Ga naar inhoud
Geplaatst:

Ubasti

Het kan wel eens voorkomen dat je een geschil hebt met een klant,een factuur die nog niet betaald is ....en dat er gerechtelijke stappen  moet ondernomen worden.

Welke soort rechtsbijstand is voor mijn situatie aan te raden?

Ik hoor graag je positieve en negatieve ervaringen

aangepast door Hans van den Bergh
aanpassing van vraagstelling

Featured Replies

Geplaatst:

Hans van den Bergh

  • Moderator

HL is natuurlijk geen vergelijkingssite, dus de vraag zou ietwat anders geformuleerd dienen te worden om te voorkomen dat hier met naam en toenaam aanprijzingen en klachten over rechtsbijstandverzekeraars worden gedeponeerd...

Ik stel voor dat je de vraag meer toespitst op jouw situatie en waaraan een rechtsbijstandverzekeraar wat jou betreft zou moeten voldoen... Ik heb een voorzetje in jouw post gegeven. 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I Innovatiestrategieën Ontwerper I HL-Deelnemer en -Moderator I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!

Geplaatst:

Norbert Bakker

  • Moderator
49 minuten geleden, Ubasti zei:

Welke soort rechtsbijstand is voor mijn situatie aan te raden?

 

Welke situatie? Een inhoudelijk geschil met een klant is iets anders dan een nog niet betaalde factuur zonder inhoudelijk geschil.

 

En het hangt af van de frequentie en de impact/kosten van de geschillen en van jouw weerstandsvermogen (welke kosten kun je zelf dragen) en jouw risicobereidheid (welke kosten wil je zelf dragen) of je hiervoor ad hoc een jurist of advocaat voor inhuurt, een juridisch abonnement afsluit of dat je een rechtsbijstandsverzekering afsluit. 

 

Naar mate een bedrijf groter  is, wordt een verzekering tegen rechtsbijstand snel minder interessant. Rechtsbijstandverzekering is vooral geschikt voor ZZP-ers en  kleine tot middelgrote MKB-ers in  maak/reparatie , horeca en retail.   

 

Over welk rechtsgebied hebben we het hier trouwens? Het Nederlandse of het Belgische of allebei? Rechtsbijstandsverzekeringen stoppen heel vaak bij de grens... 

 

Eem Financieel Advies ; persoonlijk en vertrouwd verzekerd voor ZZP en MKB

Gespecialiseerd in Arbeidsongeschiktheid, aansprakelijkheid en Cyber.

 

 

Geplaatst:

Ubasti

  • Auteur

als op een publiek internet forum geen ervaringen mogen gedeeld worden met betrekking tot advies

 is dit compleet nutteloos... 

Geplaatst:

Highio

Quote

Welke soort rechtsbijstand is voor mijn situatie aan te raden? 

Wat voor geschillen of openstaande rekeningen heb je? Specifieke problemen vragen om maatwerkoplossingen...

 

...ik dacht dat jij alleen tevreden klanten had? [verwijzing naar postgeschiedenis toevoegen] 😜

 

Ik heb in ieder geval nooit problemen met klanten binnen mijn persoonlijke netwerk die om rechtsbijstand vragen.

 

Met jouw adviesvraag is verder niks mis hoor...

 

Weekendgroet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Geplaatst:

Ubasti

  • Auteur
21 minuten geleden, Highio zei:

Wat voor geschillen of openstaande rekeningen heb je? Specifieke problemen vragen om maatwerkoplossingen...

 

...ik dacht dat jij alleen tevreden klanten had? [verwijzing naar postgeschiedenis toevoegen] 😜

 

Ik heb in ieder geval nooit problemen met klanten binnen mijn persoonlijke netwerk die om rechtsbijstand vragen.

 

Met jouw adviesvraag is verder niks mis hoor...

 

Weekendgroet,

 

Highio

Geen..maar ik dacht mij eens te infomeren in het geval nodig zou kunnen zijn als een klant niet betaald ofzo..beter voorkomen dan genezen

Geplaatst:

Highio

Als jij tien betalende klanten hebt als dienstverlener en een elfde die dat niet doet, dan kun je prima een advocaat, jurist of bureau inschakelen of dit risico slikken, maar dit lijkt mij eerder een welles-nietes spelletje te worden of je zit nog in de ontkennende fase.

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Geplaatst:

Ubasti

  • Auteur
6 minuten geleden, Highio zei:

Als jij tien betalende klanten hebt als dienstverlener en een elfde die dat niet doet, dan kun je prima een advocaat, jurist of bureau inschakelen of dit risico slikken, maar dit lijkt mij eerder een welles-nietes spelletje te worden of je zit nog in de ontkennende fase.

 

Groet,

 

Highio

dit komt over lachwekkend en onprofessioneel advies ...dit topic mag nu al op slot voor het weer uit de hand gaat lopen...''Dit gaat em niet worden''👍

Geplaatst:

Roel J

8 minuten geleden, Ubasti zei:

dit topic mag nu al op slot voor het weer uit de hand gaat lopen..

 

Bij deze..

 

  • Roel J locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.