoordelijke bureau aan (in dit geval Checkit) en niet de bedrijven. Reden voor Emerce om verder te praten over de zaak met freelance internetconsultant en zoekmachine-expert Jeroen van de Wiel.

 

--

tim

 

Newviews automatiseert de boekhouding (o.a. scannen/herkennen, UBL2 en directe bankkoppelingen), ook voor accountants- en administratiekantoren: www.newviews.nl

--

Wonen in Bussum, 3 garages, grote tuin en aparte bedrijfsruimte?

http://www.funda.nl/koop/bussum/huis-74981118-lammert-majoorlaan-58

Link naar reactie

Als eindgebruiker van Google valt het mij op dat ik veel informatie mis die voorheen wel via Google te vinden was.

 

Veel eindgebruikers weten niets van de spelletjes die Google speelt.

Uiteindelijk zullen ook deze gebruikers wel merken dat Google in zoekresulaten terugloopt en je opzadelt met betaalde zooi, in plaats van zoekresultaten.

 

Ik heb geen voorbeelden direct bij de hand.

Maar ik zoek wel eens op bedrijfsnaam en activiteit.

Soms heb ik dan eerst 4 pagina's van alerlei onzin, voordat ik het bedrijf wat ik zoek vind tussen de resultaten.

 

Link naar reactie

Veel eindgebruikers weten niets van de spelletjes die Google speelt.

 

Zit me net een beetje in te lezen, en ik begrijp dat Google juist die spelletjes aan het bestrijden is. Er zijn allerlei cowboys die verborgen tekst op hun site plaatsen, zodat ze hoger op de zoekparade belanden. Prompt geven grote bedrijven als Ohra en Centraal Beheer opdracht aan hun zoekmachine-optimalisatiebureau om ook een hoge ranking te halen. Die plaatsen dan ook onzichtbare tekst op hun pagina's. En dat is tegen de afspraken. Dus nu worden ze door Google bestraft.

 

Het is eigenlijk de internet-variant van Hidden Persuaders.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Klopt als een bus, Twa.

 

Google probeert juist op te komen voor het belang van een eerlijke, objectieve vindbaarheid van relevante pagina's :

 

Van de site van Google.nl : http://www.google.nl/intl/nl/webmasters/guidelines.html

 

Kwaliteitsrichtlijnen – Algemene aanbevelingen:

 

Maak een website voor gebruikers, niet voor zoekmachines. Zet uw gebruikers niet op het verkeerde been en scheep zoekmachines niet op met andere inhoud dan de inhoud die u aan uw bezoekers voorschotelt.

Probeer niet via allerlei trucjes uw positie in de zoekresultaten op te schroeven. Een goede vuistregel is dat u zonder schuldgevoel zou moeten kunnen uitleggen wat u een concurrerende website hebt aangedaan. Een andere nuttige testvraag is "Hebben de bezoekers van mijn site hier wat aan? Zou ik dit ook doen als er geen zoekmachines zouden bestaan?"

 

Doe niet mee aan uitwisselingsprogramma's van koppelingen die zijn bedoeld om uw positie in de zoekresultaten of uw PageRank te verbeteren. Het is met name van belang dat u geen koppelingen aanbrengt naar webspammers of naar "achterbuurten" van het internet, aangezien zulke koppelingen uw rangschikking negatief beïnvloeden.

 

Gebruik geen illegale programmatuur voor het automatisch aanmelden van pagina's en het controleren van uw positie in zoekresultaten. Deze programma's leggen een onevenredig groot beslag op onze computerbronnen en zijn in strijd met onze gebruiksvoorwaarden. Google raadt het gebruik van producten als WebPosition Gold™ af. Met zulke programma's worden zoekopdrachten automatisch samengesteld en naar Google verzonden.

 

Kwaliteitsrichtlijnen – Specifieke aanbevelingen:

 

In deze kwaliteitsrichtlijnen zijn de bekendste vormen van misleidend en manipulatief gedrag aan de orde gesteld. Dat neemt niet weg dat Google ook maatregelen treft tegen misleidende praktijken die hier niet aan de orde zijn gesteld. Denk bijvoorbeeld aan het registreren van foutgespelde varianten van bekende websites, waarmee u gebruikers tegen hun bedoeling in naar uw website kunt lokken. U mag er dus beslist niet van uitgaan dat Google een specifieke misleidingstactiek goedkeurt als die niet op deze pagina wordt vermeld. Webmasters die hun energie steken in het ontwikkelen van websites in de geest van de hierboven omschreven basisprincipes, bieden hun bezoekers uiteindelijk precies datgene wat zij zoeken. Deze webmasters mogen dan ook rekenen op een betere rangschikking in de zoekresultaten dan zij die hun tijd steken in het uitdokteren van valstrikken voor zoekmachines.

 

(einde citaat)

Link naar reactie

ik heb niet alle posts precies doorgelezen maar een tijd terug hoorde ik van een andere leuke truc.

je maakt dan subdomeinnamen aan met daarin een pagina volop info. via php zet je dan erbij van: als het een ip van google is, toon deze tekst, zo nee, redirect naar de 'echte' site. het hielp wel, maar tis wel al tijdje terug dat ik ervan hoorde. wie weet heeft google inmiddels steeds andere ip.

Link naar reactie

Ik kan wel een manier bedenken om hoger in de google ranks te komen, maar ik denk niet dat deze forum een geschikte plek zou zijn om dat te vertellen.

Je hebt het gouden ei in handen, maar durft het niet te vertellen? :)

 

Enige opties die overblijven is gebruik van META tags, goede domeinnaam en goede inhoud.

Nee hoor, er zijn erg veel andere mogelijkheden. Denk aan doorway-pagina's zónder misleidende content (dat kan namelijk ook! ;)), of bijvoorbeeld virtuele directoriestructuren.

Link naar reactie

D'r is een heel boek geschreven over SEO, dames en heren, en nog wel een goeie en nog door een Nederlander ook : Kees Jan Deelstra. Zie zijn site :http://www.searchmarketing.nl/

 

Daarin kan je o.a. lezen hoeveel xxx-manieren zijn om Google et all te neppen. Maar zoals de laatste ontwikkelingen laten zien : Google Nederland heeft geen reet te melden en als dus in de USA ze een truc niet lekker vinden, dan gaat ineens de halve financiele wereld uit de zoekresultaten.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 137 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.