• 0

Frustraties van een starter!

Ik ben 16, en ik heb mij vorig jaar ingeschreven bij de KvK.

Ik trok het niet in het begin en heb het even stil laten liggen.

 

Nu heb ik het een maand of 2 geleden weer opgepakt.

Ik voer nu reparaties uit aan computers en andere elektronica. Mijn website is www.nlservers.nl -> niks mis mee toch? Maar ik heb nu nog maar 1 klant gehad.

 

Ik heb folders uitgedeeld en verspreid in mijn vestigingsplaats, maar het blijft maar bij die ene klant.

 

Ik weet niet of ik het lef en geduld heb om nog door te zetten, iemand tips/pep-talk?

NLServers PC assemblage en onderhoud - www.nlservers.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Gewoon volhouden en zorgen voor mond op mond reclame.

 

Twee tips voor je site:

 

- de tekst 'eventueel voorrijkosten' klinkt een beetje dubieus. Ga je die rekenen als je te weinig verdient met de reparatie ofzo? Zet er duidelijk neer wanneer wel en wanneer geen voorrijkosten worden berekend.

 

- de link naar je voorwaarden werkt niet.

 

Waar komt de naam trouwens vandaan? Ik associeer het met hosting o.i.d. totaal niet met reparatie van PC's laat staan de overige electr. apparaten.

Link naar reactie
  • 0

Wat 'trok je niet' in het begin?

Wat waren de obstakels?

 

De verwarring over de naam deel ik met willemj.

 

Wat vind je het leukst om te doen? Misschien dat we hier op HL (en evt. marketingforum.nl) wel wat hulp kunnen bieden om

-je concept aan te scherpen

-je identity wat beter te laten passen

-je naam relevanter te laten zijn

-je in het zadel te helpen met acquisitie

 

Ondernemers van 16 moeten worden aangemoedigd en geholpen vind ik

 

;D

Link naar reactie
  • 0

Qua naam moet ik zeggen dat ik ook hosting-associaties heb... in ieder geval niets met onderhoud aan elektriek.

 

Belangrijker is echter de reden te onderzoeken dat je weinig klanzidie hebt: Waar haken ze af? Is het zo dat mensen je uberhaupt niet vinden, of dat ze je wel vinden maar niet met je in zee gaan?

 

Verder zou ik ook eens naar je dienstenaanbod kijken... reparatie van keukenapparatuur klinkt niet als iets dat thuishoort in de zakelijke markt, tenzij het restaurants etc betreft. Zo denk ik ook niet dat veel particulieren netwerken zullen doen aanleggen, maar bijvoorbeeld wel weer ADSL verbindingen etc. In feite is dat hetzelfde werk, maar opeens is duidelijk wat iemand eraan heeft.

 

Het lijkt wat zeurderig misschien, maar het lijkt me best een goed idee om eens goed te overwegen waar je sterktes liggen, en wie daarbij je doelgroep is.

Link naar reactie
  • 0

Over je website:

 

*op de eerste pagina zou je al kunnen vertellen wat je precies doet.

* achter je e-mail staat msn: je kunt er niet van uitgaan dat je gehele doelgroep, die wel e-mailt, dat begrijpt of er mee werkt.

*prev. onderh. zou ik toch voluit schrijven

*Uiteraard beschikken wij over de nodigde Informatica en Installatietechniek diploma's. Tekstueel: Nodige of benodigde. Inhoudelijk: ik zou het anders schrijven, maar nog beter bij je bedrijfsinformatie, en dan specifiek benoemen welke kwaliteiten, mogelijkheden (apparatuur) en diploma's je in huis hebt.

 

*Tevens bieden wij onderhoudspakketen aan. Voor gerichte informatie kunt u kijken onder het kopje 'Particulier' of 'Zakelijk'. Wat op u van toepassing is. Tekstueel: pakketten : inhoudelijk: 'wat op u van toepassing is' is spreektaal.

