Jump to content
Daniel_Nijmegen

Uitsluiten herroepingsrecht hygiëneproducten

Recommended Posts

Wie weet er hoe het volgende exact zit?

 

we verkopen al een tijd producten op bol.com.

Nu verkopen we intimiteitsproducten en lingerie.

Sinds een tijd verzegelen we alle producten die we verzenden met een speciale VOID zegel zodat we kunnen controleren of wel of niet open geweest is.

Nu hebben we in onze (aanvullende) retourvoorwaarden op bol.com ook staan dat deze producten na verbreken verzegeling niet retour mogen.

Maar daarvoor moet de klant wel eerst naar ons verkopersaccount en dan naar aanvullende retourvoorwaarden. Niemand die dat doet uiteraard. Ook zou het ergens in voorwaarden staan die de klant moet aanvinken bij plaatsen van bestelling.

 

Maar nu komt het: op elke productpagina bij Bol.com staat altijd: GRATIS 30 dagen retour mogelijkheid.

 

Dus heb ik veelvuldig problemen met klanten die gewoon terugsturen en vervolgens boos worden als ik het weiger omdat de verzegeling verbroken is want: op bol staat immers dat 30 dagen gratis retour mag, dat geld dus ook voor gebruikte vibo of buttplug of gedragen lingerie.

En aangezien Bol.com verwacht dat we het vervolgens ook nog eens gratis terug naar de klant gaan sturen weiger ik nu vooraf de zendingen al.

 

Ook al heel lang discussie met bol.com over die vermelding van 30 dagen gratis retour bij deze producten.

Naar wat ik weet moet op de productpagina zelf direct te lezen zijn dat voor die producten afwijkende retourvoorwaarden gelden.

 

Mijn vraag is dus: klopt dat en hoe zijn de regels exact betreffende het vermelden van aanvullende regels die herroepingsrecht voor bepaalde producten uitsluiten?

 

Het gewoon maar accepteren is geen optie, dan zouden we gebruikte producten naar volgende klant moeten sturen of moeten weggooien waardoor we de volgende 20 tot 60 orders onze winst al kwijt zijn.

 

Dan krijg ik ook veelal beschadigde verpakkingen terug omdat ze open gescheurd zijn of doordat ze voor retourzending ondeugdelijk verpakt zijn en dus onderweg beschadigd zijn.

Hoe moet ik daar mee omgaan? Ook hier geld dat accepteren hiervan voor bol.com orders geen optie is (klantvriendelijkheid kost geld en dat kan met de marge op bol verkopen niet gegeven worden (wel op verkopen via eigen shops). Zover ik weer hoef je dan maar een deel van het bedrag terug te betalen (waarde product verminderd dus minder terugbetalen).

Ook hiervan hoor ik graag hoe precies zit.

 

Gaat om behoorlijk wat orders via dit kanaal en om flink wat omzet en dus ook om steeds meer van dit soort orders die onterecht retour komen (afgelopen maanden gaat dat om 50 tot 70 orders die onterecht retour gestuurd zijn terwijl de verzegeling verbroken is en/of de verpakking beschadigd is waardoor we niet normaal meer kunnen verkopen.

 

Benieuwd hoe dit nu zit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen idee, wel weet ik uit eigen ervaring dat Bol heel ver gaat in het tevreden houden van (vaste) klanten. Paar weken geleden via een partner van Bol sd kaarten besteld waarvan een beschadigd uit de verpakking kwam. Retour gemeld en gezonden naar partner die vervolgens geen garantie en of terugbetaling wilde doen onder verwijzing naar hun algemene voorwaarden. Kreeg de beschadigde kaart linea recta retour van de partner.

 

Voorgelegd aan Bol die binnen een dag liet weten dat het bedrag van de kaart (een paar euri) terug gestort zou worden. 

 

 


Rieel-schoonmaak

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Klopt, Bol en Amazon gaan daar heel ver in.

Bij amazon ben ik daar net 220 euro in kwijtgeraakt,

Iemand die opengemaakte spullen wil terugsturen, gratis label gegeven heb voor terugsturen (omdat amazon je verweer daartegen absoluut niet leest en je dwingt gewoon een gratis label te verstrekken) maar dat gewoon niet doet en Amazon evengoed op mijn kosten klant terugbetaald en vervolgens je ook nog strafpunten geeft (terwijl andere amazon afdeling weer zegt dat je in je recht staat en adviseert vooral niet terug te betalen voor je spullen terug hebt en gecontroleerd hebt).(iemand tip voor incassobureau/procedure in Duitsland?)

