In oktober van het vorige jaar. Is er een grote transactie gedaan in mijn webshop. Enkele duizenden euro's voor een product. Na levering trok de klant de betaling in. Aangezien de betaling via mastercard (middels tussenpersoon, wirecard) was dus EN het geld EN het product weg.
Na bemiddeling tussen Wirecard, CCVshop (webshop draait hierop) en mij. Heb ik vandaag te horen gekregen dat ik verantwoordelijk ben en het geld alsnog bij wirecard moet terugstorten (betaling was nl al voldaan door wirecard richting mij).
Ze (wirecard) stelt nl dat ik verantwoordelijk ben om aan te tonen dat de chargeback onterecht was. Heb hun info gegeven over de mailing met de klant en bewijs/afleverdocumenten gemaild, meermaals. Hier werd niet op gereageerd.
Wirecard is van mening dat hier niet met gepaste zorgvuldigheid op gereageerd is door mij, door adres te checken (adres in duitsland). Heb dit wel gecontroleerd en leek op het eerste oog geen bijzonderheden te zien.
Wie kan me hierin juridisch advies geven?
Het zou wel mooi zijn als iedereen die een webshop heeft niet meer hun producten kan versturen zonder de zekerheid te hebben dat hun geld niet meer wordt ontvangen (dmv een chargeback van de klant weer wordt ingehouden).
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
aves
aves
In oktober van het vorige jaar. Is er een grote transactie gedaan in mijn webshop. Enkele duizenden euro's voor een product. Na levering trok de klant de betaling in. Aangezien de betaling via mastercard (middels tussenpersoon, wirecard) was dus EN het geld EN het product weg.
Na bemiddeling tussen Wirecard, CCVshop (webshop draait hierop) en mij. Heb ik vandaag te horen gekregen dat ik verantwoordelijk ben en het geld alsnog bij wirecard moet terugstorten (betaling was nl al voldaan door wirecard richting mij).
Ze (wirecard) stelt nl dat ik verantwoordelijk ben om aan te tonen dat de chargeback onterecht was. Heb hun info gegeven over de mailing met de klant en bewijs/afleverdocumenten gemaild, meermaals. Hier werd niet op gereageerd.
Wirecard is van mening dat hier niet met gepaste zorgvuldigheid op gereageerd is door mij, door adres te checken (adres in duitsland). Heb dit wel gecontroleerd en leek op het eerste oog geen bijzonderheden te zien.
Wie kan me hierin juridisch advies geven?
Het zou wel mooi zijn als iedereen die een webshop heeft niet meer hun producten kan versturen zonder de zekerheid te hebben dat hun geld niet meer wordt ontvangen (dmv een chargeback van de klant weer wordt ingehouden).
[Titel aangepast.]
www.quadcopter-shop.nl
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/58096-chargebacks-van-creditcardbetalingen-via-wirecard-duitsland/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
14 antwoorden op deze vraag