 

De site is helder en overzichtelijk: maar bovenstaande puntjes geven een onverzorgde indruk. Je kunt je site sterker maken, zodat hij sneller van site-bezoek naar een opdracht zal leiden. Overigens verwacht ik in je branche niet dat de meeste klussen via de website binnekomen, eerder door aanbeveling aan nieuwe klanten door bestaande klanten, of door contact met jou. Wel zullen veel van die mensen naar je site gaan om verder te kijken.

 

Over de naam sluit ik me aan bij bovenstaande, en betreft je aanbod: een focus op reparatie of aanleg en onderhoud maakt je onderneming al een stuk herkenbaarder, en maakt het ook gemakkelijker om gericht aqcuisitie te doen.

 

Veel succes!

Link naar reactie
  • 0
Uiteraard beschikken wij over de nodigde Informatica en Installatietechniek diploma's.

 

16 jaar en beschikken over vakdiploma's op het gebied van installatietechniek ?

Je moet natuurlijk wel geloofwaardig blijven.

Nu heb je tegenwoordig niet voor alle werkzaamheden op het gebied van de elektrotechniek specifieke vakdiploma's nodig.

Daarvoor heeft men de term terzake kundig in het leven geroepen.

 

Dus ik ben benieuwd hoe jij dit opgelost hebt ?

Link naar reactie
  • 0

 

Persoonlijk vind ik het vermelden van alleen een mobiel nummer op een site niet zo sterk. Zeker wanneer je ook zakelijke relaties wilt aantrekken kan dit op weerstand stuiten. Kijk daarnaast eens (of schakel een deskundige in) goed naar je algemene voorwaarden. Niet alleen m.b.t. de spelling maar vooral ook inzake de inhoud. Naar mijn mening zijn je voorwaarden niet echt sterk. Overleg met een kundig iemand en zorg dat je de zaken m.b.t. de aansprakelijkheid goed regelt.

 

Laat je vooral niet weerhouden door tegenslagen! Ze vormen een onderdeel van het ondernemen. Maak gebruik van het aanbod van Annedien! Op het marketingforum zitten genoeg mensen die je vooruit willen en kunnen helpen. Go for it!!

www.camelot-legal.nl

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor al het advies etc. Ik ga aan de punten werken waarover jullie het hebben.

 

De naam komt omdat NLServers vroeger een hosting- en webdesingbedrijf was. Ik heb de naam gehouden omdat ik deze sterk vondt. En NLServers kan ook duiden op dienstverlening in feit. Serve staat voor dienstverlening.

 

Vakdiploma's heb ik, en ik heb 1 werknemer cq. freelancer die een diploma installatietechniek heeft.

 

Ik zal morgen wat inhoudelijker op alles ingaan.

NLServers PC assemblage en onderhoud - www.nlservers.nl

Link naar reactie
  • 0

 

 

Vakdiploma's heb ik, en ik heb 1 werknemer cq. freelancer die een diploma installatietechniek heeft.

 

Ik zal morgen wat inhoudelijker op alles ingaan.

 

Beste NLservers,

 

Ik zou toch maar eens achter een goede aansprakelijkheidsverzekering aan gaan.

Gezien de "kwaliteit" van jouw algemene voorwaarden heb ik mijn twijfels of je over aansprakelijkheid nagedacht hebt.

Dan denk ik ook dat je tot de conclusie zult komen dat de papieren die jij hebt, officieel niet toereikend zijn om een installatiebedrijf te mogen runnen.

 

Ik heb het idee dat je op een dwaalspoor gebracht bent door de term klussenbedrijf.

En alweer, die mogen, indien zij zich terzake kundig achten, kleine wijzigingen in installaties aanbengen.

Als het echter misgaat en er schade ontstaat, of erger lichamelijk letsel, voor de rechter gaan bewijzen dat zij inderdaad terzake kundig zijn.

 

Je zult dan toch echt met een aantal behoorlijke cursussen, opleidingen en relevante werkervaring moeten komen.

Link naar reactie
  • 0

En NLServers kan ook duiden op dienstverlening in feit. Serve staat voor dienstverlening.

 

Strict genomen zou dat iets met 'service' moeten zijn, 'serve' impliceert een soort machtsverhouding die je, denk ik, niet wilt uitstralen.

