Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  

Coolblue vindt beschrijvende domeinnamen niet koel meer

Aanbevolen berichten


Dactylus, dactylus...

Olleke bolleke, eenmaal vijf regels

die rijmen aan het slot.

Kreet, thema, één woord met zeslettergretigheid.

Moeilijk te maken, maar wat een genot.

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

Via een lange omweg is Coolblue steeds meer een gewone witgoed en electronica keten aan het worden.

Met fysieke winkels, een eigen technische dienst en bouwen aan een eigen merk.

 

Blijkbaar toch de beste manier om winst te maken.

 

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind Coolblue een leuk bedrijf. Zeker sinds het zien van

ben ik fan. Ik vind ze een heerlijk gevoel voor humor hebben, niet in de laatste plaats "eindbaas" Pieter Zwart. En dat werkt, want als ik een product wil dat bij Coolblue iets duurder is dan bij een ander koop ik het toch liever bij Coolblue.

 

Overigens vind ik zelf beschrijvende domeinnamen nog steeds wel cool, maar die van Coolblue heb ik nooit zo heel sterk gevonden.

 

Ik heb ze wel eens 1 van mijn domeinen aangeboden... ze wilden graag een banner op die betreffende website hebben in plaats van een andere adverteerder, maar dat vond ik geen goed idee omdat hun assortiment minder goed aansloot bij de doelgroep. Aangezien ze bleven aandringen heb ik gezegd dat ze natuurlijk altijd een bod mochten doen op die website wat ik niet kon weigeren ;D

 


Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben benieuwd hoe het ze zal bevallen. Ergens waren al die domeinen SEO technisch natuurlijk best een goede vinding, maar coolblue is gewoon een begrip geworden.

 

Die fysieke winkels zijn overigens wel prettig, er zit er hier eentje vlakbij, en als je iets echt snel wilt hebben is afhalen nog altijd sneller dan verzenden (mits op voorraad).

 

Overigens denk ik niet dat je het een 'gewone winkel' kunt noemen gezien ze het meeste online verkopen, maar met de fysieke winkels heb je wel een plek waar je terecht kunt voor garantie, retouren en dergelijke zonder poespas. Bovendien hebben die winkels ruimere openingstijden dat de meeste postnl locaties, dus als je iets wilt afhalen of terugsturen ben je beter af als er eentje in de buurt zit. Ze hebben echter wel een behoorlijke inkoopkracht door alles wat ze online verkopen, waardoor de prijzen redelijk kunnen blijven.

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik denk dat het ze giga veel centen gaat kosten :) Al die waarde kun je nou eenmaal niet terugbrengen naar 1 domein denk ik. Ben heel benieuwd.


@yannick_veys Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Kan je nog wel een goede vakman gebruiken? Ga dan naar Zoofy.nl

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

Op korte termijn of voor de Nederlandse markt is dat misschien waar, maar het merk of de afzender 'CB' is hier inmiddels 'top of mind' als het de productcategorieën van de belangrijkste beschrijvende webshops betreft. Misschien zit er toch ook een stap met internationale sites of meerdere talen aan te komen en dat gaat niet samen met de bestaande opzet. Een Google weegt inmiddels ook heel anders.

 

Groet,

 

Highio

 


HelikopterLandingsplaats...

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

 

Voor Google is de gigant van Nederland nog steeds een nietsbetekend bedrijf.


Dactylus, dactylus...

Olleke bolleke, eenmaal vijf regels

die rijmen aan het slot.

Kreet, thema, één woord met zeslettergretigheid.

Moeilijk te maken, maar wat een genot.

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb ik denk mijn tweede pda bij pdashop gekocht en heb daarna maar eenmaal een uitstapje gemaakt naar een andere winkel.

 

Dat vreemdgaan doe ik voorlopig niet nog een keer.

 

Dat "iets duurder" is maar zo weinig, dat heb ik allang terugverdiend aan de soeplesse waarmee klein en groter gedoe wordt opgelost.


