• 0

Beste boekhoud software? Alternatief voor AFAS online?

Dag allen,

 

Ik heb al even wat rondgeneusd, maar daar boekhoudsoftware bijna dagelijks verandert en er altijd nieuwe partijen bijkomen toch maar even de vraag. Wat is a 2018 nou echt de beste boekhoudsoftware voor een ZZP'er of kleine holding BV?

 

Ik gebruikte vroeger AFAS (op aandragen van m'n boekhouder), maar vond het maar traag en bovendien werkte het met een remote desktop en dus niet in de cloud(!). Was ca. 45euro per maand wat ik redelijk prijzig vind voor een 1-man band?

 

Iemand ervaring met bijv. Thinq, Yuki of een ander relatief nieuwe oplossing?

Hoor graag jullie meningen!

 

Groet

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

AFAS Online - Het cloudplatform van AFAS Software, misschien daar toch nog even kijken voor een eerlijke vergelijking in de tijd?

 

Heb je al een nieuwe boekhouder met voorkeur voor een pakket op het oog? Of wil je het volledig zelfstandig gaan doen?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

De meeste onlineboekhoud programma's bieden gratis proefperiodes aan. Mijn advies is om er even een paar uur tijd voor uit te trekken en een aantal ervan te testen. Schrijf voor jezelf op waar het programma minimaal aan moet voldoen zoals facturatie, wel of niet uren registratie, wel of niet scan oplossing voor facturen etc.

 

Op deze pagina heb je een lijst met boekhoud programma's die je zou kunnen vergelijken met elkaar:

https://boekhoudsoftware-vergelijken.nl/boekhoudprogramma

 

Groet,

 

Karim

 

LiveLogistics.nl -  E-Fulfilment:  Wij Slaan Goederen Op, Verpakken Ze En Regelen De Verzending  Voor Webwinkels.

Link naar reactie
  • 0

Dank allen voor de antwoorden!

 

Ik heb even wat rondgekeken, ik heb AFAS in het verleden gebruikt (ca. 7-8jr terug) maar dat was destijds een ramp. Remote desktop welke erg traag was, vaak uitviel en UX uit 1993.

 

Ik heb toch maar een proefabonnement aangevraagd voor de cloudversie, eens kijken of dat er beter uitziet, echter is het niet gratis (ca. 40euro p/maand). Moneybird lijkt me te simpel, die komen echt van een facturatie achtergrond en lijkt me vooral geschikt voor ZZP'ers. Ik heb een holding BV en daar komt wel wat meer bij kijken.

 

Verder even naar Visma gekeken, dit lijkt super compleet, modern UI en zelfs een app voor het scannen van facturen, automatisch inlezen bank transacties, 1-click btw aangifte etc. Dat voor maar 15euro p/mnd! Dus ik ga dit ook maar even proberen voor een maandje proef...

 

Iemand anders nog tips of suggesties voor goede pakketten? Liefst zo compleet mogelijk, cloud versie, gebruiksvriendelijk en geschikt voor BVs met wat meer complexiteit, niet het simpele ZZP pakketje voor facturatie en btw.

Link naar reactie
  • 0
Wat is a 2018 nou echt de beste boekhoudsoftware voor een ZZP'er of kleine holding BV?

niet het simpele ZZP pakketje voor facturatie en btw

Dus je vraagstelling staat er eigenlijk verkeerd op. Of e.e.a. is niet duidelijk. Moneybird was vroeger een facturatiepakket, nu boekhoudprogramma. Simpel ZZP pakketje: licht anders toe wat je precies voor mogelijkheden zoekt, in een pakket. Beste is redelijk subjectief (beste is voor mij bijvoorbeeld, eenvoudig, snel en effectief).

 

Probeer Exact (wel uitgebreid en vrij complex) met de gratis proefperiode en kijk of het wat voor je is. Boekhoudsupport op afstand van Exact zelf (telefonisch o.a.)

 

Link naar reactie
  • 0

Ik gebruik voor mijn beide BV's MoneyMonk. Ik heb een hoop boekhoudpakketten uitgebprobeerd, maar voor mij is deze met afstand de beste. Erg overzichtelijk en makkelijk in gebruik. Ik registreer er tevens mijn uren en kilometers mee.