 

Maar afgezien van de semantics van het geheel: Zo te zien denkt vrijwel iedereen hier bij de naam 'nlservers' aan iets anders dan wat je doet, dat lijkt me een duidelijk signaal. Overigens is het voor een hostingtoko wel een erg mooie bedrijfsnaam :)

Link naar reactie
  • 0

Wat 'trok je niet' in het begin?

Wat waren de obstakels?

 

De verwarring over de naam deel ik met willemj.

 

Wat vind je het leukst om te doen? Misschien dat we hier op HL (en evt. marketingforum.nl) wel wat hulp kunnen bieden om

-je concept aan te scherpen

-je identity wat beter te laten passen

-je naam relevanter te laten zijn

-je in het zadel te helpen met acquisitie

 

Ondernemers van 16 moeten worden aangemoedigd en geholpen vind ik

 

;D

 

De moeite om klanten te vergaren is toch wel m'n grootste opstakel (geweest).

 

Maar wat zouden jullie voor mij kunnen doen dan? De enige manier waarop ik nu reclame maak is dus met flyers, en de website staat her en der gelinkt op internet.

NLServers PC assemblage en onderhoud - www.nlservers.nl

Link naar reactie
  • 0

 

Laat je vooral niet weerhouden door tegenslagen! Ze vormen een onderdeel van het ondernemen. Maak gebruik van het aanbod van Annedien! Op het marketingforum zitten genoeg mensen die je vooruit willen en kunnen helpen. Go for it!!

 

Bedankt ;D

NLServers PC assemblage en onderhoud - www.nlservers.nl

Link naar reactie
  • 0

Reclame maken is op zich een prima manier om aan klanten te komen. Het probleem is echter dat je mensen verwijst naar een site die rammelt, niet duidelijk communiceert wat je doet, twijfels oproept en een weerspiegeling is van waar jij op dit moment staat als ondernemer.

Voordat je gaat nadenken over promotie zou ik eerst eens teruggaan naar de bron van je uitdaging: je aanbod en je communicatie.

Pogingen meer reclame te maken zullen alleen maar contraproductief werken.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben ook een jonge ondernemer en ben ook van mening dat de condities voor de startende(jonge) ondernemer. Gewoon niks voorstellen, ik bedoel; ik ben net een halve week achtien mijn vriendin word over een paar maanden 19, we hebben een transport geopend en de bank wijst ons vanochtend af op een bedrag van 25.000 €.

 

MAAR JIJ BENT NOG JONGER, PROBEER DE STEUN VAN JE FAMILIE EN VRIENDEN OP TE ZOEKEN EN ZOVEEL MOED, GEDULD EN DOORZETTINGS VERMOGEN BIJ MEKAAR TE SCHRAPEN EN DOORGAAN. AL HELEMAAL ALS HET VOOR JOUW NET ALS VOOR MIJ EEN DROOM IS OM ZELFSTANDIG TE WEZEN.

 

IK WENS JE EEN HOOP SUCCES TOE, HET DOET ME DEUGD OM TE ZIEN DAT JONGERE NET ALS IK OOK ZELFSTANDIG WILLEN ZIJN!!!

Link naar reactie
  • 0

MAAR JIJ BENT NOG JONGER, PROBEER DE STEUN VAN JE FAMILIE EN VRIENDEN OP TE ZOEKEN EN ZOVEEL MOED, GEDULD EN DOORZETTINGS VERMOGEN BIJ MEKAAR TE SCHRAPEN EN DOORGAAN. AL HELEMAAL ALS HET VOOR JOUW NET ALS VOOR MIJ EEN DROOM IS OM ZELFSTANDIG TE WEZEN.

 

IK WENS JE EEN HOOP SUCCES TOE, HET DOET ME DEUGD OM TE ZIEN DAT JONGERE NET ALS IK OOK ZELFSTANDIG WILLEN ZIJN!!!

 

Bedankt! Het is zeker mijn droom. Ik had als 6 of 8 jarig jochie al 'bedrijven' als 'de Greef x' etc. En ik ga er nu ook zeker hard m'n best voor doen, m'n pa helpt met met de administratie. Hij is RA.