Buikbakken voor promotie en hospitality, standaard en maatwerk: http://www.svendingtray.com

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

 

Voor Google is de gigant van Nederland nog steeds een nietsbetekend bedrijf.

Zouden ze bij Google echt zo over klanten denken?

Google zal heel beleefd zijn. Niks neerbuigends over klanten zetten. Ze graag in de etalage plaatsen als dat in de commerciële kraam te pas komt. Maar voor de zoekmachine zijn de strategische keuzes van Coolblue volstrekt irrelevant.

 

Coolblue moet aan SEO doen, want Google doet niet aan CFO. ;D

 


Dactylus, dactylus...

Olleke bolleke, eenmaal vijf regels

die rijmen aan het slot.

Kreet, thema, één woord met zeslettergretigheid.

Moeilijk te maken, maar wat een genot.

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

wat ik zo begrijp is een belangrijke overweging de uitbreiding naar buitenland. 1 site vertalen en optimaliseren voor stap naar andere landen is stuk sneller en makkelijker als ruim 300 sites vertalen en klaar maken voor buitenland (en dan nog passende domeinnamen vinden)

 

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

 

Heb niet de indruk dat ze minder content te vertalen hebben. Je kan dezelfde content in 333 potjes stoppen of in 1 grote pot doen.

 

Volgens mij hebben ze gewacht tot de effectiviteit van beschrijvende domeinnamen zo ver gedaald was dat die aanpak niet meer nodig is. De zoekmachine kijkt naar andere aspecten. Zoiets.


Dactylus, dactylus...

Olleke bolleke, eenmaal vijf regels

die rijmen aan het slot.

Kreet, thema, één woord met zeslettergretigheid.

Moeilijk te maken, maar wat een genot.

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik denk dat het hele gebeuren idd weinig tot niets met SEO te maken heeft.

Dat verhaal over die "extra ingangen" slaat ook nergens op.

 

Coolblue is een knap merk met een vlotte CEO, maar ik vind dat we hier op een ondernemers forum best wat kritischer naar alle persberichten die uitkomen mogen kijken.

 

Tenslotte is de omzet/winst verhouding bij Coolblue niet echt geweldig.

 

Wat dat betreft heeft Twabla helemaal gelijk: Voor spelers als Google en Amazon is Coolblue een vlieg op de taart die ze er met één klap vanaf meppen.

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

Niet alles geloven Ondernemer Nijmegen. ;)

 


Dactylus, dactylus...

Olleke bolleke, eenmaal vijf regels

die rijmen aan het slot.

Kreet, thema, één woord met zeslettergretigheid.

Moeilijk te maken, maar wat een genot.

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites
Je kan dezelfde content in 333 potjes stoppen of in 1 grote pot doen.
Je moet dan wel vaker het deksel open en dicht maken en veel meer etiketteren. Plus die potjes ordenen. Nu eet iedereen wat de pot schaft. ;)

 

Groet,

 

Highio

 


HelikopterLandingsplaats...

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

 

Coolblue doet dat niet in een opwelling. Ze hebben het in 2016 aangekondigd en zijn twee jaar bezig geweest met het opzetten van een (toekomstbestendige) structuur en testen.

 

Zij weten iets wat wij niet weten. ::)


Dactylus, dactylus...

Olleke bolleke, eenmaal vijf regels

die rijmen aan het slot.

Kreet, thema, één woord met zeslettergretigheid.

Moeilijk te maken, maar wat een genot.

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

Zij weten iets wat wij niet weten. ::)

Ik denk dat zij weten wat iedere web winkelier al snel weet: Je loopt leeg op de verzendkosten en op de marketing. Alleen de heel goeie webwinkels weten deze twee monsters de baas te blijven.

 

Met schaalgrootte en slimme logistiek hebben ze de verzendkosten wat kunnen knijpen maar daar zit ook een grens aan.

 

Waar ze nog wel op kunnen groeien is merkwaarde. Dat iedereen die een apparaat nodig heeft meteen aan Coolblue denkt.

 

Eigenlijk is dit een heel interessant moment voor de ecommerce in Nederland. Als zelf een mega speler als Coolblue afstand neemt van het klassieke 'dozenschuiver' model loopt dat wel op zijn laatste benen.

 

 

 

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

Leg eens uit hoe de move-to-1-domain de verzendkosten van Coolblue verlaagt.... ;D

 

En die beschrijvende domeinnamen dienen voor SEO, niet voor SEM. Dus dat was al een besparing. Die ze nu kwijt raken.

 


Dactylus, dactylus...

Olleke bolleke, eenmaal vijf regels

die rijmen aan het slot.

Kreet, thema, één woord met zeslettergretigheid.

Moeilijk te maken, maar wat een genot.

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

Leg eens uit hoe de move-to-1-domain de verzendkosten van Coolblue verlaagt.... ;D

Dat is juist wat ik probeer te zeggen. Dat je die niet verder kan verlagen.

 

Dus moeten ze groei vinden in het verhogen van de merkwaarde.

Door veel op TV te zijn, prima service te geven in een echte winkel.

En een CEO die lollige filmpjes maakt en een soort Elon Musk van de lage landen gaat worden.

 

Van zo'n merk willen mensen fan worden.

En het werkt want op dit forum alleen al zijn er heel wat Coolblue fans te vinden.

 

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

Dus moeten ze groei vinden in het verhogen van de merkwaarde.

Dat doen ze al sinds ze Coolblue zijn gaan promoten. Dus dat wisten we al een paar jaar.

 

Maar wat draagt het afschaffen van beschrijvende domeinnamen daar aan bij?

 

Op zich niet zo veel. Het haalt de complexiteit uit je bedrijfsvoering. Wat doen we met die nieuwe productgroep: weer tig nieuwe domeinen openen? Maar het risico is ook dat je opgebouwd zoekkapitaal kwijtraakt.

 


Dactylus, dactylus...

Olleke bolleke, eenmaal vijf regels

die rijmen aan het slot.

Kreet, thema, één woord met zeslettergretigheid.

Moeilijk te maken, maar wat een genot.

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

Maar wat draagt het afschaffen van beschrijvende domeinnamen daar aan bij?

Op zich niet zo veel. Het haalt de complexiteit uit je bedrijfsvoering.

Op zich heel veel ... Het haalt de complexiteit uit je bedrijfsvoering en maakt de bekendheid van je merknaam groter.

 

Wat doen we met die nieuwe productgroep: weer tig nieuwe domeinen openen?

 

Maar het risico is ook dat je opgebouwd zoekkapitaal kwijtraakt.

Opgebouwd zoekkapitaal is volatiel.

 

Veel handiger te zoeken (Googelen) op 'coolblue koffiezetapparaat' of 'coolblue laptop' - om maar een paar voorbeelden te noemen - dan op kronkelige domeinnamen en -extensies die veelal reeds door anderen zijn bezet.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 


Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

Veel handiger te zoeken (Googelen) op 'coolblue koffiezetapparaat' of 'coolblue laptop' - om maar een paar voorbeelden te noemen - dan op kronkelige domeinnamen en -extensies die veelal reeds door anderen zijn bezet.

Uh....

 

Ik vrees dat niemand zo zoekt. Men zoekt naar een laptop of een X laptop maar nooit naar een Coolblue laptop. De naam van de retailer speelt in SEO dus een beperkte rol of zelfs helemaal niet. De beschrijvende domeinnaam doet of deed dat wel.

 


Dactylus, dactylus...

Olleke bolleke, eenmaal vijf regels

die rijmen aan het slot.

Kreet, thema, één woord met zeslettergretigheid.

Moeilijk te maken, maar wat een genot.

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  

×

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

 Meer informatie   Oké