• 0

percentage op minimum jeugdloon

 

Hallo beste forumleden,

 

Voor een nieuw op te richten bedrijfstak binnen mijn onderneming ben ik een businessplan aan het opzetten.

In deze nieuwe bedrijfstak (audiovisueel) wil ik jonge mensen (+/- 17 tot 21 jaar) gaan aannemen op oproepbasis.

Nu vind ik heel veel informatie op internet over het minimum jeugdloon, maar ik ben meer op zoek naar iemand die mij kan adviseren wat nu een gezond uurtarief is voor deze leeftijdscategorie.

Een 'x' percentage bovenop het jeugdloon, maar hoeveel procent is normaal vandaag de dag?

 

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

 

Vriendelijke groet,

 

Dre Delhij

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zit in dezelfde branche,

Het salaris is afhankelijk van 2 dingen, wat kunnen ze en wat kun je in rekening brengen bij je klant.
De meeste audiovisuele bedrijven kunnen niet meer dan 25 euro per uur in rekening brengen voor een ervaren technicus. Maar veel beginnende bedrijven zitten daar nog flink onder. Ongeschoold werk zoals op en afbouw ligt nog iets lager.
Als je de winst die je wilt maken aftrekt van dat bedrag weet je zo wat er overblijft voor bruto salaris kosten.

Hou er rekening mee dat het ongebruikelijk is om klaarzetten en het inladen niet in rekening kan worden gebracht, dus deze kosten moet je ook meenemen in de berekening.

Link naar reactie
  • 0
4 uur geleden, Dre Delhij zei:

Nu vind ik heel veel informatie op internet over het minimum jeugdloon, maar ik ben meer op zoek naar iemand die mij kan adviseren wat nu een gezond uurtarief is voor deze leeftijdscategorie.

Een 'x' percentage bovenop het jeugdloon, maar hoeveel procent is normaal vandaag de dag?

Ik denk niet dat er een “normaal” percentage valt te benoemen ...

 

Het minimum jeugdloon is de beloning voor arbeid die je wettelijk moet uitbetalen, maar meer uitbetalen mag altijd.

 

... volgens mij lijkt een prestatieloon een beter uitgangspunt.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie reactie tot dusver.

 

14 uur geleden, Cosara zei:

Het minimum jeugdloon is de beloning voor arbeid die je wettelijk moet uitbetalen, maar meer uitbetalen mag altijd.

Hoe doen bijvoorbeeld supermarkten dit met tijdelijke oproepkrachten? Is er dan echt geen  'gouden' formule?

 

14 uur geleden, Cosara zei:

... volgens mij lijkt een prestatieloon een beter uitgangspunt.

Dat is inderdaad een goed uitgangspunt, maar je moet toch ergens beginnen lijkt me?

Link naar reactie
  • 0
24 minuten geleden, Dre Delhij zei:
14 uur geleden, Cosara zei:

Het minimum jeugdloon is de beloning voor arbeid die je wettelijk moet uitbetalen, maar meer uitbetalen mag altijd.

Hoe doen bijvoorbeeld supermarkten dit met tijdelijke oproepkrachten? Is er dan echt geen  'gouden' formule?

Die is er wel ... het minimum jeugdloon.

Voor menige supermarkt zijn de winstmarges marginaal ... die gaan echt geen extra geld uitgeven voor filantropische uitspattingen.

Het staat een ieder vrij om dat wel te doen ...

 

25 minuten geleden, Dre Delhij zei:
14 uur geleden, Cosara zei:

... volgens mij lijkt een prestatieloon een beter uitgangspunt.

Dat is inderdaad een goed uitgangspunt, maar je moet toch ergens beginnen lijkt me?

Prestatieloon komt pas in beeld als de prestatie bekend is.

Starten met het minimum jeugdloon en overstappen op een prestatieloon ... De één werkt nu eenmaal harder of efficiënter of weet domweg gewoon veel meer dan de ánder.

 

19 uur geleden, Dre Delhij zei:

Voor een nieuw op te richten bedrijfstak binnen mijn onderneming ben ik een businessplan aan het opzetten. 

In deze nieuwe bedrijfstak (audiovisueel) wil ik jonge mensen (+/- 17 tot 21 jaar) gaan aannemen op oproepbasis. 

Gezien al het voorgaande ... Met wat voor doel wordt de nieuwe bedrijfstak opgericht ?

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
21 minuten geleden, Cosara zei:

Die is er wel ... het minimum jeugdloon.

Voor menige supermarkt zijn de winstmarges marginaal ... die gaan echt geen extra geld uitgeven voor filantropische uitspattingen.

Het staat een ieder vrij om dat wel te doen ...

 

Prestatieloon komt pas in beeld als de prestatie bekend is.

Starten met het minimum jeugdloon en overstappen op een prestatieloon ... De één werkt nu eenmaal harder of efficiënter of weet domweg gewoon veel meer dan de ánder.

 

Gezien al het voorgaande ... Met wat voor doel wordt de nieuwe bedrijfstak opgericht ?

