• 0

Achter elke (succesvolle) ondernemer staat een...

Het valt me op dat we het hier vaak hebben over onze eigen rol als ondernemer, en in het verlegengde hiervan over de rol van medewerkers, adviseurs, partners etc. Dit zijn de 'usual suspects', prima.

 

Wat ik nog niet ben tegengekomen (omdat ik gewoon niet goed gezocht heb, I admit) is een thread (en mensen, schrijf nou niet steeds 'threat'...) over de Stille Krachten achter elke ondernemer: de partner, de familie en de vrienden.

 

Vertel eens: welke rol speekt je vriend of echtgenote wanneer je bedrijfsbeslissingen neemt ("nee Harry, ik vind paars niet mooi, je logo moet geel en zwart zijn"). Wie zijn je onbetaalde adviseurs en vertrouwenspersonen? Wie heeft het dus eigenlijk echt voor het zeggen binnen je onderneming?! ;D

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

ik hoef maar ergens over te twijfelen of ik bel naar een familielid die ook een internetshop heeft en die mij ook juist heeft omgepraat het ook te doen. ik krijg ook vaak advies van anderen, zoals mijn ouders en mijn vriend, maar die ene is degene die ik het snelst geloof. ;)

ik vind wel dat je zoveel mogelijk moet openstaan voor tips en feedback van anderen, je kan altijd zelf beslissen wat je ermee doet. vooral omdat ik in mijn 1tje werk kan ik het zeker gebruiken.

Link naar reactie
  • 0

Gelukkig (what's in a name) heeft mijn vrouw ook haar eigen bedrijven (2 stuks) en dat maakt overleg en begrip wel erg makkelijk. Zo kunnen we snel schakelen als het om zakelijke dingen gaat omdat we beide snappen hoe eea in elkaar zit.

Een bijkomend voordeel is dat we zaken als internetdiensten, girotel, online boekhouden e.d.samen kunnen gebruiken en zo ook weer wat kosten besparen.

Verder vullen we elkaar aan mbt kennis, zij de marketing/teksten e.d. en ik de techniek, hoezo rolbevestigend?

 

Al met al een aardige samenwerking vind ik zo.

 

GJ

Link naar reactie
  • 0

In het verlengde hiervan (en ik vermoed wat Ilja ook bedoelt):

 

Tip: Vraag niet alleen advies aan mensen met verstand van zaken maar júist aan diegenen die er "niets" van snappen. Dat kan soms tot hele goede ideeën/innovaties leiden, is mijn eigen ervaring en ik zie dit ook om me heen bij anderen.

 

Link naar reactie
  • 0

Het lukt mij helaas niet veel begrip te krijgen, wanneer ik het bed instap met de idee wat lijn te brengen in mijn wilde plannen en ik vervolgens met enige reglmaat het licht aan doe om een korte aantekening te maken van een geniale brainwave.

Op zo'n moment wil ik een partner die met me wegdroomt in plaats van een die ruzie gaat maken, omdat ie zo niet kan slapen en zo een sta in de weg is.

Link naar reactie
  • 0

In het verlengde hiervan (en ik vermoed wat Ilja ook bedoelt):

 

Tip: Vraag niet alleen advies aan mensen met verstand van zaken maar júist aan diegenen die er "niets" van snappen. Dat kan soms tot hele goede ideeën/innovaties leiden, is mijn eigen ervaring en ik zie dit ook om me heen bij anderen.

 

 

Interesting, eigenlijk bedoelde ik er niets mee, het was gewoon een open vraag! Op zich een leuk punt dat je aanbrengt, misschien is er wel markt voor een huis-tuin-en-keuken denktank van oma's, huisvaders, suikeroompjes, vage kennissen van vroeger en de oud-buurman, mensen die zich willen buigen over allerhande business onderwerken.

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

Het lukt mij helaas niet veel begrip te krijgen, wanneer ik het bed instap met de idee wat lijn te brengen in mijn wilde plannen en ik vervolgens met enige reglmaat het licht aan doe om een korte aantekening te maken van een geniale brainwave.

Op zo'n moment wil ik een partner die met me wegdroomt in plaats van een die ruzie gaat maken, omdat ie zo niet kan slapen en zo een sta in de weg is.

 

Zoals je het zegt zou je denken dat je maar een hele vervelende en onredelijke partner hebt! Je mag haar/hem, niet eens uit haar/zijn REM slaap houden. Poeh!

 

 

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

Ik laat vaak mijn nieuwe webinterfaces en systemen testen door atechnische mensen zoals vrienden en vooral familieleden.