Link naar reactie
  • 0

Ik gebruik voor mijn beide BV's MoneyMonk. Ik heb een hoop boekhoudpakketten uitgebprobeerd, maar voor mij is deze met afstand de beste. Erg overzichtelijk en makkelijk in gebruik. Ik registreer er tevens mijn uren en kilometers mee.

Hoi, ik reageer even op je post aangezien ik ook aan het kijken ben naar zulke software. Even een vraagje: is het met MoneyMonk ook mogelijk om verzamelfacturen op te stellen en te versturen? Dus elke dag een factuur maken en deze samenvoegen in één verzamelfactuur voor de maand juni?

 

Misschien dat iemand anders goede ervaringen heeft met andere pakketten? Het is voornamelijk het factureringsproces die gemakkelijk moet zijn.

Link naar reactie
  • 0

Ik gebruik voor mijn beide BV's MoneyMonk. Ik heb een hoop boekhoudpakketten uitgebprobeerd, maar voor mij is deze met afstand de beste. Erg overzichtelijk en makkelijk in gebruik. Ik registreer er tevens mijn uren en kilometers mee.

Hoi, ik reageer even op je post aangezien ik ook aan het kijken ben naar zulke software. Even een vraagje: is het met MoneyMonk ook mogelijk om verzamelfacturen op te stellen en te versturen? Dus elke dag een factuur maken en deze samenvoegen in één verzamelfactuur voor de maand juni?

 

Misschien dat iemand anders goede ervaringen heeft met andere pakketten? Het is voornamelijk het factureringsproces die gemakkelijk moet zijn.

Ik gebruik zelf moneybird, ik doe daar elke dag als ik wat gedaan heb voor een klant een nieuwe regel met de datum, gevolgd door wat ik gedaan heb, uren en tarief er bij. Zo heb je op het einde van de maand een factuur met regels per dag, werkt voor mij in ieder geval naar wens :)

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij hebben alle pakketten hun eigen plus- en minpunten. Wat het 'beste' is, hangt helemaal van jouw situatie af. Ik gebruik zelf Twinfield. Die heeft uiteraard ook zijn manco's. Zo vind ik de facturatiemodule matig en er is geen app die mij direct inzicht geeft. Ook de support is traag en men verwijst steevast naar de uitgebreide knowledge base (waar het antwoord op mijn ingewikkelde vraag niet staat, dat check ik natuurlijk altijd eerst). De rapportagemogelijkheden zijn prima en het pakket koppelt met alles. Wel prijzig en tikje ingewikkeld. Twinfield mikt op professional users (accountants e.a.).

 

Exact ken ik ook, maar dat vind ik geen fijn pakket. Zit 'm met name in de beperkte rapportagemogelijkheden. Dashboard is wel mooi en het werkt prima. Ik kan er slecht aan wennen. Gelukkig hoef ik er ook niet mee te werken, dat doet de finance man van dat bedrijf.

 

Moneybird vind ik een mooi pakket. Heel anders opgebouwd dan de Twinfield of Exact. Ik ken alleen de facturatiemodule en die is prima. Weet niet in hoeverre het intussen een volwaardig pakket is zoals Twinfield. Lastig voor mij is dat ik redelijk wat administraties heb. In Twinfield hebben wij de accountantslicentie en dan wordt het goedkoper per administratie. Voor zover ik weet heeft Moneybird niet zo'n licentie, waardoor het voor ons een duurdere oplossing zal zijn.

 

E-boekhouden heb ik ook bekeken. De interface vind ik te simpel, maar kan kwestie van wennen zijn. Het is wel een volwaardig pakket. Mijn collega (accountant) heeft er veel ervaring mee en die is er redelijk positief over. Hij is echter wel een bug (?) tegengekomen dat bankstanden niet meer aansluiten met de realiteit wanneer iemand een afschrift verkeerd boekt. Hij gaf aan dat het een prima pakket is, maar dat je wel alles tijdig en goed moet verwerken en moet opletten of je geen fout maakt. Dus niet eens per kwartaal even bijwerken.

 

Snelstart ook nog recent bekeken, heb een klant die dit gebruikt. Dit is m.i. outdated op alle punten, al zijn ze wel bezig met vernieuwing.

