Help. Ik heb een flinke suppletie gehad omdat verlegde BTW volgens mijn boekhouder niet meegerekend mag worden voor de KOR.
Ik koop domeinen in bij een groot bedrijf in Duitsland. Die sturen mij een 0% factuur.
De verlegde BTW geef tel ik bij in de kwartaalaangifte als BTW en als voorbelasting.
Mijn boekhouder stelt dat deze inkopen omdat ze binnen EU zijn niet meetellen voor de KOR. Hij stelt dat ik de domeinen bij een Nederlands bedrijf moet inkopen dat dit voordeliger is omdat de KOR dan wel meegerekend kan worden.
Ik heb gebeld met de belastingtelefoon en (reken) voorbeelden van
Wat is volgens jullie juist? Heb ik mbt de KOR idd alleen voordeel als ik in NL inkoop? Als dat niet zo is, heeft mijn boekhouder dan een fout gemaakt met nadelige gevolgen voor mij? In dat geval wat is jullie advies? Kan ik hier nog iets mee doen? Dank voor het meedenken alvast.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Bob83
Bob83
Help. Ik heb een flinke suppletie gehad omdat verlegde BTW volgens mijn boekhouder niet meegerekend mag worden voor de KOR.
Ik koop domeinen in bij een groot bedrijf in Duitsland. Die sturen mij een 0% factuur.
De verlegde BTW geef tel ik bij in de kwartaalaangifte als BTW en als voorbelasting.
Mijn boekhouder stelt dat deze inkopen omdat ze binnen EU zijn niet meetellen voor de KOR. Hij stelt dat ik de domeinen bij een Nederlands bedrijf moet inkopen dat dit voordeliger is omdat de KOR dan wel meegerekend kan worden.
Ik heb gebeld met de belastingtelefoon en (reken) voorbeelden van
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/zakendoen_met_het_buitenland/goederen_en_diensten_afnemen_uit_andere_eu_landen/btw_berekenen_over_goederen_en_diensten/btw_berekenen_als_u_goederen_of_diensten_afneemt_uit_andere_eu_landen bekeken. Hieruit blijkt dat verlegde BTW wel voor de KOR meegerekend wordt (voorbeeld aannemer). Ook de belastingtelefoon informeert mij dat de berekening anders is maar er per saldo voor de KOR geen verschil is tussen inkoop in NL of DE. Mijn boekhouder noemt dit geen betrouwbare bronnen en zegt uit ervaring dat de belastingtelefoon niet altijd juist informeert.
Wat is volgens jullie juist? Heb ik mbt de KOR idd alleen voordeel als ik in NL inkoop? Als dat niet zo is, heeft mijn boekhouder dan een fout gemaakt met nadelige gevolgen voor mij? In dat geval wat is jullie advies? Kan ik hier nog iets mee doen? Dank voor het meedenken alvast.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/58567-kor-en-inkoop-dienstenproducten-binnen-eu/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
18 antwoorden op deze vraag