 

Verder kom ik vaak met nieuwe ideeën en bespreek ik die altijd met zo veel mogelijk mensen die ik vertrouw om vervolgens te kijken of het realistisch is. Zo werk ik 1 op de 50 ideeën uit ipv allemaal.

 

Het lukt mij helaas niet veel begrip te krijgen, wanneer ik het bed instap met de idee wat lijn te brengen in mijn wilde plannen en ik vervolgens met enige reglmaat het licht aan doe om een korte aantekening te maken van een geniale brainwave.

 

Dit herken ik helaas. De hele avond zitten uitwerken en bedenken, dan denk je te willen slapen, en toch steeds weer de notebook aan en dingen opschrijven...

Technisch innovator.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben zelf wel degene die de touwtjes in handen heeft maar achter mij staat een grote groep familie en vrienden die altijd voor me klaar staan en vaak goede ideeën brengen!

Mijn grootouders hebben geinvesteerd in mijn onderneming en mijn beide oma's leg ik dan ook vaak nieuwe ideeën voor, per slot van rekening vallen zij ook onder mijn 'doelgroep'. Ik hecht dan ook veel waarde aan hun mening. Bijvoorbeeld met het ontwerp van de folder, dit heb ik samen met hen besproken.

Maar ook vrienden en andere familieleden komen soms met oplossingen en ideeën.

 

Het belangrijkste is gewoon dat je weet dat er mensen achter je staan en als het soms even niet ziet zitten er altijd iemand is die je weer uit de dip helpt!

www.hulpplus.nl -groot assortiment hulpmiddelen en comfortproducten!

www.krukkenexpert.nl - kleurrijkste assortiment loopkrukken.

www.flaneerstokken.nl - grootste EN mooiste wandelstokken!

www.slaapvitaal.nl - vitaal wakker worden!

www.1miljoenboeken.nl voor alle schrijvers en boekenliefhebbe

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat het enorm belangrijk is dat je partner begrijpt waar je mee bezig bent, en ook wel het e.e.a. accepteert. (keertje overwerken, keertje hel licht aan als je een topidee hebt). Het moet i.e.g. niet tegen je werken.

 

Ik moet wel zeggen dat veel mensen om mij heen vaak een idee niet zo inzien als ik, misschien ligt het er ook aan dat ik het idee dan niet al te goed verkoop. Een van de meest succesvolle ideeen die ik heb uitgewerkt was bijna iedereen om me heen sceptisch over. "Dat gebruikt toch niemand" werd me verteld, toch luister ik wel naar alle meningen/kritiek van de mensen om me heen.

De nieuwe Nederlandse Clickbank : www.paypro.nl

sms-marketing toepassen in jouw organisatie? www.smsdistrict.nl

e-mailmarketing toepassen? Verstuur gratis nieuwsbrieven via www.enormail.nl

eBay PowerSeller worden? www.powerseller.nl

Link naar reactie
  • 0

het is wel fijn om iemand te hebben die niets weet van het wereldje waar je inzit: die hebben vaak als je de situatie uitlegt zo'n ander referentiekader dat het opeens allemaal veel duidelijker wordt. de oplossing ligt vaak voor de hand. verder ben ik iemand die altijd heel erg loopt te piekeren over van alles en nog wat, en als dan drie mensen hetzelfde zeggen over wat ik moet doen geloof ik dat snel :)

 

ik moet toegeven dat ik in het verleden mijn partner wel te weinig heb laten meekijken in het bedrijf, maar daar heb ik van geleerd. deel veel van de dingen waar je mee zit, en ga niet te diep op details in, dan krijg je snel vaak verassend advies. al moet ik vaak wel moeite doen om een situatie even te vertalen naar andermans leefwereld ;)

Link naar reactie
  • 0

 

Het lukt mij helaas niet veel begrip te krijgen, wanneer ik het bed instap met de idee wat lijn te brengen in mijn wilde plannen en ik vervolgens met enige reglmaat het licht aan doe om een korte aantekening te maken van een geniale brainwave.

 

Dit herken ik helaas. De hele avond zitten uitwerken en bedenken, dan denk je te willen slapen, en toch steeds weer de notebook aan en dingen opschrijven...

 

Ik heb leren schetsen in het donker.... vaak zijn mijn krabbels goed genoeg om de volgende dag te herrineren wat ik bedoelde....

 

Een partner die naast je staat in de opstartfase en je steunt is een zegen. Samen meerdaagse beurzen bezoeken in London en Antwerpen helpt.... ;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 185 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.