 

 

Gaat er voor bol.com nu specifiek om of wat zij doen wettelijk juist is:

 

Op de productdetailpagina vermelden: 30 dagen bedenktijd en gratis retour en dan op de pagina van externe verkopers (en in de algemene voorwaarden) de regel: hygiene producten zijn uitgesloten van heroepingsrecht als de verzegeling verbroken is.

 

 

Dus ze beloven de klant eerst 30 dagen bedenktijd maar verbergen dat eigenlijk niet zo is.

Juist daarover heb ik zeer veel conflikten met klanten en komen er vele malen meer retouren binnen dan nodig. Naar verwachting zou aantal retouren voor mijn producten met een duidelijke communicatie op de bol.com pagina met ruim 70% worden teruggebracht.

 

Nu communiceer ik dat zelf maar klanten hebben daar maling aan want: op bol.com staat 30 dagen betaaltermijn en gratis retour sturen dus ze hebben niks te maken met dat ik zeg dat dat niet kan als verzegeling verbroken is en sturen dus gewoon terug en dan verwacht bol.com dat ik op mijn kosten nogmaals naar de klant ga opsturen

 

Uiteraard al tientallen keren bij Bol.com ter sprake gebracht en in 70% van de gevallen krijg je dan antwoord dat dat inderdaad niet de bedoeling is en ze het gaan doorsturen naar juiste afdeling, waar vervolgens niks mee gebeurd.

 

Daarom nu erg benieuwd hoe dat wettelijk zit met die vermelding (en of ik bol dus kan dwingen om die melding op de site aan te passen).

Edited by Daniel_Nijmegen

Share this post


Link to post
Share on other sites
42 minuten geleden, Daniel_Nijmegen zei:

Daarom nu erg benieuwd hoe dat wettelijk zit met die vermelding (en of ik bol dus kan dwingen om die melding op de site aan te passen).

 

Hygiënische producten met verzegeling mogen onder voorwaarden uitgezonderd worden van het herroepingsrecht, maar dat moet niet. Je kunt Bol dus niet dwingen deze uitzondering te maken. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

In dit geval doet bol dit zelf ook al danwel bieden ze die optie.

Situatie is als volgt:

 

- Op elke productpagina staat: 30 dagen bedenktijd en gratis retour sturen.

 

- dan bied bol de externe verkopers om aanvullende retourvoorwaarden te hanteren. die kan een klant vinden door bij de naam van een verkoper op  "over deze verkoper te klikken en dan onder kopje Retouren & voorwaarden op de link > alle retourvoorwaarden te klikken.

 

dan krijgt de klant voor mijn producten het volgende te zien:

Quote

Voorwaarden

De volgende artikelen kunnen niet geretourneerd worden:

Intimiteitsproducten, lingerie, drogisterij producten en andere producten van hygiënische aard mogen NIET retour gestuurd worden als de verzegeling verbroken is. Producten met een beperkte houdbaarheid mogen helemaal niet retour gestuurd worden. Dit geld voor o.a. de volgende soort producten (niet beperkt tot): - sextoys - lingerie - drogisterijproducten - overige producten van hygiënische aard - producten waarvan de verzegeling verbroken is Voor deze producten geld indien de verzegeling verbroken is dus niet de 30 dagen gratis retour zoals op Bol.com vermeld is. Producten welke niet onder de categorie hygiënische producten vallen en welke retour gestuurd worden met een beschadigde verpakking of de een of andere manier gebruikt zijn en daardoor in waarde verminderd zijn zal de waardevermindering bij de klant in rekening gebracht worden. Mocht u twijfelen of een product wel of niet retour kan neem dan vooraf contact met ons op.

De staat en verpakking van geretourneerde artikelen moet aan de volgende voorwaarden voldoen:

Onbeschadigde originele verpakking en eventuele verzegelingen mogen niet verbroken zijn.

 

Verder staat op die pagina een link naar https://www.bol.com/nl/m/voorwaarden-kopenbijandereverkopers/ en een link naar https://www.bol.com/nl/m/voorwaarden-koper-verkoper-zakelijk/#bijlage-artikel-10

 

tijdens het plaatsen van een bestelling moet je ook instemmen met die beide voorwaarden.

 

In die laatste voorwaarden staat o.a.:

 

Quote

7. Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben;

8. Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken;

 

Het wordt dus door zowel bol.com als mij in de algemene en (aanvullende) retourvoorwaarden uitgesloten.