 

Een vriend van mij heeft een scan en herken oplossing voor facturen ontwikkeld (Trifact365) en zodoende koppelingen met vele boekhoudpakketten gelegd. Hij is erg enthousiast over e-accounting van Visma. Hij noemde dit een 'Twinfield en Exact killer'. Heb net even de functionaliteit bekeken en lijkt me een prima alternatief.

 

Scan en herken is trouwens een mooie aanvulling. Daarmee koppel je alle (inkoop)facturen aan betalingen, etc. en heb je geen papieren mappen meer nodig. Er zijn boekhoudpakketten die dit geïntegreerd hebben (zoals Exact), echter herkenning gebeurt nog weinig realtime (zitten mensen in India facturen in te kloppen). Trifact365 en Basecone gebruiken een slim algoritme die de herkenning realtime doet. Ik gebruik zelf al jaren Basecone (omdat Trifact365 toen nog niet zo ver was).

 

Voor SBR en jaarrekeningen gebruiken we Visionplanner. Dat is een reporting tool die realtime koppelt met Twinfield en Exact. Kan je ook forecasts, budgetten e.d. in kwijt en dan maakt de tool bijv. een liquiditeitsprognose. Heel handig! Verder kan je allerlei data importeren en combineren. Handig voor bijv. webwinkels die alle data in één dashboard willen presenteren.

 

Link naar reactie
  • 0

Poeh ik heb er echt heel wat gehad. Sowieso ben ik er achter dat voor mij als kleine zelfstandige (ZZP) een duur boekhoudpakket van €80,- per maand geen toegevoegde waarde heeft. Een van de boekhoudprogramma's die ik heb geprobeerd is Moneybird, maar deze werd toen ik hem iets meer ging gebruiken ineens een stuk duurder, van €10,- in de maand naar €30,- in de maand. Wat wel een voordeel van Moneybird is, is dat je een automatische bankkoppeling hebt die al je gegevens importeert.

 

Ik gebruik nu DigiBTW. Het voordeel van DigiBTW is dat het maar €10,- per maand kost en dat alles erg overzichtelijk is. Tevens leggen ze in een aantal blogs heel duidelijk uit hoe je bijvoorbeeld facturen kan maken en hoe je offertes opstelt. Helaas is het hier niet mogelijk om je bank te koppelen. Je moet dus elke keer je bankgegevens downloaden en vervolgens importeren. Voordeel is wel dat je ze kan bellen, zodat je direct antwoord krijgt op al je vragen.

Link naar reactie
  • 0
Op ‎13‎-‎8‎-‎2018 om 08:35, StefanO zei:

Snelstart ook nog recent bekeken, heb een klant die dit gebruikt. Dit is m.i. outdated op alle punten, al zijn ze wel bezig met vernieuwing.

 

Gebruik ik al vanaf 1990. Ben dus bevooroordeeld, maar bevalt me nog steeds prima. Zeer betrouwbaar.

Als de Cloud uitvalt kun je in mijn versie gewoon verder werken offline. Zodra de Cloud weer hersteld is, wordt alles in de lucht weer bijgewerkt.

Link naar reactie
  • 0
Op 28-2-2018 om 22:48, overhage zei:

Dag allen,

 

Ik heb al even wat rondgeneusd, maar daar boekhoudsoftware bijna dagelijks verandert en er altijd nieuwe partijen bijkomen toch maar even de vraag. Wat is a 2018 nou echt de beste boekhoudsoftware voor een ZZP'er of kleine holding BV?

 

Ik gebruikte vroeger AFAS (op aandragen van m'n boekhouder), maar vond het maar traag en bovendien werkte het met een remote desktop en dus niet in de cloud(!). Was ca. 45euro per maand wat ik redelijk prijzig vind voor een 1-man band?

 

Iemand ervaring met bijv. Thinq, Yuki of een ander relatief nieuwe oplossing?

Hoor graag jullie meningen!

 

Groet

 

Exact Online is wel goed.

 

En die kan je 30 dagen even gratis uitproberen.

️ Haal meer uit je website, maak hem gebruiksvriendelijk

 

Download je gratis e-book

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 192 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.