NLServers PC assemblage en onderhoud - www.nlservers.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik dacht meteen aan een hosting bedrijf. Naam zou idd anders kunnen.

 

Toch denk ik dat je klanten genoeg kan krijgen. Ik heb voor mezelf duidelijk afgesproken dat ik alleen reparaties doe in mijn directe familie. Anders was ik de hele week druk voor jan en alleman.

 

Je moet het niet teveel van je site verwachten maar van mond op mond reclame, zoals hier al geopperd is.

 

nog een tip: kleiner lettertype op je website en niet bold. Dat zou er al een stuk professioneler uitzien!

 

Succes en volhouden!

____________ (online).

Link naar reactie
  • 0

Niet alleen jonge starters lopen wel eens tegen een 'nee' van banken op... :)

 

Ik kan een contract overleggen waar in staat dat ik de komende 6 maanden 70 mille omzet en daaruit 30.000 winst haal, doch krijg ik geen startersfinanciering van 10 mille.

 

Gelukkig heb ik collega's die een onderhandse lening verstrekken. Die kennen mijn kunnen en werken al langer met mij samen.

 

Ik vraag me toch af waarom banken zo makkelijk mensen afwijzen die aantoonbare omzet leveren.

Link naar reactie
  • 0

Niet alleen jonge starters lopen wel eens tegen een 'nee' van banken op... :)

 

Ik kan een contract overleggen waar in staat dat ik de komende 6 maanden 70 mille omzet en daaruit 30.000 winst haal, doch krijg ik geen startersfinanciering van 10 mille.

 

Gelukkig heb ik collega's die een onderhandse lening verstrekken. Die kennen mijn kunnen en werken al langer met mij samen.

 

Ik vraag me toch af waarom banken zo makkelijk mensen afwijzen die aantoonbare omzet leveren.

 

Het BKR maakt meer kapot dan je lief is.......

Link naar reactie
  • 0

Niet alleen jonge starters lopen wel eens tegen een 'nee' van banken op... :)

 

Ik kan een contract overleggen waar in staat dat ik de komende 6 maanden 70 mille omzet en daaruit 30.000 winst haal, doch krijg ik geen startersfinanciering van 10 mille.

 

Gelukkig heb ik collega's die een onderhandse lening verstrekken. Die kennen mijn kunnen en werken al langer met mij samen.

 

Ik vraag me toch af waarom banken zo makkelijk mensen afwijzen die aantoonbare omzet leveren.

 

Sorry, ik zie je bijdrage aan dit topic niet echt in.

NLServers PC assemblage en onderhoud - www.nlservers.nl

Link naar reactie
  • 0

Sorry, ik zie je bijdrage aan dit topic niet echt in.

 

Wat hiermee nu wordt bedoeld?

 

Jongens, niet zo moeilijk doen. In een topic over de frustraties van een starter is het niet zo héél raar als mensen hun eigen (frustrerende) ervaringen ook delen. En als je de ervaringen van een ander niet wil lezen, wat doe je dan op een forum waar mensen hun ervaringen met ondernemen delen? ???

Link naar reactie
  • 0

Sorry, ik zie je bijdrage aan dit topic niet echt in.

 

Wat hiermee nu wordt bedoeld?

 

Jongens, niet zo moeilijk doen. In een topic over de frustraties van een starter is het niet zo héél raar als mensen hun eigen (frustrerende) ervaringen ook delen. En als je de ervaringen van een ander niet wil lezen, wat doe je dan op een forum waar mensen hun ervaringen met ondernemen delen? ???

 

Ik zit er niet mee, maar het leek net of desbetrefende in het verkeerde topic postte. Het zag eruit als een reactie op een 'ik krijg geen lening' topic.

NLServers PC assemblage en onderhoud - www.nlservers.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik word gefrustreerd van dit topic! Grrrr!

 

Hey NLserver, al nieuwe ideetjes opgedaan nu? Het is natuurlijk 'jammer' dat je pas 16 bent. Je kan niet even snel met een autootje voor komen rijden. Dat staat natuurlijk beter dan dat je op je fiets aan komt zetten ;).

____________ (online).

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 200 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.