 

 

Nu sla je toch echt de plank mis. De AH betaald bijvoorbeeld in verhouding heel goed. Hierdoor hebben ze altijd voldoende mensen en het kost nog steeds niets in verhouding tot 22+ medewerkers.

https://medewerkersinfo.nl/hoeveel-verdien-je-bij-ah/

 

Bij ons krijgen de jonge parttimers in verhouding een hoger loon dan de oudere fulltimers.Enerzijds omdat het jeugdloon belachelijk laag is en anderzijds omdat zij een hoop extra's mislopen, zoals pensioen en de leuke trainingen (deze zijn altijd door de weeks).

aangepast door Jasper S.
Link naar reactie
  • 0
20 minuten geleden, Jasper S. zei:

Nu sla je toch echt de plank mis. De AH betaald bijvoorbeeld in verhouding heel goed.

Ik heb het niet over AH, maar over menige supermarkt.

Overigens ... niets staat u in de weg, om op de plank van AH te gaan staan.

 

25 minuten geleden, Jasper S. zei:

Bij ons krijgen de jonge parttimers in verhouding een hoger loon dan de oudere fulltimers.

Enerzijds omdat het jeugdloon belachelijk laag is en anderzijds omdat zij een hoop extra's mislopen, zoals pensioen en de leuke trainingen (deze zijn altijd door de weeks).

Naar verhouding op basis van het minimum jeugdloon dan wel te verstaan ... des te ouder, des te minder extra's, zo begrijp ik het.

Het siert u, maar waarom dan nog op zoek naar de "Gouden Formule" ?

Toch nog enige twijfel of u het te goed doet ?

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
31 minuten geleden, mmint zei:

Concurrentie speelt dus ook een rol. Kan de jongere elders meer verdienen voor leuker werk, dan zal het moeilijker zijn geschikt personeel te vinden. 

Niet alleen het uurloon of leuk werk speelt een rol, maar evenzo het aantal werkuren.

 

Inzake de plannen van Dre Delhij ... audiovisueel werk (wel een heel breed begrip) lijkt mij voor veel jongeren leuker dan vakken vullen bij een supermarkt.

Als het weinig uren per week betreft, dan kan het altijd gecombineerd worden met het vakken vullen bij AH.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
Op 25-5-2019 om 17:40, Dre Delhij zei:

In deze nieuwe bedrijfstak (audiovisueel) wil ik jonge mensen (+/- 17 tot 21 jaar) gaan aannemen op oproepbasis. 

 

Hou er ook rekening mee dat 17 jarigen niet 's nachts mogen werken. En als jouw branche onder een CAO valt dat je die moet volgen.

Link naar reactie
  • 0

Dre, kijk niet alleen naar de euro's voor jongeren in die leeftijd is het lang niet altijd het belangrijkste.

Juist ook leuke extra's en een leuke werksfeer kan van grote invloed zijn.

Daarnaast is werven op de juiste plekken ook handig, als ik de goede Dre heb gegoolged zit je in een stad met een Hoge school en  je zit met de leeftijden midden in de doelgroep HBO studenten, als je een combinatie kan maken met hun studie kan dat ook aantrekkelijk zijn voor hen en voor jou.

 

ik noem een dwarsstraat..

alle studenten moeten leren presenteren, met jou audiovisuele tak en videotak kun je ze leren hoe ze  het geheel nog een niveautje hoger kan tillen door juist gebruik van apparatuur. Wellicht kun je ze ook apparatuur laten lenen als ze een belangrijke presentatie moeten doen.

Misschien af en toe ook een workshopje vloggen organiseren voor de oproepkrachten (en een paar vrienden?)

of laat zien dat je ook vaardigheden voor de rest van je leven kunt leren in jou bedrijf ipv van pakken rijst en flessen mayo in een vak schuiven. Of biertappen in de bierbengel..

 

 

Link naar reactie
  • 1
1 uur terug, Roel J zei:

Dre, kijk niet alleen naar de euro's voor jongeren in die leeftijd is het lang niet altijd het belangrijkste.

Juist ook leuke extra's en een leuke werksfeer kan van grote invloed zijn.

 

Helemaal mee eens. Echter wil ik natuurlijk ook gewoon een prima salaris bieden aan deze jongeren. 

 

 

1 uur terug, Roel J zei:

ik noem een dwarsstraat..

alle studenten moeten leren presenteren, met jou audiovisuele tak en videotak kun je ze leren hoe ze  het geheel nog een niveautje hoger kan tillen door juist gebruik van apparatuur. Wellicht kun je ze ook apparatuur laten lenen als ze een belangrijke presentatie moeten doen.

Misschien af en toe ook een workshopje vloggen organiseren voor de oproepkrachten (en een paar vrienden?)

of laat zien dat je ook vaardigheden voor de rest van je leven kunt leren in jou bedrijf ipv van pakken rijst en flessen mayo in een vak schuiven. Of biertappen in de bierbengel..

 

Haha, leuk bekeken inderdaad. Zal dit sowieso in mijn achterhoofd houden. Thanks.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 275 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.