 

Maar doordat bol.com op elke pagina iets plaats wat in tegenstelling is met de voorwaarden is er veel onduidelijkheid bij klanten en aangezien die voorwaarden nooit gelezen worden ziet de klant dus enkel: 30 dagen bedenktijd en gratis retoursturen.

 

Nu is het wettelijk zo dat als je de bedenktijd niet direct bij het product plaatst de klant 3 maanden retourrecht krijgt.

Maar hoe zit het nu dus met zo een uitsluiting?

mag die verstopt zitten in voorwaarden die niemand leest en mag de klant op de productpagina dus misleid worden met een toezegging 30 dagen bedenktijd en gratis retoursturen terwijl daarop wel een belangrijke uitzondering is.

Of moet die uitzondering dus nadrukkelijk op de productpagina al vermeld worden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is volgens mij best een complex issue als je het antwoord zou moeten beredeneren. Als je jurisprudentie kunt vinden hierover, is dat denk ik makkelijker.

 

De wet zegt dat de klant duidelijk en begrijpelijk moet worden geïnformeerd over retourvoorwaarden. Daar wringt het al, want ze zetten in een opvallende kleur en soms in een opvallend kader dat je binnen 30 dagen gratis mag retourneren, ook op productpagina's van hygiënische producten.

 

Dat dat toch niet mag, verstoppen ze ergens in 'de kleine lettertjes'. Kleine lettertjes zijn in het consumentenrecht al eerder door rechters op de korrel genomen, en nu er een wet is die verplicht tot duidelijk en begrijpelijk te communiceren, lijkt me dat je een dergelijke kritische houding alleen maar meer gaat zien.

 

Daarnaast kun je je ook nog eens afvragen: als in de AV staat dat iets niet mag, maar je zet op de productpagina dat het wel mag, mag je als consument dan niet aannemen dat wat op de productpagina staat, voorrang heeft op wat in de AV staat? Zeker als het op alle productpagina's staat, want dan is het gewoon zelf een algemene voorwaarde.

 

Is er een manier waarop je zelf bij de producten kunt zetten dat voor bepaalde producten een uitzondering geldt?


Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

dat is precies wat ik bedoel ja.

En dat is ook precies waar ruim 80% van de geschillen met klanten over gaan dat op productpagina het ene staat (wat hun het beste uitkomt) en in de voorwaarden die niemand leest het tegenovergestelde.

 

heb ook bij consuwijzer gekeken en daar staat dat de klant over een dergelijke uitsluiting geïnformeerd moet zijn en dat het in het contract/overeenkomst moet staan.

 

Ik kan het zelf helaas op dit moment niet makkelijk bij de productinfo zelf zetten.

Misschien dat dat eerdaags wel kan, heb namelijk een marketingpartij ingeschakeld die meer toegang tot het Bol.com systeem heeft en makkelijker de productinformatie daar kan aanpassen. zal het daar eens voorleggen of dat kan.

 

Want zelfs als wel zou mogen wat Bol.com doet is het zeer onwenselijk wat ze doen omdat ze daarmee consument onjuist informeren en voorlichten en dat klanten als achteraf niet blijkt te kunnen hun hakken in het zand zetten en alles wat hun niet uitkomt gaan negeren met grote financiële gevolgen voor mij.

Edited by Daniel_Nijmegen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zou kunnen dat het Europees Hof van mening is dat ook jouw producten door reiniging of ontsmetting geschikt te maken voor een nieuwe verkoop, waardoor je ze niet meer uit zou kunnen sluiten. Gebruikte matrassen mogen ook gewoon teruggestuurd worden, meent het Europees Hof.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 21-3-2019 om 07:27, Daniel_Nijmegen zei:

Daarom nu erg benieuwd hoe dat wettelijk zit met die vermelding (en of ik bol dus kan dwingen om die melding op de site aan te passen).

 

Dat kun je niet. Het is jouw keuze om gebruik te maken van een platform als Bol of Amazon om je handel te verkopen, als het platform zegt dat de klant altijd binnen de 30 kan retourneren dan moet je daar mee leven. 

 

Uiteraard kun je het wel -vragen-, maar ik denk dat die platforms liever gaan voor de belofte aan aan de consument dan voor een paar uitzonderingscategorien waar niet het merendeel van de winst mee behaald wordt. 

 

Met voorwaarden en dergelijke kom je ook niet weg: als de klant eerst in chocoladeletters ziet dat hij binnen 30 dagen mag retourneren, en ergens op pagina 127 van de voorwaarden een uitzondering staat kun je er niet van uit gaan dat een klant dat weet op het moment van aankoop. Dat Bol die 30 dagen belofte doet en niet jij doet er niet zoveel aan af denk ik: Een consument kan wel zien dat iets van een derde partij komt, maar niet verwachten dat daarbij andere voorwaarden gelden dan bij de rest van het assortiment. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun je geen banner / tekst plaatsen in de afbeeldingen van het product?

Of extra afbeelding ertussen met tekst?

 

Letop! Hygiëne artikel zie aanvullende retourvoorwaarden!

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 uur geleden, Ron van der Kolk zei:

Het zou kunnen dat het Europees Hof van mening is dat ook jouw producten door reiniging of ontsmetting geschikt te maken voor een nieuwe verkoop, waardoor je ze niet meer uit zou kunnen sluiten. Gebruikte matrassen mogen ook gewoon teruggestuurd worden, meent het Europees Hof.

die gasten worden steeds gekker.

Helaas worden veel van dat soort zaken bepaald door oude bejaarde figuren die geen enkel idee hebben waarover ze het hebben en veelal geen ervaring met internet hebben.

Het blijft absurt hoever ze gaan om online verkoop te benadelen .

De enige plek waar ik mijn producten kan verkopen als ze gebruikt zijn is op speciale sites waar figuren zitten die kikken op gebruikte spullen, liefst voorzien van foto tijdens gebruik.

Heb Bol.com ook al paar keer voor de keuze gesteld: product is gebruikt retour gekomen, jullie willen dat ik nogmaals op mijn kosten naar klant stuur: dat is financiele niet haalbaar dus zeg het maar: of de klant of jullie betalen om weer naar klant te sturen of ik accepteer alsnog retour en het product gaat naar een volgende bol.com klant en hopen we maar dat die klant niks ernstigs krijgt van het gebruik van die toy...

Tot nu toe was hun keus steeds duidelijk daarbij, niet naar een volgende klant

Probleem is dat je als externe verkopen op bol.com zeer weinig kan/mag verdienen. en dat is niet erg maar dan moet wel alles aan gedaan worden om onnodige kosten te voorkomen. en die onduidelijke/verborgen communicatie leverd veel boze klanten op die vervolgens de regels uit algemene voorwaarden negeren en toch retour sturen terwijl ze vooraf al wisten dat het niet geaccepteerd zal worden, en vervolgens zou ik op mijn kosten nogmaals moeten opsturen. (ter illustratie, op meeste verkopen maak ik 1 tot max 2 euro winst. als retour gestuurd wordt kost me dat al 2 euro retourkosten.

is product nog verzegeld en kan opnieuw verkocht worden ben ik dus verzendkosten + retour kosten kwijt = 7,25 euro verlies op die order. Dit is niet te voorkomen omdat nu eenmaal retour mag. dit soort retouren beslaat ongeveer <1% van totaal aantal orders

Is verzegeling verbroken moet ik dus op mijn kosten opnieuw opsturen. ben ik dus retourkosten kwijt + opnieuw verzenden = wederom 7,25 euro verlies op die order (plus vaak nog een hoop tijd aan communicatie, beoordeling, herverpakken enz. dus praktisch ben je al snel dik 10 euro kwijt). deze retouren waren makkelijk te voorkomen geweest als bol.com niet onterecht die 30dagen bedenktijd had vermeld maar bij product gecommuniceerd had dat voor die producten een afwijking daarop zou kunnen gelden met een rechtstreekse link naar die voorwaarden. dit percentage retouren ligt tussen de 1 en 4%. Kortom erg zonde van het geld, de boze klanten (kan ook nog eens slechte beoordelingen verwachten) en zou dus grotendeels voorkomen kunnen worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 uur geleden, Benm zei:

 

Dat kun je niet. Het is jouw keuze om gebruik te maken van een platform als Bol of Amazon om je handel te verkopen, als het platform zegt dat de klant altijd binnen de 30 kan retourneren dan moet je daar mee leven. 

 

Uiteraard kun je het wel -vragen-, maar ik denk dat die platforms liever gaan voor de belofte aan aan de consument dan voor een paar uitzonderingscategorien waar niet het merendeel van de winst mee behaald wordt. 

 

Met voorwaarden en dergelijke kom je ook niet weg: als de klant eerst in chocoladeletters ziet dat hij binnen 30 dagen mag retourneren, en ergens op pagina 127 van de voorwaarden een uitzondering staat kun je er niet van uit gaan dat een klant dat weet op het moment van aankoop. Dat Bol die 30 dagen belofte doet en niet jij doet er niet zoveel aan af denk ik: Een consument kan wel zien dat iets van een derde partij komt, maar niet verwachten dat daarbij andere voorwaarden gelden dan bij de rest van het assortiment. 

dat is dus probleem:

Bol hanteert dus zelf de regel dat als verzegeling verbroken is dat niet retour kan. staat ook in de voorwaarden van bol.com zelf en als klant klaagt dat ze daarom niet retour kunnen sturen steunt bol me ook. maar dan moet ik als al retour is dus wel weer gratis naar klant terug sturen.

Gaat mij er dus om hoe wettelijk die uitzondering op retourrecht gecommuniceerd moet worden.

Wat ik tot nu toe vind is dat het onderdeel van het contract moet zijn, maar nergens een echt duidelijke uitspraak over hoe dit gecommuniceerd moet worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minuten geleden, JansenmeteenJ zei:

Kun je geen banner / tekst plaatsen in de afbeeldingen van het product?

Of extra afbeelding ertussen met tekst?

 

Letop! Hygiëne artikel zie aanvullende retourvoorwaarden!

ik verkoop op externe websites waar ik dus zelf geen invloed heb op wat wel of niet op die site geplaatst wordt.

Heb nu een marketing partij ingehuurd die mijn aanbod op marktplaatsen gaat optimaliseren en beheren.

daarmee dit ook al besproken en we gaan inderdaad naar paar opties bekijken:

 

* extra foto met maatinfo en eventueel deze informatie

* deze info toevoegen aan productinformatie

* een extra attribuut met deze informatie meesturen

 

Voor nieuwe producten zou dit redelijk goed kunnen werken, maar voor bestaande producten (wat overgrote meerderheid is) is dat stuk lastiger omdat je dan afhankelijk van de platformen bent of ze die voorgestelde aanpassing van productinformatie accepteren of afwijzen (waarbij dat laatste in merendeel van gevallen gebeurd)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verkoopt Bol.com zelf geen hygiëneproducten? Of hoe gaan zij om met retouren? Zelfde vragen voor AH of anders Etos...

 

Groet,

 

Highio


HelikopterLandingsplaats...

Share this post


Link to post
Share on other sites
43 minuten geleden, Highio zei:

Verkoopt Bol.com zelf geen hygiëneproducten? Of hoe gaan zij om met retouren? Zelfde vragen voor AH of anders Etos...

 

Groet,

 

Highio

ja verkopen ze zelf ook.

ook daarvoor staat in de voorwaarden waar klant mee akkoord  dat als verzegeling verbroken is niet retour mag.

Maar A. bol.com verzegeld niks dus tenzij het vanaf producent al verzegeld is kunnen ze zich daarop niet beroepen. en B ze zijn extreem makkelijk, als iemand een gebruikte toy terugstuurt gooien ze het gewoon weg en betalen de klant terug.

Maar bol.com kan dat makkelijk dragen, die maken op een product namelijk niet 1 a 2 euro winst maar op hetzelfde product tegen zelfde verkoopprijs maken die 6 tot 15 euro winst (verschil zit hem erin dat ik hogere verzendkosten heb als bol en ik een flinke hap moet afdragen aan bol).

 

Dus bol.com kan dat soort retouren makkelijk afschrijven.

zelf scharen ze dat onder de noemer: door zo klantvriendelijk te zijn kopen mensen vaker en meer. en met hun schaal grote zal dat ook wel werken, met die van mij levert dat enkel onnodige kosten op die makkelijk te voorkomen zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Quote

Maar bol.com kan dat makkelijk dragen, die maken op een product namelijk niet 1 a 2 euro winst maar op hetzelfde product tegen zelfde verkoopprijs maken die 6 tot 15 euro winst (verschil zit hem erin dat ik hogere verzendkosten heb als bol en ik een flinke hap moet afdragen aan bol).

Welkom in de platformeconomie!

 

Ik heb daar ook geen goed antwoord op, maar jij kunt dan in ieder geval wel verzegelen (en verwijzen naar die voorwaarden)!

 

Groet,

 

Highio

Edited by Highio

HelikopterLandingsplaats...

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minuten geleden, Highio zei:

Welkom in de platformeconomie!

 

Ik heb daar ook geen goed antwoord op, maar jij kunt dan in ieder geval wel verzegelen (en verwijzen naar die voorwaarden)!

 

Groet,

 

Highio

klopt, en verwijs daar ook naartoe maar dat is eigenlijk telaat en levert achteraf discussie op en mensen die dan negeren met de daarop volgende kosten voor mij.

Hoopte dus dat dit net als de retour termijn zelf verplicht vooraf bij productinfo zelf vermeld zou moeten worden.

Hopende daarmee bij bol.com een ingang te vinden zodat ze de klanten dus beter zouden moeten gaan informeren.

En daarnaast dus opzoek naar de juiste oplossing om dit soort retouren meer te voorkomen.

zelf dus al verzegelingen op verpakkingen gedaan, gaan proberen bij de order meer uitleg te geven over retouren (standaard retour formulier op achterzijde pakbon met info over mogelijkheden en onmogelijkheden, proberen dus bij productinfo te zetten.

Maar juist de bron is belangrijk om aan te kunnen pakken, die onjuiste info op de pagina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze schijnen daar Customer Happiness ambassadeuren te hebben dus die kun je aan hun blauwe jasje trekken...

 

...commercieel gezien wil een platform misschien wel helemaal niet aan uitzonderingen of uitsluitingen, maar je zou het altijd nog eens kunnen proberen.

 

Groet,

 

Highio


HelikopterLandingsplaats...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb dat jasje daar al helemaal stuk getrokken ;-)

en de meeste medewerkers die je spreekt zijn het er mee eens en vinden dat dat inderdaad duidelijker en klantvriendelijker moet.

Maar ergens in de structuur daarboven sneuvelt de oplossing.

vandaar mijn poging om de wettelijke regels te proberen te begrijpen.

 

En ze willen wel aan die uitzonderingen maar willen er enkel niet aan om dat duidelijk te communiceren naar klanten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 uur geleden, JansenmeteenJ zei:

Ander zegel gebruiken? "NIET TE RETOURNEREN"

dat is lange tekst voor klein label 

Ik gebruik ronde labels van 25 mm doorsnede waarop het woord SEAL staat.

Indien je die los maakt verschijnt de tekst VOID.

Die laatste tekst kan niet zomaar aangepast worden. die eerste wel maar is wel kwestie van ruimte.

En om die zegels betaalbaar te krijgen heb ik daar tijd terug 30K van besteld en heb ik er nu nog ruim 25K liggen.

Misschien volgende bestelling kijken of toch iets duidelijkere tekst op kan

Share this post


Link to post
Share on other sites

En een tweede goedkopere sticker die uitlegt wat de werking is van de zegel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

is iets om te overwegen.

moet eens bekijken hoe groot die zou moeten zijn en hoe dat uitkomt op de verpakkingen (meeste doosjes zijn niet groot) en hoe dat door klanten ervaren wordt bij het als cadeau geven van product.

Maar iets om over na te denken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

kwestie een goed tekst, niet te zakelijk, maar een beetje speels zoals "Omdat ook jij een ongebruikt product wilt, verzegelen wij onze producten, bij verbreken van de zegel is dit product niet meer terug te sturen."
Alleen even een ander woord gebruik voor "product"


Als mensen je regels snappen, zijn ze vaker geneigt om er naar te handelen.


 

Edited by Jasper S.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met die tekst is heel het product bedekt ;-)

voordeel is dat je in elkgeval niet kan missen.

Overigens begrijpen veel mensen die regel wel als je uitlegt maar hebben vervolgens toch maling aan en sturen toch terug want: op de productpagina staat duidelijk 30 dagen bedenktijd en gratis retour sturen, en die andere regel kan wel verstopt in de algemene voorwaarden staan maar die hebben ze niet gezien dus geld niet voor hun......

 

In de mail die ik altijd stuur na aanmelding retour zet ik ook: we hopen op uw begrip en we gaan er vanuit dat u zelf ook geen gebruikt product wil ontvangen.

Af en toe verander ik die mail enigszins om te testen of daarmee een beter resultaat behaald wordt.

 

Overigens zijn de Bol.com NL klanten hiermee het aller ergste met negeren van retour voorwaarden zodra ze er van op de hoogte zijn.

De belgen negeren dit opvallen minder vaak en hebben daar veel meer begrip voor en zijn stuk minder boos en onvriendelijk nadat het hun duidelijk is dat ze niet goed opgelet hebben en niet retour mag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    On this forum all subjects are discussed related to entrepreneurship.

    Growing together with other entrepreneurs

    ✓     Ask your entrepreneur questions

    ✓     Share your answers

    ✓     Low profile

    ✓     Transparant

    ✓     At your convenience

    ✓     Always based on relevance, substance and expertise

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept