Ik ben bezig met het opzetten van een nieuw bedrijf. Deze moet nog worden opgericht (BV) en heb jullie advies nodig.
> Het idee is dat ik de BV in mijn eentje opricht.
> Aandelen worden in mijn BV Holding ondergebracht
> In januari sluit een compagnon aan, die krijgt in principe 30% - hiervoor betaalt hij niet
> Eventueel nog een tweede compagnon (waar we nog mee moeten onderhandelen)
> Rond die periode gaan we ook op zoek naar een investeerder voor max 25%
Nu is mijn belangrijkste vraag; hoe zal de fiscus omgaan met het "krijgen" van die 30% terwijl kort daarna betaald wordt voor die aandelen?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
online_ondernemer
online_ondernemer
Ik ben bezig met het opzetten van een nieuw bedrijf. Deze moet nog worden opgericht (BV) en heb jullie advies nodig.
> Het idee is dat ik de BV in mijn eentje opricht.
> Aandelen worden in mijn BV Holding ondergebracht
> In januari sluit een compagnon aan, die krijgt in principe 30% - hiervoor betaalt hij niet
> Eventueel nog een tweede compagnon (waar we nog mee moeten onderhandelen)
> Rond die periode gaan we ook op zoek naar een investeerder voor max 25%
Nu is mijn belangrijkste vraag; hoe zal de fiscus omgaan met het "krijgen" van die 30% terwijl kort daarna betaald wordt voor die aandelen?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/61284-nieuwe-bv-met-een-verlate-instroom-van-co-founder/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag