Ik wil begin 2019 voor mijzelf beginnen (EZ) als installateur.
Momenteel heb ik een privé auto die aan vervanging toe is.
Ik rijdt ongeveer 20000 km privé en ik verwacht de eerste jaren ongeveer 10000 km per jaar zakelijk te gaan rijden.
Mijn voorkeur gaat uit naar 1 bedrijfsauto met een dubbele cabine aan te schaffen die ik zowel zakelijk als privé ga rijden. De andere optie is om 2 auto’s aan te schaffen; 1 (kleinere) bedrijfsauto en 1 privé auto.
Mijn vraag:
1) Mijn werkgebied wordt vooral Amsterdam (binnenstad). Daar gelden milieuzones wat vooral voor oudere diesel’s ongunstig is. Momenteel geldt een verbod voor bestelauto’s (diesel) met een Datum eerste toelating (DET) van vóór 1-1-2000. De gemeente Amsterdam heeft nog geen besluit genomen om de milieuzone voor bestelauto’s aan te scherpen. Er is wel vastgesteld dat per 2025 alle bestelauto’s in de stad uitstootvrij moeten zijn.
Een bedrijfsauto met een dubbele cabine is er (bijna) alleen in diesel. En dan zit ik weer met de 2025 regel (alle bestelauto’s uitstootvrij).
Hybride of elektrische varianten zijn er niet.
Ik vraag mij nu af wat wijsheid is: een 2hands (niet te oud) bedrijfsauto met dubbele cabine waar ik voorlopig Amsterdam nog mee in kan, en dan over een aantal jaren kijken wat dan de situatie in Amsterdam is. Of toch de keuze voor 2 auto’s, of…..??
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Petervdk
Petervdk
Ik wil begin 2019 voor mijzelf beginnen (EZ) als installateur.
Momenteel heb ik een privé auto die aan vervanging toe is.
Ik rijdt ongeveer 20000 km privé en ik verwacht de eerste jaren ongeveer 10000 km per jaar zakelijk te gaan rijden.
Mijn voorkeur gaat uit naar 1 bedrijfsauto met een dubbele cabine aan te schaffen die ik zowel zakelijk als privé ga rijden. De andere optie is om 2 auto’s aan te schaffen; 1 (kleinere) bedrijfsauto en 1 privé auto.
Mijn vraag:
1) Mijn werkgebied wordt vooral Amsterdam (binnenstad). Daar gelden milieuzones wat vooral voor oudere diesel’s ongunstig is. Momenteel geldt een verbod voor bestelauto’s (diesel) met een Datum eerste toelating (DET) van vóór 1-1-2000. De gemeente Amsterdam heeft nog geen besluit genomen om de milieuzone voor bestelauto’s aan te scherpen. Er is wel vastgesteld dat per 2025 alle bestelauto’s in de stad uitstootvrij moeten zijn.
Een bedrijfsauto met een dubbele cabine is er (bijna) alleen in diesel. En dan zit ik weer met de 2025 regel (alle bestelauto’s uitstootvrij).
Hybride of elektrische varianten zijn er niet.
Ik vraag mij nu af wat wijsheid is: een 2hands (niet te oud) bedrijfsauto met dubbele cabine waar ik voorlopig Amsterdam nog mee in kan, en dan over een aantal jaren kijken wat dan de situatie in Amsterdam is. Of toch de keuze voor 2 auto’s, of…..??
Of hebben jullie nog andere inzichten en ideeën?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/58879-keuze-bedrijfsauto-ivm-milieuzone/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
16 antwoorden op deze vraag